Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Woede?

Hallo!

Onze zoon van 2 jaar en 2 maand heeft sinds enkele dagen 1 x per dag een woede uitbarsting lijkt het wel. Het is van korte duur maar hoe het komt is een raadsel. Het gebeurt altijd na een negatieve situatie voor hem (hij mag bijvoorbeeld iets niet) of na het slapen. Het begint met een klein beetje huilen en uiteindelijk enorme woede en schreeuwen. Hij zegt dan niet veel op onze vragen dan alleen "NEE". Als we hem oppakken gaat hij helemaal tekeer en wil zich losmaken van bijvoorbeeld mij. Het vreemde is, als ik hem die ruimte dan geef wil hij dat ik hem vastpak en knuffel. Om vervolgens weer enorme kracht te zetten om (zo lijkt het) zich weer los te maken. Dit gaat gepaard met enorm veel schreeuwen en huilen. Als ik hem gewoon rustig vasthoudt (dus zijn drang om los te komen niet tegenga) wordt hij na 5 minuten rustig en begint dan weer normaal te praten met ons zoals we gewend zijn. Hij is nog te jong om te zeggen wat hem dwarszit. Weer 5 minuten later is hij weer de oude en is hij het in ieder geval vergeten en geeft zelf aan "ikke vrolijk"

Het is begonnen vorige week op vakantie in Italie, na 12 dagen daar te zijn geweest.

Wie o wie heeft enig idee wat zijn emotie kan zijn. Het zal wel bij zijn ontwikkeling horen en we maken ons er niet druk over maar we vinden het zo sneu voor hem.

Alvast bedankt

Raymond

wizzer

wizzer

06-07-2014 om 18:03

Hij is twee..

Zo te horen pakken jullie het goed aan. Verder inderdaad niet druk om maken, dit gedrag hoort bij de leeftijd. (groeien ze vanzelf overheen).

Druif

Druif

06-07-2014 om 18:34

ff opletten

Ik zou wel even kijken of er niet iets speelt als een oorontsteking. Bij mijn kinderen had ik dat nooit door, als ze het hadden. Ik merkte het alleen aan hun gedrag. Het leek erg op wat jij beschrijft.

herstellen

Wat me opvalt is dat je zoon, ondanks dat de emotie heftig is, dat zal te maken hebben met temperament, zijn verwachtingen en dat hij nog niet kan uitleggen wat er is en daarmee controle over de situatie kan krijgen, dat hij desondanks zichzelf goed herstelt. Dat lijkt me een prima ontwikkeling.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.