Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Ruziënde peuters tijdens speelafspraakjes

We hebben 2 kinderen en de derde is onderweg. Veel vriendinnen hebben ook kinderen in dezelfde (peuter/kleuter) leeftijd.
Onze zoon (2jr) en dochter (3jr) zijn fulltime thuis sinds een jaar.

Regelmatig (3x per week) spreek ik af met vriendinnen, maar waar ik gewoonweg geen energie voor heb zijn nog meer ruziënde peuters om mij heen. Mijn eigen kinderen zitten in een fase dat ze moeten leren dat ze spullen moeten delen en als daar nog 2 of 3 kinderen bij komen dan ben je gewoon politieagent aan het spelen continu. Ik beleef daar geen plezier meer aan en vind dat erg jammer! Herkent iemand dit en zo ja hoe gaan jullie daar mee om? Is dit een fase? Tips zijn heel welkom

Tango

Tango

05-10-2016 om 14:37

Ja begrijp ik

Op die leeftijd kunnen kinderen nog niet samen spelen. Ze moeten dan inderdaad nog heel veel leren.
Misschien is het een idee om niet bij iemand thuis af te spreken, want daar heb je altijd gedoe met dat het speelgoed van 1 kind is en dat dat kind het moeilijk vindt dat anderen er mee spelen. Spreek af in een speeltuin, op de kinderboerderij of in een restaurant met een kinderhoek o.i.d. Grote kans dat je je vriendinnen meer kan spreken. Of laat je kinderen naar een peuterspeelzaal gaan en spreek tijdens deze uren met je vriendinnen af.

Naar buiten inderdaad

Ik sprak vaak af op de kinderboerderij of in een groot park met speeltoestellen. Koffiecontainer mee en uitzicht op de speelplaats. Af en toe samen een rondje of een toiletrondje en verder gewoon gezellig.
Samen naar een museum, ook met hele kleine kinderen, is ook gezellig.
Natuurlijk kosten de kinderen dan ook tijd maar het is toch heel relaxt omdat ze zich goed vermaken en inderdaad op neutraal terrein zijn.
Het scheepvaartmuseum en bij voorkeur ook als je zo'n VOC schip op kunt. Daarna even koffiedrinken in het restaurant. Altijd aardige behulpzame bediening als je buiten de drukke uren gaat.
Tropenmuseum heug ik me nog de werkplaatsjes in een opstelling van sloppenwijken waar ook de kleintjes even naar binnen konden en iets bewonderen. Of getriggerd werden door beeld en geluid.

MamaN

MamaN

05-10-2016 om 15:17 Topicstarter

Thanks!

Goede tips komen jullie mee, bedankt! Ik ga t meteen voorstellen voor volgende week--

O en Artis

Je begint met een rondje door het park en eindigt dan op het terras met uitzicht op de speelplaats.

Dees

Dees

05-10-2016 om 16:13

Het hoeft niet altijd gezellig te zijn

Met 2 3 jarigen gaat het meestal wel goed. Truc is niet teveel ingrijpen maar ze het meeste zelf uit laten zoeken en daar hoort ruzie weleens bij, het hoeft voor de kinderen niet altijd gezellig te zijn. En ja bij goed weer lekker naar buiten.

MamaN

MamaN

06-10-2016 om 10:18 Topicstarter

Bedankt

Goed om jullie inzichten te horen! Bedankt, ik ga het eens uitproberen----

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.