Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Lola

Lola

26-01-2017 om 09:41

SPOED: Cadeau voor meisje (3 jaar)

Omdat ik hier altijd goede tips krijg/lees:

Wie heeft een leuk idee voor een meisje dat 3 jaar wordt? Dochter van hele goede vrienden.

NB Ze heeft een zus die een paar jaar ouder is.

Budget 10-15 euro? Mag ook minder als je het een erg leuk idee vindt (combineer ik het evt.). Iets meer mag ook om die reden.

Moeder heeft niets specifieks aangegeven.

Kaaskopje

Kaaskopje

26-01-2017 om 10:09

Plaatjesboeken

met woordjes eronder. Een pop, blokken, Duplo, voor kinderen van 3 ligt er een hele speelgoedwereld open .

Jackie

Jackie

26-01-2017 om 10:46

iets met prinsessen

vinden ze vaak leuk. Of iets met feeën. Toverstafje en kroontje/tiara. Ligt er wel aan wat voor meisje het is ook.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

26-01-2017 om 10:51

Verkleedkleding

Een mooie prinsessenjurk. Kleurmateriaal. Iets van playdoh.

Kinetic sand

Ook wel genoemd kleefzand of Super Sand.
Niet heel goedkoop maar bij een grote speelgoedwinkel 450 gram voor €10,00 en via internet een aanbieding voor €15,00 voor een grotere hoeveelheid.

Amsterdamse

Amsterdamse

26-01-2017 om 12:34

Koffertje met inhoud

Een koffertje met dokterspullen. Kun je nog zelf aanvullen met pleisters, verbandjes enzo. Kan ze lekker zieke mensen beter maken, pleisters plakken en armen in het verband draaien.

Mijntje

Mijntje

26-01-2017 om 18:03

een boek

Een leuk boek kan van 10-15 euro:
Wij gaan op Berenjacht
De Gruffalo
Over een kleine mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft
Ik zou wel een kindje lusten

evt. even informeren bij de ouders of ze deze titels al hebben.

Kan de zus mooi voorlezen, of meelezen.
Ik zou juist nooit een prinsessenjurk geven.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

26-01-2017 om 19:16

Mijntje

Oprechte vraag, waarom geen prinsessenjurk? Ik zie hier al die grietjes met van die Frozenjurkjes rondlopen. Mijn dochter had jaren geleden ook een behoorlijke stapel van die roze glitterjurken. Was ze gek op.

Een kind van 3 een boek geven vind ik echt vreselijk stom eerlijk gezegt. Dat geef je bij een eerste verjaardag als de jarige alleen maar aandacht voor het cadeaupapier heeft

Mijntje

Mijntje

26-01-2017 om 19:36

Dendy

Veel te truttig sorry niet mijn ding, nooit geweest
En trouwens, voor die prijs (10-15 euro) koop je een polyesterzweetgeval
Ik vind een boek een rijk bezit En teleurstelling (kan me haast niet voorstellen, maargoed): als je het voorleest zitten ze met rode oortjes en moet het telkens weer nog een keer.

Pop up boekje

http://www.lemniscaat.nl/Jeugd/Prentenboeken/titels/9789047706595/Welterusten,%20Kleine%20Beer%20mini%20pop-up

Er zijn veel leuke pop up boekjes die ook juist leuk zijn vanaf 3 jaar.

Wat hier ook goed viel was een rieten poppenwagen op 3 jarige leeftijd. Alle poppen werden er mee rondgereden inclusief een aangeklede kat en kater.

Playmais

Playmais is erg leuk,
bij de Hema hebben ze erg leuke verkleedsets waaronder ook een prinsessenjurk maar ook een tutu.
Magnetisch zand is echt heel erg leuk, pak wel goede, dan zullen ze er veel plezier van hebben. Wij hebben op de groep en is echt favoriet.
Little people vinden ze hier ook erg leuk, daar wordt veel mee gespeeld.
Kapla is ook leuk, niet echt een meisjesachtig kado maar hier wordt er heel veel mee gespeeld door de meisjes.

Yaron

Yaron

26-01-2017 om 21:03

tent

Hier speelden m'n dochters met drie jaar met Playmobil, vooral met de poppetjes. Voor m'n jongste dochter was op die leeftijd de pop-up tent van de Hema, 8 tot 10 euro, het allerleukste cadeau ooit. Ze speelt er nu drie jaar later nog steeds regelmatig mee. Verder boeken, Pluk van de Petteflet en Floddertje hebben we veel voorgelezen.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

26-01-2017 om 22:02

Verkleedkleren

Zo'n speeltentje is erg leuk, of een opvouwbare ballenbak (Ikea had die vroeger, weet niet of ze er nog zijn). Maar verkleedkleren is ook altijd goed. Dan zou ik niet voor de prinsessenjurk gaan maar juist Spider-Man of een cowboypak. Mijn oudste heeft ooit een dokterskoffertje gekregen met een verpleegstersjurkje (dat we hebben omgedoopt tot dokterspak).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.