Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Pien

Pien

19-09-2015 om 20:30

Wel zindelijk, maar niet op de wc...

Mijn dochtertje is bijna 3 jaar (over anderhalve maand).

Ze is nu zindelijk, maar dat wil zeggen dat ze niet in haar broek plast. Als ze zegt dat ze moet plassen, zetten we haar op de wc of het potje en dan gebeurt er helemaal niks. Ze kan het dan niet loslaten. Zodra we haar dan een luier om doen, plast ze direct. Ze heeft het dus wel degelijk onder controle, maar kan of durft het niet op de wc. Het is een week of 2 geleden begonnen dat ze zonder luier bleek te kunnen, en kort daarna heeft ze 1x op de wc geplast, toen was ze heel trots. Daarna is het niet meer gelukt.

Het potje of de wc maakt niet uit. Ze zit er rustig, met een boekje of we zingen een liedje. Ik heb haar beloofd dat ze een klein cadeautje krijgt als ze op de wc plast.

Mijn man heeft vandaag een gat in haar luier gemaakt. Toen ze plaste, schrok ze even en daarna plaste ze wel verder. De keer daarna trapte ze niet meer in de gat-in-luier truc.

Zoals het nu gaat, kost het nog meer luiers dan toen ze er nog de hele dag een droeg.

Ze is inmiddels zo zindelijk dat ze zelfs 's morgens bij het wakker worden een droge luier heeft. Alleen plassen op de wc is vervolgens dan weer het probleem.... Ze doet dat dan na het aankleden in een luier en die doen we vervolgens weer af. En zo gaat het een paar keer per dag.

We hebben het van de week twee dagen helemaal losgelaten en haar gewoon weer een luier om gedaan. Maar toen ging ze vragen: 'ik moet plassen, heb ik een luier om?'

We proberen er maar geen druk op te leggen. Maar als iemand de gouden tip heeft... Graag!

Uitzitten

Nog even en het is over. Zorg voor een vast comfortabel plekje. WC verkleiner, krukje voor de voeten. Afleidend speeltje. Blijf er even bij en geef haar de kans. Niet? Dan nog maar een keer in de luier. Tot het wel lukt. Geef haar de controle.
Of denk je dat ze nog in haar luier moet plassen als ze 18 is?

Pien

Pien

19-09-2015 om 21:03

AnneJ

Nee hoor, het zal best een keer gaan lukken.
Wc verkleiner gebruiken we, krukje kan ze met de voetjes niet bij, maar ze zit relaxed.

We wachten af!

Dees

Dees

19-09-2015 om 21:55

Locatie

Potje in de woonkamer misschien?

Heeft ze voorheen wel op de pot geplast? Kleine man ging met een maand of 9 al op de pot en was dat dus gewend op het moment dat we de luier afdeden dus dat probleem hebben wij niet. Maar kan me voorstellen dat een potje in de woonkamer kan helpen.

Moni

Moni

19-09-2015 om 23:33

Hier ook zoiets gehad

Zoon was wel jonger dan jouw kind. Hij durfde de plas inderdaad niet los te laten.
We waren toen op een camping en hij liep in zijn blote billen.
Hij moest plassen maar dat lukte maar niet. Potje stond erbij.
We hebben rustig afgewacht, luier geweigerd en hem aangemoedigd om het potje te gebruiken.
Na lang wachten kon hij het niet meer ophouden. Toen ging hij snel op het potje zitten en plaste erin.
We hebben hem enorm geprezen, beloning gegeven.
Vanaf die dag was hij grotendeels zindelijk. De angst was weg.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.