Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Supermodder

Supermodder

17-10-2008 om 11:20

S'nachts weggeduwd en geschreeuwd worden.

Er gebeuren vreemde dingen in het hoofd van mijn 2 jarige. S'nachts word ze wakker en ik kom op haar kamer. Heel zachtjes zeg ik...wat is er meisje? Ze klimt uit haar bed en ze duwt me weg en schreeuwt heel hard NEEEE! WEGGG MAMMA!!! NEEE...Ik ben me werkelijk rot geschrokken. Wat is dit dan. Een dag later wilde ik haar naar bed brengen. Heb gezegd, mama gaat even wat opruimen en daarna gaan we jou spelletje opruimen. En dan lekker slapen. Ze reageerde niet. Toen ik haar hielp met opruimen zei ik..ok en nu ga ik je naar bed brengen. Ze kreeg me een driftbui van hier tot Tokio... Met heel veel moeite haar geprobeerd te kalmeren. Na eerst 10 minuten bezig geweest zijn op haar kamer en haar later maar 10 minuten alleen op haar kamer heb laten uitrazen is dit gelukt. Maar ik was ff vergeten hoe slopend dit werkt.

Supermodder

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ayla

ayla

17-10-2008 om 11:44

Fase

Het lijkt me toch ergens een fase, Misschien heeft ze in de nacht wat last van nachtangst en schrikt ze daar zelf erg van. Oudste kon hier rond die leeftijd ook 's nachts wakker worden, vreselijk van streek en gillend en schreeuwend, Niemand mocht bij haar in de buurt komen, ik af en toe. Dat heeft een paar maanden geduurd en daarna ging het beter.

sterkte ermee

Mamvantwee

Mamvantwee

17-10-2008 om 13:23

Beetje herkenning

Mijn zoon had dit een paar maanden geleden ook, hij is nu bijna 3. Verschrikkelijke brulbuien en als ik dan wilde troosten (midden in de nacht) dan duwde hij mij weg. Maar ging wel door met krijsen. Het duurde soms wel een uur voordat hij (door mij in de houdgreep gehouden, in het licht van de badkamer om hem echt wakker te krijgen) weer wat kalmeerde.

Ik dacht toen ook aan nachtangst, al was hij wel aanspreekbaar en antwoorden soms al brullend op mijn vragen. Ging trouwens vanzelf weer weg, het is al een maand of 2 geleden sinds de laatste keer.

mammie2

mammie2

19-10-2008 om 12:52

Mijn dochter was ook een brullerd

ze is vrij introvert en vind het moeilijk zich te uiten. Vooral als ze moe was kon ze zomaar zonder gaan reden een lekker potje gaan krijsen. Niets was dan ook goed.

Nu dat ze ouder wordt, gaat het veel beter.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.