Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Chris

Chris

28-04-2015 om 11:17

zitje op de fietsstang, veilig?

Beste allemaal,

Op dit moment heb ik een yepp zitje voorop mijn fiets. Nu word mijn dochter daar iets te groot voor. Nu vind ik het zo ongezellig als ze achterop komt te zitten. Ik kwam dit tegen op internet:http://www.onebike.nl/accessoires/zadel-op-stang
Een zadelzitje voor op de fiets stang. Maar is dit wel veilig? Of kennen jullie een veilig exemplaar?

Ben erg benieuwd naar jullie mening!

Hanne.

Hanne.

28-04-2015 om 11:25

niet doen

Mijn mening:

Er zit geen gordel, de voetenzitten niet vast in een steun en als ze een been stekken zitten ze met hun voeten in je voorwiel (gevoelsmatig).

Dat maakt het zitje m.i. ongeschikt dagelijks gebruik en ook ongeschikt voor een peuter. (tenzij je ouder bent van die ene super stabiel zittende peuter die nooit in slaap valt op de fiets en nooit wat onverwachts doet)

Leuk als 'noodoplossing' dus. Als je eens een vriendje of vriendinnetje mee uit school mee neemt en je niet ver hoeft te fietsen, maar zeker niet standaard en zeker niet bij een peuter.

(overig vond (en vind) ik een kind achterop helemaal niet ongezellig. Je kan nogsteeds heerlijk samen kletsen. Allen kijkt kind nu naar jouw rug in plaats van dat jij naar de rug van je kind kijkt..)

Marie

Marie

28-04-2015 om 11:29

hoe oud is je dochter?

Hoe oud is je dochtertje? Hier zaten ze tot 4 jaar in de Bobike voorop.

Mijntje

Mijntje

28-04-2015 om 15:46

veiligheid belangrijker dan gezelligheid

Ik zie het wel hier in de stad, maar dan zitten er grote kinderen op en zeker geen peuters of kleuters.
Achterop is het veiligst, in een goed fietszitje met riempjes, en met een helmpje (dat is niet verplicht, maar ik heb al teveel nah-kinderen gezien en bij de neuroloog hangen die posters ook). Vergeet ook de jasbeschermers niet op je achterband, een bekneld voetje is niet fijn.
Veiligheid lijkt me belangrijker dan gezelligheid (en dat het ongezellig is achterop is ook maar een idee).
Antwoord: nee dus

tja, net iets minder gezellig, achterop...

alles heeft zijn tijd. En op gegeven moment zijn ze gewoon te groot om in het voorstoeltje te zitten. Jammer maar helaas.

Leuk trouwens dat je met zoveel plezier fietst, dat is toch een ander contact dan met een meereizigertje op de achterbank

Barvaux

Barvaux

28-04-2015 om 16:04

Hanne

De voeten zitten dus WEL vast met klittenband en het zitje is voor het oudste kind dus niet voor peuters. Het jongste kind moet in dit geval achterop.

Hanne.

Hanne.

28-04-2015 om 17:28

inderdaad

Bij nadere inspectie van de foto's uit de link zie ik inderdaad een bandje op de trapper.

Of TO het voor een peuter bedoelt weet ik niet zeker. Maar het onderwerp wordt onder 'dreumes en peutertijd' geplaatst en er is sprake van een kind dat net niet meer in het voorstoeltje past.

Ik neem dus aan dat het over een peuter of een niet al te grote 4 jarige gaat. Over een 2e kind wordt in het bericht niet gerept.

Tine Winkel

Tine Winkel

28-04-2015 om 19:39

erg plezierig

wij hebben een dergelijk zitje jarenlang gebruikt, echt top. Maar, gebruik wel ALTIJD de voetensteuntjes MET KLITTENBAND. En ja, ik weet dat ik dit hier nu met hoofdletters typ, maar ik zie het zo vaak dat kinderen die voetjes niet vast hebben zitten. En geloof me, voet tussen de spaken is echt niet fijn, weet ik helaas proefondervindelijk.
Maar als je 'm dus goed gebruikt, is-ie echt heel handig.
Overigens zou ik 'm elders kopen, ik vind deze wel erg duur, er zijn veel sites te vinden waar ze goedkoper worden aangeboden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.