Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Jakiro

Jakiro

27-05-2009 om 12:10

Wijziging dagdelen

Ik zet de vraag hier neer, alhoewel het ook bij kinderopvang zou kunnen aangezien het over de peuterspeelzaal gaat en het er dus net tussen hangt.
De peuterspeelzaal hier heeft naar eigen zeggen "vanwege bedrijfseconomische redenen" de beslissing genomen om het middagdeel van de peuterspeelzaal bij de ochtendgroep te stoppen.
Oftewel, ik had een contract voor een ochtend en een middag en dat wordt nu 2 ochtenden.
Daaraan hangt dus wel dat de groepen voller worden en dat we meer moeten gaan betalen.
Mag dat zomaar ?
Ik moet dus of 2 ochtenden af gaan nemen, tegen een hogere prijs, of niks meer.
Overigens, het is dezelfde organisatie als waar we het in kinderopvang kort geleden over hadden die opeens de verplichting gaf dat je bij BSO ook vakantieopvang moest nemen waar dus een fiks prijsverhoging aan hing.
Een andere peuterspeelzaal is er overigens niet.

Jakiro

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

27-05-2009 om 12:16

Opzeggen

Jakiro:
"Mag dat zomaar ?"
Ik weet niet of het 'zomaar' mag, iig zou je nu het recht moeten hebben om op te zeggen zonder extra kosten.

Jakiro

Jakiro

27-05-2009 om 12:24

Tinus

Ik hoopte eigenlijk dat iemand zou zeggen dat ik nu het recht heb om alleen datgene af te nemen wat overblijft; één ochtend dus.
Jakiro

joer

joer

27-05-2009 om 13:49

Ik denk dat het mag

Ja, kinderopvangorganisaties mogen dit soort wijzigingen invoeren.

Aan de ouders is de keus of ze hierin meegaan of stoppen met de opvang.

Of je 1 ochtend mag afnemen hangt af van hun beleid. Misschien staat er in het beleid/contract 2 dagdelen psz is verplicht. Was eerst dus ochtend en middag en nu dus alleen ochtenden. Zo ja, dan kan je misschien vragen of er voor de huidige ouders een overgangsregeling getroffen kan worden waarbij maar 1 ochtend afgenomen mag worden.

Als voor jou de ochtend en middag noodzakelijk is zou je ook kunnen kiezen voor 1 dag kdv. Of kom je niet in aanmerking voor teruggave?

Ik zou deze vraag ook even bij kinderopvang neerzetten.

Groeten JOER.

maan.

maan.

27-05-2009 om 15:53

Maximum?

Voor peuterspeelzalen is er volgens mij een maximum wat betreft groepsgrootte. (Hier in ieder geval wel maar dat kan zijn omdat het gemeentelijk gesubsidieerd/ondersteund (oid) wordt?)

Wat betreft dagdeelwijziging, dat is hier ook pas gebeurd maar dat was vanwege de gewijzigde gemeentelijke eisen.

mama van twee

mama van twee

29-05-2009 om 19:46

Boink

Jakiro,
Ik weet niet of dit mag, maar kijk anders eens op de site van Boink (belangenvereniging voor ouders voor Kinderopvang en Peuterspeelzalen). Hier kun je over het algemeen veel informatie vinden wat voor rechten en plichten de psz en kinderopvang hebben. Misschien dat ze je daar met je vraag kunnen helpen.
Groetjes,
D.

mama van twee

mama van twee

29-05-2009 om 19:54

Site

Site is www.boink.info.

Jakiro

Jakiro

29-05-2009 om 23:04

Mmm

Deze organisatie staat daar heeeeeeeeeeeel vaak genoemd en via doorlinken kom ik erachter dat als een besluit vanwege bedrijfseconomische redenen genomen is, het een rechtvaardige beslissing is. Die reden stond er niet toen ze opeens de NSO en vakantieopvang koppelden en daar hebben ze blijkbaar van geleerd.....
In deze brief staat dus inderdaad dat het vanwege bedrijfseconomische redenen is...
Shoot !!
Jakiro

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.