Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
tonny

tonny

17-06-2016 om 14:41

open trap in de kamer en ukkie op onderzoek

elke week pas ik een keertje op minimeisje. Eerst gaat ze een tijdje in de box, later 'los'.
Sinds een week wordt dat gevaarlijk, want ze heeft de trap ontdekt (op zich super dat ze zo lekker bezig is, dat hadden we een jaar geleden niet durven dromen - toen hadden we er nog geen idee van dat ze na 24 weken zwangerschap haar leven zou beginnen!) en klimt nu naar trede twee.

Voor zo'n open trap past geen traphekje (de ouders hebben die boven al wel aangebracht).
Wat moet je met zo'n open trap?

Pennestreek

Pennestreek

17-06-2016 om 14:47

Samenstelbaar hek

Ik heb deze link gevonden (want je bent natuurlijk niet de enige met een open trap in combi met kinderen...)

https://www.online-traphekjes.nl/samenstelbaar-hek

tonny

tonny

17-06-2016 om 14:55

ha, mooi!

Dat is snel, dankjewel!

Triva

Triva

17-06-2016 om 15:00

tjonge

Begrijp ik nu dat ze nog niet eens echt jarig is en nu al naar tree twee klimt?

Plank

Wij hadden een plank van een cm of 80 'hoog' keer breedte trap die we heel simpel met 2 haakjes op de onderste treden van de trap hingen. Op maat gezaagd zodat het mooi paste. Hij 'lag' ahw op de onderste traptreden. No way dat een kruipende baby daar overheen kwam. Simpel op te hangen met 2 haakjes aan de zijkant vd trap, en 2 oogjes aan iets van een kettinkje oid aan de plank. En ook van de zijkant op de open trap klauteren was nu niet meer mogelijk...

Voordelen: goedkoop, makkelijk weg te halen ( indien niet nodig, en ( allerbelangrijkste vond ik) volwassenen ( en grotere broers en zussen...dat speelde bij ons ook) springen er gewoon overheen...dus per ongeluk het hekje open laten staan was niet aan de orde.

Goh. Ik was dit eigenlijk al lang weer vergeten...maar ik vond het destijds een geniale oplossing. Mooi ook nog, want op onze plank hadden we een lapje vloerbedekking van de trap geplakt dat we nog hadden liggen. Heel vt wonen verantwoord ook nog. En als de plank weg was 's avonds keek je niet steeds tegen zo'n ultiem lelijk hekje aan in de kamer.

Ingrid

die plank is ook een mooi plan

dat zal ik de ouders even voorleggen. Leuk!

Ja echt, minimeisje is over twee weken jarig.
Ze staat, ze kruipt ...ze klapt in haar handjes en ze klimt naar tree twee!!! Ongelooflijk.
Ze zit enorm op de fysieke toer, brabbelen heeft ze ooit een weekje gedaan maar daar steekt ze nu geen energie in. Haar gehoor is echter prima.

Marie

Marie

17-06-2016 om 15:32

constructie van trap?

Hoe "open" is de trap. Is het een spiltrap of een "rechte" (moelijk uit te leggen).
Soms kan een traphekje wel boven de eerste tree gemonteerd worden.
Is bij het naar beneden lopen ook gemakkelijker te openen.

Tijgeroog

Tijgeroog

17-06-2016 om 15:56

Bij ons

Dat bij ons moet je ruim zien. Dat was bij m'n ouders, toen ik klein was.
Wij hadden een draai-trap, met in het midden een paal. Daaraan kon een traphekje vastgemaakt worden. Aan de achterkant stond ons speelgoed, in een grote kist. Dus vanaf de achterkant konden we ook niet de trap op.

Ava

Ava

17-06-2016 om 17:31

park-a-kid niet iets?

Wij hebben een park-a-kid gehad: een flexibel 6/8 hoekig hekwerkje voor kinderen, waarvan je de uiteinden aan elkaar kan maken of aan een muur. Eenvoudig in te klappen en mee te nemen om ergens anders weer op te zetten (bijv als je op bezoek gaat, voor buiten of voor in 't vakantiehuis). Er zat een deurtje (met beveiliging) in en je kon er wat extra elementen voor kopen. Wij hebben dat toen gebruikt om de helft van een woonkamer af te schermen: alles achter het hek was veilig gemaakt. De bank stond er ook, dus het was geen hoekje waarin het kind dan maar alleen moest spelen.

Zoiets kan je bijvoorbeeld ook ruim rondom een open trap opzetten.

Wow!

Ik zat laatst al te denken dat minimeisje binnenkort haar eerste verjaardag viert. Dat ze al zoveel kan, fantastisch! Geef superminimeisje een dikke knuffel van me.

skik

Ava

Ava

17-06-2016 om 17:52

Nou

zie ik net dat Pennestreek een linkje heeft gegeven met precies dat wat ik probeerde te beschrijven.

Aan mij heb je ook niets.

Ik zie dat er prima tips voorbijkomen ivm gevaarlijke open trappen, ik heb geen idee.

Maar idd wat mooi om te lezen dat minimeisje zo door het huis tijgert. Zijn we echt alweer bijna een jaar verder? Leuk om weer wat te lezen over minimeisje.

Scherm alles af

Van alle kanten, want zodra ze wat groter zijn, duiken ze door de treden heen via de achterkant van de trap, dat was bij ons het geval met onze open trap.
Mijn zoon kon nog maar net kruipen en de traphek stond op een kier, want dochter was naar de peuterspeelzaal. En opeens hoor ik gehuil en ik kon mijn zoon niet vinden. Zat-ie bovenaan de trap, en kon niet meer naar beneden. Ik had niet door dat kinderen die nog maar net kunnen kruipen al wel trap konden klimmen. Ik had 'm nog nooit belangstelling zien tonen voor de trap en dan kruipt-ie gelijk tot boven aan toe!

Pug

Pug

18-06-2016 om 16:01

zelfs voor ze kunnen kruipen

Hier konden ze de trap op voordat ze konden kruipen. En daar zaten dan nog best wat weken tussen ook.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.