Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Jackie

Jackie

28-02-2018 om 21:02

Wakker met veel snot

Dochter van bijna 1 wordt de laatste tijd steeds wakker met een verstopte neus. Het is dan helemaal hard en het 'fluit' bij het ademhalen (weet het even niet anders te omschrijven, sorry ). Het is vrij lastig schoon te krijgen en ze vindt dat ook helemaal niet leuk.
Ze is niet verkouden, het komt echt alleen 's ochtends bij het opstaan voor. Weet iemand waar dit aan kan liggen? Ik vraag me af of ze het te koud heeft waardoor ze een loopneus krijgt en dit tegen de ochtend weer opdroogt? Hoewel ze wel in een heel dikke slaapzak ligt. Iemand tips om het te voorkomen?

Luuf

Smeer luuf op shirt en kijk of dit helpt.
Luuf is een mengsel van kampfer en eucalyptus, voor het open houden van de luchtwegen.

Alison

Alison

28-02-2018 om 22:05

Allergie?

Misschien eens kijken of het vervangen van het matras helpt? Of andere zaken in haar kamer waar ze overgevoelig voor zou kunnen zijn? Knuffels?

@Emma

@Emma

28-02-2018 om 22:11

Vaak

Dit is vaak bij jonge kinderen. Het ziet er erger uit omdat het zo'n kleintje is. Mijn dochter zat ook vaak onder de plakken snot, was niet makkelijk weg te halen. Ik zou naar de huisarts gaan om te vragen of je iets kunt doen.

kaplablokje

kaplablokje

01-03-2018 om 06:54

vaseline

Ik kreeg vroeger voor mijn zoontje de tip om vaseline te smeren voor het slapen gaan, dan kun je het snot makkelijker weg halen.

Jackie

Jackie

01-03-2018 om 07:50

Bedankt!

Bedankt voor alle tips, ik ga het een en ander uitproberen.

Kaori

Kaori

01-03-2018 om 07:55

neusamandel

Ik ken het probleem, zat met dochterlief tussen 2 maanden en 13 maanden vaak bij de huisarts met de vraag hoe dat snot toch weg te krijgen want 'een half uur onderwater houden hielp ook al niet.'
Prachtige foto's van mijn snottie met een bijna groen gezicht. (yes, to much info voor de beelddenkers hier )

We hebben idd matras veranderd, Luuf en vaseline gesmeerd, tot aan astmamedicatie (ze krijgt nog steeds een oproep voor de griepprik) en toen zijn we doorverwezen naar de kno arts.

Keelamandelen bleken gewoon schoon te zijn maar de neusamandel was zeer waarschijnlijk de oorzaak. Voor de vorm nog een allergietest, daar kwam, zoals te verwachten, niets uit. En een afspraak om de neusamandel te verwijderen werd gepland.

De neusamandel is verwijderd met 13 maanden aan het begin van het winterseizoen. En daarna is het snotniveau genormaliseerd en dat is zo gebleven. Ik ben erg blij met de doortastende huisarts en KNO arts.

Jackie

Jackie

01-03-2018 om 09:08

Kaori

Had jouw dochter het ook alleen 's ochtends bij het opstaan?

Kaori

Kaori

01-03-2018 om 09:41

Ochtend

Mijn dochter had het idd ook alleen in de ochtend, tenzij ze echt verkouden was dan was het erger maar dan hoestte ze er ook bij.
Dat was dan duidelijk anders dan haar standaard snotstatus.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.