Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Tips gevraagd voor een dreumes die knie loopt

Mijn dochtertje is inmiddels 17 maanden en loopt nog niet los. Wel loopt ze alleen maar op haar knietjes. Zijn er manieren om haar te leren op haar voetjes te laten lopen. Of op zijn minst die mindset te maken dat op je knietjes lopen nieg de juiste manier is?

Dendy Pearson

Dendy Pearson

28-07-2017 om 11:16

Lol

Dat hebben allebei mijn kinderen gedaan. Tot 22 maanden. Maakte ook niet uit waar ze waren, ook met blote knietjes op grinttegels. Daar heb ik me vaak over verbaast. En toen stonden ze ineens op en liepen goed.

Je doet hier niets aan. Jammer van de mooie broekjes. Komt vanzelf goed

Straycat

Straycat

28-07-2017 om 11:47 Topicstarter

Hallo

Bedankt voor je antwoord. Ze heeft al een paar pasjes losgelopen soms en loopt soms met 1 handje langs de muur of deur. Tegen de tijd dat ze 22 maanden is beval ik van de tweede. Hoop wel dat ze ruim voor die tijd wel losloopt. Ik vind het nu al zwaar worden met het tillen. En soms erg beperkend al dat ze nog niet los loopt

Pien

Pien

28-07-2017 om 16:35

Je doet er niks aan

Een kind bepaalt zelf wanneer het gaat lopen. Mijn kinderen liepen met resp 17, 21 en 22 maanden. De oudste heeft niet gekropen, maar schoof op zijn billen. De verpleegkundige van het cb zei: daar kun je niks aan veranderen, dat zit zo ingeprogrammeerd.
Loslaten dus.

Als je dreumes nog niet loopt tegen de tijd dat de baby geboren wordt...tja. Met zo'n niet al te groot leeftijdsverschil is het sowieso wel een goed idee om te kijken naar een duowagen waarin je ze tegelijk kunt vervoeren.

Straycat

Straycat

29-07-2017 om 17:42 Topicstarter

Hallo

Kleine leeftijdsverschil valt wel mee. Tegen die tijd is ze bijna twee. Dan verwacht je wel dat een kind kan lopen. Ik wilde een meerijd plankje kopen dus ze zal eigenlijk wel moeten gaan lopen tegen die tijd. Maar verwacht het wel. Ze staat al veel los en loopt al met 1 hand langs objecten. De eerste stapjes zullen niet ver weg zijn.

Straycat

Straycat

29-07-2017 om 17:56 Topicstarter

Niet van plan

Even ter toevoeging. Een duo wagen was ik niet van plan te halen. Ze kan staan en vasthouden. Dus we schaffen een meerijdplankje aan.

Duo

Duo

30-07-2017 om 10:32

Succes

Op je knietjes op een meerijdplankje is niet zo prettig voor je gewrichten.
Als ze dit tot 24 mnd volhoudt en daarna nog moet trainen met conditie en kracht ben je wel even bezig. Waarom bv dan niet een tweedehands duowagen? Gewoon omdat je oudste dat best waard is en het niet expres doet?
Je verkoopt 'm zo weer.
Kinderen gaan meestal niet volgens het boekje. Dan kun je dat verwachten omdat dat zo hoort of jij dat wilt, maar dan is dat weer een lesje in ouder- nederigheid.
Doe makkelijk, je krijgt het druk genoeg met twee kinderen.
Bijna twee lijkt heel wat, maar is echt nog dreumes.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

30-07-2017 om 11:10

Sowieso handig

Kunnen lopen of niet, zo'n duowagen is heel handig. Bij dagje uit, maar ook gewoon bij even naar de stad. Als jouw 2-jarige onderweg ineens besluit dat ze niet meer op plankje wil, plat op de grond gaat liggen, moe is of gewoon een gezellige driftbui krijgt, dan is het heel handig als je haar vast kan zetten in een wagentje.
Vergis je niet, een beetje 2jarige kan flink tekeer gaan, zeker als er een brusje bij komt.

Ik zou zeker ergens een duowagen opsnorren, die ben je later ook zo weer kwijt.

Tango

Tango

31-07-2017 om 10:06

Dochter hier ook

Dochter hier liep ook op haar knietjes. Wij vonden het wel een grappig gezicht. Aan de hand liep ze wel en uiteindelijk met 2 jaar ook los. Gelukkig kreeg ze pas met 3 1/2 jaar een broertje. Toen kon ze gewoon naast de wagen lopen, of mee op haar fietsje met zijwielen. Maar anders had ik inderdaad eerder een duowagen aangeschaft dan zo'n plankje. Dat plankje lijkt me voor jezelf zo lastig lopen.

aar

aar

19-09-2017 om 22:05

onze dochter liep tot 20 mnd ook op knieeen

hi.

ik las dit onze dochter heeft ook lang op haar knieeen gelopen. ze kon wel stapjes zetten maar ging automatisch weer op haar knieeen. ik heb haar een poppen bugy gekocht en haar daar achter gezet sinds dien liep ze en heeft ze nooit meer op haar knieen gelopen. ze had blijkbaar wat zekerheid nodig. een jaartje later bleek dat ze slecht zag + 9. hoeft niet te zeggen dat jouw kindje niet zo goed ziet maar heeft ze misschien alleen wat valse steun nodig bijv met een poppenbuggy. heeft ons 10 euro gekost maar de broeken en schoenen bleven in iedergeval heel --

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.