Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
mama 78

mama 78

30-03-2009 om 21:25

Spel: nijntje en haar vriendjes, leuk of niet?

Hallo allemaal,

Ik overweeg om het spel "nijntje en haar vriendjes"aan te schaffen voor de 2e verjaardag van mijn kind.
Kennen jullie dat spel? Het is een beetje loco achtig. Is pas nieuw in de speelgoedwinkel. Er zitten 6 van die houten nijntjes bij, die je bij de goede antwoorden moet leggen.Omdat je helaas de verpakking niet open mag maken, vroeg ik me af wat de moeilijkheidsgraad van de kaarten is.
Heeft iemand van jullie dit spel thuis? Zo ja, is het leuk? Of is het een imitatie van Loco? En wat staat er op de andere kaarten?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jolies

Jolies

31-03-2009 om 22:01

Wij hebben het spel

Hoi,

Mijn dochter (nu 2,5 jaar) heeft het spel van Sinterklaas gekregen. Drie maanden geleden snapte ze nog niet zo goed wat de bedoeling was, ze wilde vooral met de houten Nijntjes spelen. Spel daarom nog even weg gelegd. Ik denk dat ze het inmiddels wel beter zal begrijpen.

Het is inderdaad een loco-achtig spel. Je moet de Nijntjes in de goede volgorde leggen en dan controleren of dat klopt. De kaarten gaan o.a. over vormen (poppetjes van vooraf gezien en vanaf de achterkant bij elkaar zoeken), tellen, kleuren, verbanden leggen (wat hoort bij elkaar). Ik vind het wel leuk, maar als je ook al Loco hebt, lijkt het er misschien wel teveel op (ik ken de Loco voor deze leeftijdscategorie niet).

Groetjes,
Jolies

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.