Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Wat te doen met verjaardag van zoon

Hoi iedereen

Mijn zoontje wordt volgende maand 3 en ik heb het een beetje moeilijk. Hij kan niet bij mij zijn op zijn verjaardag omdat mijn huis op dit moment niet veilig is, er zit namelijk een lek in de badkamer, heel veel schimmel en het plafond kan elk moment naar beneden vallen. Ik weet helaas niet of dit binnen een maand wel gemaakt wordt, maar het ziet er naar uit dat dit nog even duurt.

Hij is op dit moment bij zijn vader en vader's stiefbroer. De familie van de vader heeft mij nooit gemogen en ook flink gepest. Zijn stiefbroer heeft mij vaak uitgescholden, bedreigd, in mijn gezicht gespuugd en nog veel meer. Dit heeft hij ook vaak gedaan terwijl mijn zoontje er gewoon bij was. Maar omdat ik geen bewijs hier van heb kan mijn zoontje daar gewoon wonen.

Nu komt zijn verjaardag er dus aan en ik ben heel bang om naar dat huis te gaan om zijn verjaardag daar te vieren. De stiefbroer en de vaders familie zullen daar allemaal zijn en ik zal dan als enige "buitenstaander" zijn. De stiefbroer heeft al gezegd dat hij niet wilt dat ik iemand mee breng en dat alleen familieleden en vrienden van vader mogen komen. Het is zijn huis dus "zijn regels" De vader zei dat hij ook niet ergens anders wilt afspreken die dag en wilt ook niet dat ik mijn zoon heb op zijn verjaardag omdat hij anders familieleden mist.

Ik weet dat ik het wel moet doen voor mijn zoon en ik wil het ook heel graag maar ik ben zo bang om helemaal alleen naar dat huis te gaan met allemaal mensen die mij al zo vreselijk behandeld hebben.

Hanne.

Hanne.

10-03-2016 om 21:46

2x vieren

Ik zou zijn verjaardag nog een 2e keer vieren met jou en jouw familie/vrienden.

Jij bent de enige die er last van heeft dat je het niet op de dag zelf kan vieren. Hij is 3 heeft geen idee van wanner hij jarig is. Al vier je het een maand later. Zal hoogstens blij zijn dat hij 2 feestjes heeft.

Als ik de verhoudingen zo lees verwachting ook niet dat jullie de komende jaren gezellig samen verjaardagen vieren dus waarom niet nu starten met apart vieren.

Leah

Leah

11-03-2016 om 14:36

Misschien heeft hij het wel door

Dank voor je reactie!

Met Sinterklaas hadden we het ook zo, hij kwam bij mij met Sinterklaas en was de dag ervoor bij z'n vader. Toen we cadeautjes uitpakte zei hij "Mama Sinterklaas was gister gekomen, waarom krijg ik nu nog cadeautjes? Sinterklaas is al weg!" vader had verteld dat het die dag dat hij bij hem was Sinterklaas was, zonder dat ie dit tegen mij zei.Zoon vond de cadeautjes die hij van de Sint kreeg bij mij niet interessant ("Nee ik wil geen cadeautjes") Ik denk dat hij het dus wel door zal hebben dat het zijn verjaardag is en dan wilt ie weten waarom ik er niet ben.

Moni

Moni

11-03-2016 om 14:49

Kun jij het eerder vieren?

Je regelt dan een leuk uitstapje of familiebezoek waar jullie zijn verjaardag gaan vieren. Dan wordt hij verrast dat hij twee keer een feestje mag vieren, één keer omdat hij bijna 3 jaar is en dan nog een keer bij Papa als hij echt 3 jaar is.

Waarom je er niet ben.

Ik zou daar toch eerlijk in zijn, tot op zekere hoogte.
"Mama is er niet omdat papa en ik niet meer in één huis wonen."

Anders blijven je dilemma's de komende jaren. Er volgen nog vele feestdagen die je niet samen viert, ook vakanties enz.

bieb63

bieb63

13-03-2016 om 19:52

maar...

... je zegt dat je badkamer niet veilig is. Oké, vervelend. Maar waarom zou je zoontje niet gewoon bij jou kunnen zijn? Dan maar even niet naar de badkamer en een poetsbeurtje aan de gootsteen? Of speelt er meer (los van de nare verstandhouding met je ex en z'n familie)?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.