Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Tess1979

Tess1979

29-11-2016 om 11:17

Sinds 2 weken slecht slapen binnen 1 minuut overstuur in bed.

Hoi allemaal

Mijn zoontje van bijna 1.5 jaar heeft de laatste weken slaap problemen. Huilt als we m op bed leggen en gaat overstuur als we de kamer uit gaan. We blijven soms in de kamer maar eergisteren was mijn vriend meer dan n uur bij hem. Schiet natuurlijk niet op. Ik wil hem best even laten huilen maar dan komt het probleem.... hij gaat binnen 3 minuten zo overstuur dat ie spuugt/overgeeft. Je hoort het gebeuren. Eerst hoesten en daarna....kassa. Dit maakt het onmogelijk hem "even te laten huilen".
Ouders hier zeggen ja moet m toch gewoon laten liggen... ja ten eerste heb ik niet zoveel beddengoed want hij geeft dus echt over. En verder denk ik makkelijk praten... tuurlijk zou ik hem graag even laten liggen maar het overgeven maakt dat bijna onmogelijk..

Misschien iemand hier tips of ervaringen hiermee? Ik sta open voor suggesties.

Half a twin

Half a twin

29-11-2016 om 12:02

Toch bij hem blijven maar zonder echte aandacht

Heb dat ook gehad met beide kinderen. Ik legde ze in bed, deed het licht uit (op de overloop was een lamp aan, zodat er wel wat contouren zichtbaar waren) ging naast het bedje zitten. Bij erg huilen streelde ik een armpje of zo maar maakte geen contact met lieve woordjes of zo. Toen dat goed ging na 3 dagen of zo ging in met mijn rug naar het bedje zitten. Kon kind voelen of ik er nog was. Toen dat goed ging ging ik een stuk van het bedje afzitten en dan iedere dag een stukje verder naar de deur. Tot ik weer zo naar buiten kon lopen. Was even een dikke week doorzetten maar beter dan dat gegil en gespuug.

Paperclip

Paperclip

29-11-2016 om 12:04

Go with the flow

Tess, lukt het wel als hij bij jullie op schoot in slaap valt? Of als hij bij jullie in de kamer slaapt? Probeer een manier te vinden waarop het wel lukt. Belangrijk is dat deze nare gewoonte (want dat is het denk ik inmiddels) wordt doorbroken, zodat je zoontje weer met vertrouwen in slaap kan vallen. Hij is pas 1,5 en kan dus niet duidelijk maken wat er aan de hand is. Dus pas je eigen gedrag aan hem aan, komt uiteindelijk wel weer goed.
Bij mijn zoon werkte laten huilen ook averechts. Die is uiteindelijk gelukkig geworden met een speen, die hebben we later, toen hij wat groter was en wat meer begreep, weer langzaam uit het slaappatroon verwijderd.
Nog een ding waar je misschien niet zo snel aan denkt: kan het geen oorontsteking zijn? Daar hoeven ze niet ziek van te zijn, maar als ze gaan liggen is er dan wel extra, pijnlijke, druk op de oren.
Succes!

Caton

Caton

29-11-2016 om 12:35

inderdaad, oren

Dat was ook wat ik wilde vragen: bij oorontsteking begint het huilen vaak pas bij het gaan liggen.

WDLotte

WDLotte

02-12-2016 om 15:42

Langs de kinderarts gaan.

Misschien heeft hij ergens pijn en kan een dokter misschien iets ontdekken. Een check-up kan nooit kwaad.

Mijntje

Mijntje

02-12-2016 om 17:18

nee

niet langs de kinderarts, langs de huisarts, om bv de oortjes na te laten kijken. Dit is een lastige fase!

Babs

Babs

10-12-2016 om 16:20

Alleen

Alleen in de avond of ook overdag?
Ik denk ook eerst langs de huisarts om pijn uit te sluiten. Daarna kijken of het erbij hoort: verlatingsangst is rond die leeftijd heel normaal en dan een plan maken.

Stanley

Stanley

17-03-2017 om 00:53

Slapen

Hoi ik had een vraag
Me zoontje is bijna 3 en half en als ik hem in zijn eige bed leg schreeuwd hij alles bij elkaar is hij zo overstuur leg ik hem in mij bed slaapt hij zo leg ik later weer in zijn eige bed wordt hij snachts gillend wakker laat ik hem in mij bed slaapt hij door kan het aan zijn bedje liggen gr moeder van stanley

Rosemarije Disselhorst

Rosemarije Disselhorst

22-03-2017 om 21:48

Toch aandacht geven

Hoi Tess1979

Dat is inderdaad een lastige fase. Bij mijn dochter ging het net zo. Alhoewel heel veel andere ouders beweren dat je je peuter moet laten huilen is dit helemaal niet makkelijk en als hij of zij dan nog eens gaat overgeven, kan je je als ouder behoorlijk slecht voelen. Wij hebben het opgelost om heel veel aandacht te besteden aan onze dochter en wonder boven wonder sliep ze een week voor haar tweede verjaardag plots gewoon vanzelf door. Dus wat extra aandacht aan je zoontje is helemaal niet zo verkeerd.

Sanne

Sanne

27-03-2017 om 22:26

Nee joh

Je laat een kind toch niet zo overstuur raken.
Naast het bed zitten, niet praten, niet aankijken. Zeggen 'mamma is hier, maar het is nu tijd om te slapen'. Volhouden, ook al is het saai. Dan kan je centimeter voor centimter opschuiven, steeds een avond verder. Trek er maar twee maanden voor uit.

En ga langs de huisarts, sluit oorontsteking, reflux ed uit.

Doen hoor, niet negeren. Nu investeren in een veilige relatie, daar ga je alleen maar plezier van hebben. Anderhalf is echt te jong voor uitproberen ofzo.

Rosemarije Disselhorst

Rosemarije Disselhorst

13-04-2017 om 11:22

Ook hier weer slaapproblemen

Mijn dochter is inmiddels 3,5 jaar. Als baby had ze heel veel problemen om in te slapen, maar een week voor haar 2de verjaardag leken alle slaapproblemen van de baan... tot een dag of 10 geleden. Het lijkt wel of ze ’s avonds nog vol energie zit. Het begint allemaal al wanneer ik haar klaarmaak om naar haar bedje te gaan: een heel gedoe om haar pyjama aan te krijgen, dan vraagt ze nog iets te drinken en als ze eenmaal in bed zit, moet er nog een verhaaltje voorgelezen worden en daarna wil ze nog niet slapen. Nu heb ik heel wat informatie opgezocht over slaaptrainers en hoe deze peutertjes kunnen helpen om te slapen. Op de website https://slaaptrainer.net/ heb ik gevonden hoe slaaptrainers kinderen kunnen helpen om in te slapen en welke soorten er allemaal te verkrijgen zijn en dat lijkt een prima oplossing. Nu vroeg ik me af of er onder jullie mama’s zijn die hier ervaring mee hebben? Ik zou zo graag eens van een rustige avond willen genieten

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.