Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Carolien

Carolien

08-08-2011 om 14:39

Zindelijkheid (of toch nog niet?)

Mijn zoontje van net 3 is nu zo'n 2 maanden zindelijk, en de eerste paar weken ging dat, op af een toe en ongelukje na, heel goed.
Maar de laatste maand gaat het langzamerhand weer slechter; de ene dag goed, de andere dag 2-3 plasbroeken. Ik denk steeds vaker: eigenlijk is hij helemaal niet zindelijk. Ik moet hem ook vaak naar de wc sturen.

Waarom schrijf ik dit hier? Tsja, ik ben op zoek naar tips/oplossingen maar ook naar herkenning. Ik zou het misschien wat beter willen begrijpen: kan hij het niet of heeft hij geen zin?

Verder geef ik eerlijk toe dat er bij mij behoorlijk wat frustratie zit, ik weet niet waarom (weer een berg was?), maar ik moet me enorm beheersen om dit niet te laten merken, wat niet altijd lukt.

Ik hoop dus door herkenning wat makkelijker hiermee om te gaan en misschien door tips wat verder te komen.

Alvast bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
PotableRam80

PotableRam80

08-08-2011 om 17:41

Terug val

Kinderen hebben heel vaak een terug val. Soms gewoon zomaar, soms omdat er een belangrijke gebeurtenis is gebeurd.

Te veel aandacht eraan geven of geïrriteerd raken werkt vaak averechts.

De wekker en het stikkersysteem vind ik wel een heel erg goed idee. Geef het even de tijd. Anders gewoon weer luier aan en regelmatig vragen. Of een luierbroekje.
Sterkte! Snap Zeker dat het frustraties oplevert.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.