Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Welke laptop voor 2,5 jarige?

Het lijkt me leuk en leerzaam om mijn dochter van 2,5 een laptop voor sinterklaas of kerst te geven. Kan iemand mij tips geven welke laptops oke zijn? Er zijn er zoveel op de markt dat je door de bomen het bos niet meer ziet en ik vind het ook jammer dat ze er al na 2 mnd ofzo geen uitdaging meer in ziet. Kortom; wie heeft er ervaring met kinder laptops en weet daarom welke geschikt zijn.
Groetjes Es76

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier geen succes

Mijn zoon kreeg voor zijn 3e verjaardag een V-tech laptop. Hij vond er niets aan; de echte computer met alle kleurtjes en spelletjes was veel interessanter. Hij heeft er dan ook weinig mee gespeeld.

Linda99

Linda99

26-11-2008 om 14:50

Dora

Wij hebben een Dora laptop. Leerzaam? Neuh niet echt. Daar is zo'n ding veel te beperkt voor. Beide kinderen hier vinden het vooral leuk om de liedjes aan te zetten.

In het archief is er ook een draadje over dit onderwerp van nog niet zo heel lang geleden.

Ook naar mijn idee is een cd rom voor de pc handiger. Robbie Konijn en Sesamstraat vond ik zelf leuk en leerzaam. Je doet het dan ook nog samen wat gezellig en praktisch is.

Succes in elk geval met het maken van een keus.

Gewone laptop

Ik zou inderdaad ook een gewone laptop geven, hebben ze veel langer plezier van. Hier hebben we er op mp één voor €100,- gekocht en daar heeft ze veel plezier van. Inderdaad met Dora, Robbie Konijn, winnie the pooh, etc....

Nasha the first

Nasha the first

26-11-2008 om 15:12

Dora-laptop

groot succes hier! Via MP tweedehands gekocht, maar nieuw had ik hem ook er uit gehad.....wel leerzaam, kinderen hebben letters geleerd en tellen.....

Es76

Es76

26-11-2008 om 20:02 Topicstarter

Vraag aan linda99

Bedankt voor je reactie. Ik ben wel geintereseerd in het draadje waar je het in je berichtje over hebt. Waar kan ik die vinden?
Bedankt.

Mathilde

Mathilde

27-11-2008 om 12:35

Tweedehands

Onze dochter kreeg met 2,5 een computer, een afdankertje van kantoor. Dat leek me handiger dan zo'n kinderlaptop. Na een paar weken kon ze prima met de muis overweg en zelf spelletjes laden. Het Dora spel is hier ook erg populair.
Mathilde
(Dora Dora, klik op Dora, Dora Dora, klik op Dora, lalalalalala, ooooh heb ik weer de hele dag dat liedje in mijn hoofd!)

dc

dc

28-11-2008 om 07:30

Vtech

Wij hebben een Vtech Genius Recre (in het frans). Mijn nichtje heeft hem in het nederlands, ik weet niet precies hoe hij heet. Maar hij is echt super. Hij is geel en er zijn drie poppetjes die omhoog springen als je hem open doet. Hij leert er letters mee, kan naar muziekjes luisteren en is niet te moeilijk.

We hebben ook een diego computer en 1 een andere met kaartjes, maar beide zijn nog veel te moeilijk.

Ilona

Ilona

28-11-2008 om 10:18

Nijntje

Hallo,
wij hebben er een van Nijntje. Onze dochter is nu ook 2,5. De laptop heeft 12 verschillende spelletjes waarvan er 11 met cijfers en letters te maken hebben. Alle letters van het alfabet staan erop en ook een keyboardje met de cijfers 1 tot 10. Verder zijn er 3 muziekjes (die je zelf wel zat raakt, maar vooruit) Alle letters hebben een plaatje van een dier of voorwerp dat geluid maakt. De A is van appel, de B van beer, de F van fiets, de L van leeuw. Dat is dan ook het twaalfde spel.
De eerste periode speelde ze alleen met het geluidenspel. Maar de laatste tijd speelt ze ook het spelletje: de klank van de letters. Daarbij drukt het kind op een letter (of cijfer) en dan spreekt de computer de letter uit.
Zo is er een hoop verschil in moeilijkheidsgraad. Er is ook een spel dat je moet aangeven welke klinkers er in het woord zitten, of hoe het woord gespeld wordt. Het gaat wel steeds om dezelfde woorden, namelijk de woorden die bij de letters horen. (appel, beer, fiets, leeuw)
Ik verwacht dat ze er nog wel een tijdje zoet mee zal zijn (ze heeft m nu driekwart jaar) en ze speelt alleen de spellen waar ze wat mee kan.
Natuurlijk heeft het ding ook een tijd ongebruikt in de boekenkast gestaan, maar ze is er nog steeds niet op uitgekeken.
Succes met uitzoeken!
Ilona

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.