Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
sanneke

sanneke

13-07-2018 om 11:11

Luiers bij een 3,5 jarige

Momenteel pas ik 2 weken op het dochtertje van mijn vriendin. Ze is 3 en half en nog niet zindelijk. Toen ik mijn vriendin vanochtend aan de lijn had schrok ze dat ik nu al door het pak luiers heen was. Ik gebruik er gemiddeld 5 tot 6, terwijl zij er gemiddeld 3 tot 4 gebruikt. Wat ik erg weinig vind. Maar het is nu 11 uur en ze heeft deze nu bijna 4 uur aan, en is tjokvol. Graag advies van iemand met ook >3 jarige.

Dees

Dees

13-07-2018 om 11:19

Zindeljjkheiddtraining

Laat de kleine lekker buiten lopen zonder luier om....verras moeder bij thuiskomst met een zindelijk kind!

Phryne Fisher

Phryne Fisher

13-07-2018 om 11:21

Gut

Geen idee, het is al even geleden. Maar vol is vol, lijkt me. Als je echt zo’n bult erin krijgt. Heeft het kind wel pampers? Want huismerken moet je veel vaker verschonen.

Marie

Marie

13-07-2018 om 11:23

ook uit

Ik zeg ook lekker buiten in blote billen laten lopen. 3,5 jaar, wordt zo langzamerhand wel eens tijd toch om op potje/wc te gaan?

sanneke

sanneke

13-07-2018 om 11:46

Tja

Zindelijk maken zou een oplossing zijn, maar die taak ligt niet bij mij, daarnaast wil ze ook niet zonder luier. Ze loopt ook een beetje achter in haar ontwikkeling door haar medisch verleden. Ze draagt overigens de Kruidvat 6+ luiers, volgens mijn vriendin zijn die beter als pampers.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

13-07-2018 om 12:00

Jaja

Jullie denken ‘vreemde ogen dwingen’ en die moeder is vast laks met de zindelijkheidstraining? Als het kind eraan toe is heb je het met een dag zindelijk, maar dat kan die moeder ook prima zelf.

Sanneke

Sanneke

13-07-2018 om 12:31

Mijn eigen dochter

Overigens was mijn dochter (nu 15) ook ruim 3 jaar toen ze overdag eindelijk uit de luiers was

Kosten

Ze kan ook tegen de kosten opzien. Zelf heeft ze blijkbaar precies uitgevogeld hoe ze met zo min mogelijk luiers toekan maar dat is niet haalbaar als iemand eens invalt en het dan naar bevind van zaken doet. Vervelend, maar dat is haar probleem.

Jackie

Jackie

13-07-2018 om 12:59

over aantal luiers

Mijn zoon van bijna 2,5 gebruikt ook zo'n 4 luiers per dag. Dus 1 voor de nacht en overdag 3x verwisselen, meestal dan.

Hmm

Dan is 5 á 6 wel wat veel, misschien kan zij wel de luier verschoningen wat praktischer plannen dan ik. Net nog een pak Pampers gehaald, dus we kunnen weer even door. Al moet ik zeggen dat al het zo gaat we het vandaag wel met 4 luiers gaan redden.

Jackie

Jackie

13-07-2018 om 16:24

Vindt ze het erg dan?

Ik ben al zo blij dat ik oppas heb weten te regelen (alle vriendinnen/zussen hebben nl zelf kleine kinderen) dat een luier meer of minder me echt geen drol (haha) uitmaakt hoor.

Sanneke

Sanneke

13-07-2018 om 21:32

ook geen drol

Het maakt mij ook niets uit, maar uit het oogpunt van hygiëne vond ik 3 luiers op een dag wel erg weinig, al is natuurlijk de kwaliteit van de luiers in de laatste 10 jaar wel enorm verbeterd. Mijn vriendin was vooral geschrokken dat we nu al een pak doorheen gejaagd hadden, dat haar kleine meid misschien ziek was en diarree had. Ik ben misschien niet zo zuinig ingesteld toen mijn dochter nog in de luiers liep, maar goed tijden veranderen. En die meid heeft het prima naar de zin hier, haar mama kan wat haar betreft nog een weekje weg blijven.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.