Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Niet willen slapen

Ik heb een zoon van 16 maanden. Hij heeft sinds zijn geboorte altijd goed geslapen we hebben ook geen problemen gehad met het naar bed gaan. Nou wil hij sinds een paar dagen niet meer slapen. Zodra mama weggaat zet hij het op een brullen, bijna bij paniek af (terwijl dat overdag het nog niet z'n probleem is). Op z'n moment kan zelfs zijn vader hem niet helemaal kalmeren. Zodra ik weer naast hem kom zitten is alles weer ok, maar slapen ho maar. Als ik hem beneden in de box leg slaapt hij uiteindelijk wel, maar in bed niet. Heeft iemand een idee hoe ik dat kan verhelpen. We worden er zo moe van, vooral z'n vader krijgt behoorlijk slaapgebrek hierdoor (die moet voor 5 uur al op)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

13-09-2012 om 19:27

Ja, het is een fase

Ik vrees dat dit een van de beroemde fases is, nu met de naam Verlatingsangst.
Mijn ervaring: er vooral aan toegeven, maar wel met respect voor jezelf. Dat houdt in dat je steeds een stukje verder weg gaat zitten. Desnoods de eerste dag naast zijn bedje, totdat hij slaapt. De volgende keer ga je zoveel verderop als mogelijk is, zonder dat hij gaat huilen. Totdat je in de deuropening bent beland. Vervolgens ga je voor de deur posten, daarna de was opvouwen in de kamer ernaast.... hij moet gewoon doorhebben dat er altijd iemand dichtbij is, als hij iemand nodig heeft. Neem er in het begin vooral een fijn boek bij, het kan wel even duren. Ik heb indertijd zelfs met een dekentje over me heen voor het ledikantje geslapen, toen het nodig was. Als er maar werd geslapen.
Met het volgende kind hebben we trouwens al die moeite niet gedaan, die stopten we bij het minste geringste in ons eigen bed, zolang we zelf konden doorslapen, alles best. En die slaapt nu (meestal) ook in zijn eigen bed.

vaasje

vaasje

13-09-2012 om 21:35

Bij ons ook

Een tijdje gehad! Maar no-way dat ik er naast ging zitten! Hij moet het ook leren zelf te doen.

Na 10 minuten ging ik weer naar hem toe, knuffelde ik hem zei ik dat het echt tijd was om te slapen en dat ik niet meer terug kwam om te kijken.
Nog een keer het kus riedeltje en de ene keer huilde hij alsnog een paar minuten, Marcel andere keer sliep hij snel.

Na een paar weken was het weer over.
Het zijn fases. Zorg ervoor dat jullie samen op 1 lijn zitten met wat jullie voor aanpak willen. En praat er goed over samen.

Succes en sterkte.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

dc

dc

13-09-2012 om 22:28

Oorontsteking?

Probeer eens wat paracetamol. Elke keer dat ik dit soort dingen met een kind heb gehad (3 stuks) bleken ze een dubbele oorontsteking ofzo te hebben.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.