Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Rafelkap

Rafelkap

01-11-2008 om 12:33

Leuk voorleesboek met korte verhalen

Al eerder draadjes geweest over boeken maar nog niet gevonden: ik ben op zoek naar een leuk voorleesboek met korte verhalen, voor het slapen gaan. Plaatjes hoeft niet persé. Voor mijn zoontjes van 2 en (bijna) 4 jaar. We lezen nu Jip en Janneke, maar ik wil eens wat anders.
Iemand de gouden tip?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Uhm

2 die ik erg leuk vind:
potverdrie sophie
Willem en dikke teun

Arnold lobel

misschien voor 2 jaar nog wat lastig maar 'muizensoep en tranenthee' en de verhalen van 'kikker en pad' zijn hier een succes!

Rafelkap

Rafelkap

02-11-2008 om 09:23

Jopi en loontje

Bedankt! Ik maak een lijstje en ga er mee naar de bibliotheek/boekwinkel.

Fonneke

Fonneke

02-11-2008 om 20:10

Boris en katinka

Bij ons zijn de boeken met verhalen over Boris en Katinka (van Rian Visser) ook populair.
Je kunt een aantal van deze verhalen ook lezen op www.BorisenKatinka.nl.

Ellebel

Ellebel

03-11-2008 om 14:29

Had hetzelfde probleem..

hoi,

Ik was ook al een tijdje op zoek naar een leuk voorleesboek, om uit voor te lezen voor tyler gaat slapen.
Ik had tyler al lid gemaakt van de bibliotheek dus heb gewoon wat boeken meegenomen die hij leuk vind of die gaan over een situatie (zoals voor zijn verjaardag een boek gevonden van een kindje dat ook twee werd).
Ik heb ook een leuk voorleesboek geleend, waar we een aantal weken uit voorgelezen hebben, het gaat over een peuter een jongetje dat altijd heel ondeugend is, het boek heet "het grote boek van pietertje pet". Het is wel op rijm, ik vond het zelf een beetje oubollig, maar tyler vond het helemaal geweldig.
ER zijn veel leuke boekjes bij de bibliotheek en zo scheelt het jezelf een hoop geld. Tyler mag er zelf altijd wat uitzoeken (vaak met tractors en graafmachines ed hoezo een jongen haha). Zelf zoek ik ook boeken uit met een pedagogisch tintje (boekje over de kapper of over op het potje plassen) maar die vallen bij zoonlief niet echt in de smaak.

Rafelkap

Rafelkap

03-11-2008 om 18:35

Bedankt!

Het lastige is dat het niet om de plaatjes moet gaan, ik lees voor terwijl ik naast hun bedjes sta of zit en laat na afloop evt. even een plaatje zien. Leuke boeken zat, maar ik ken niet zo veel boeken met korte verhaaltjes, geschikt voor het slapen gaan.
Ik zal eens kijken naar je link, Fonneke, dank je wel.

Esc

Esc

04-11-2008 om 14:44

Karel, kaatje en anna

Hier zijn de boekjes van Karel, Kaatje en Anna een hit (gaat niet over drie kindjes, maar zijn aparte series, dus een serie met Karel, een serie met Kaatje, en een serie met Anna, maar ik denk van dezelfde uitgever). Wij haalden ze eerst ook van de bieb, maar daarna heb ik een stel op Marktplaats gekocht. Ze gaan vaak over alledaagse dingen als op het potje, boodschappen doen, in bad. Mijn dochter vindt ze geweldig.

michaja

michaja

04-11-2008 om 19:08

Bobbi boekjes

Heel erg leuk en in rijmvorm geschreven zijn de boekje van Bobbi de Beer. Sluit heel goed aan bij kindjes in de leeftijd van 2 tot 4 jaar. Bijv. Bobbi naar de dierentuin, Boobbi naar de peuterspeelzaal. Bobbi gaat logeren. Bobbi is ziek. Etc etc

Nadeeltje van bobbi

Die Bobbi-boekjes zijn best leuk, maar de plaatjes zijn m.i. net zo belangrijk als de tekst. Als Rafelkap vooral voorleest en slechts af en toe een plaatje laat zien lijken ze me niet zo geschikt. Het zijn echt boekjes om voor te lezen aan je kind dat naast je op de bank zit, vind ik zelf.

Maar leen ze anders uit de bieb en test het zelf, misschien bevallen ze prima.

Groeten,

Temet

aw75

aw75

05-11-2008 om 15:14

Krik, domper en melle

Mijn meiden zijn 4 en 5 en wij lezen de verhaaltjes van Krik de eekhoorn, geschreven door Hanna Kraan. Erg leuke boekjes, ik leen ze van de bieb.

groetjes Audrey

Rafelkap

Rafelkap

05-11-2008 om 15:28

Audrey

O leuk Hanna Kraan! Ik zal eens kijken in de bibliotheek.

aw75

aw75

05-11-2008 om 16:36

Hanna kraan

Mijn kinderen zijn er helemaal dol op, moet hem steeds verlengen
groetjes Audrey

Pietertje pet en liselotje

Pietertje Pet en Liselotje werden hier volop gelezen in de peutertijd. Heel herkenbaar voor de kinderen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.