Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Jeanette

Jeanette

02-03-2009 om 10:07

Onzekere peuter

We hebben een zoon die over 2 maanden 3 jaar wordt, maar de laatste tijd valt me op dat ie wat onzeker is met sommige dingen.

Op zich gaat het hardstikke goed met hem. Hij is lekker vrolijk, speelt met alles en iedereen. Qua sociale vaardigheden doet ie het echt super.

Maar als we hem vragen iets te doen wat ie nog niet goed kan, raakt ie helemaal in paniek. Dit viel me voor het eerst op toen hij naar de creche was geweest (gaat ie sinds januari heen, hiervoor naar een gastouder). Hij deed het hardstikke goed, totdat de juffies hem vroegen iets te doen. Dan was het alleen maar huilen. Bijvoorbeeld het uittrekken van zijn trui. Dat kan ie nog neit zelf, maar als ik zeg dat ie naar de creche moet, dan is dat het eerste wat ie roept: 'ik kan niet uitkleden'. Gisteren viel het me thuis ook op bij het maken van een puzzel. Deze kon ie duidelijk nog niet maken, maar hem helpen, oid mag dan ook niet. Het is alleen maar huilen en schreeuwen.

Herkennen jullie dit cq weten jullie hoe hiermee om te gaan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Linda99

Linda99

02-03-2009 om 10:47

Ik herken het heel erg van mijn oudste. Ze is nu 7 maar raakt nog steeds van slag als ze iets niet kan. Alsmaar blijven uitleggen dat dat niet erg is, nadruk leggen op wat ze allemaal wel kan en complimentjes geven is wat wij doen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.