Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
S@s

S@s

21-09-2010 om 21:32

Vaak zo bleek en moe

Mijn zoontje van 3 en een half is zo vaak zó moe en zo bleek! Hij slaapt veel: bijna 12 uren 's nachts en dan nog een uurtje of twee in de middag. Hij eet voldoende. Groente is niet heel favoriet, maar een paar keer per week lukt het wel om er een beste portie in te krijgen.
We geven hem 2x daags een vitaminepilletje. Het mannetje speelt veel buiten.
Ik vind hem vaak heel huilerig en hij klaagt dan ook dat hij moe is. Hij is dan ook heel onhebbelijk naar zijn kleine broertje toe. Richting het einde van de middag zie ik ook kringetjes onder zijn ogen verschijnen..
Hebben jullie nog ideeen waar dit aan kan liggen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Huisarts

Als je je zorgen maakt kun je toch prima langs de huisarts gaan? Dan kun je of gerustgesteld worden of advies krijgen. Misschien dat bloed prikken handig is.

Mijn oudste vond ik ook vaak hangerig en moe. Ging uiteindelijk vanzelf over toen ze naar school ging. Denk dat ze gewoon veel meer uitdaging nodig had dan ze kreeg. Mijn jongste gaat ook hangen en moe doen als ze zich verveelt.....

liora

liora

21-09-2010 om 22:00

Ijzer?

Misschien laag ijzer? Eten jullie rood vlees?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

S@s

S@s

22-09-2010 om 21:18

Ijzer

Vlees eten we een keer of 4 per week. Meestal kip of rundergehakt. Ik zal idd eens langs de arts gaan. Verveling... Klinkt niet eens zo gek. Maar word je daar ook bleek van?

Hier ook

Mijn dochter is bijna 4 en is al voor de zomervakantie gestopt met het kinderdagverblijf. De zomervakantie en de paar weken tot na de herfstvakantie kon ze wel lekker bij mij thuis blijven. Juist in die weken werd ze moe, hangerig, was net vooruit te branden, behalve als we ergens naartoe gingen. Logisch, andere prikkels.
Nu is ze sinds deze week vervroegd naar school en ondanks de vermoeidheid van de schooldagen enorm opgeleefd. Achteraf denk ik dat ze inderdaad te weinig uitdaging en prikkels heeft gehad in de weken dat ze bij mij thuis was.

Onze dochter.

Onze dochter (nu 4) is ook heel lang moe geweest en zag ze heel wit en kon niets hebben, gellijk huilen enz. Wij zijn uiteindelijk bij de kinderarts terecht gekomen en uit bloed onderzoek bleek ze koemelk allergie te hebben. We zijn nu een paar maanden een koemelkvrij dieet aan het volgen en ik heb een heel ander kind. Ze is vrolijk en kan tegen een stootje en aan het einde van de dag is ze wel moe maar nu normaal moe.

Hopen dat jullie huisarts er serieus naar kijkt.

gr Aapie

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.