Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Helen

Helen

14-10-2008 om 18:13

Zo moe

Mijn dochter van bijna 3,5 jaar klaagt de laatste tijd dat ze zo moe is. Sinds een half jaar slaapt ze niet meer tussen de middag en 's nachts slaapt ze goed (+/- 12 uur). Nu gaat ze het liefst op de bank liggen, maar gaat niet slapen. Het gaat een beetje met pieken en dalen wbt haar energie.
Normaal gesproken is het een meisje vol energie die door kon gaan tot bedtijd.
Zou het aan de herfst liggen? Hebben jullie dezelfde ervaring?

groetjes Helen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tango

Tango

14-10-2008 om 21:33

Vermoeide peuters

Een tijdje geleden liep hier ook een draadje over. Hangpeuters werden ze genoemd, vond ik een grappige benaming.
Ik vind het wel herkenbaar. Mijn zoontje van inmiddels net 4 had het ook rond die leeftijd. Zei altijd dat hij moe was. Vaak betekende het meer dat hij ergens geen zin in had. Volgens mij heeft het gewoon te maken met de periode voorafgaand aan het naar school gaan. Veel peuters zijn dan wat hangerig, vragen veel aandacht en kunnen zich moeilijk vermaken.
Probeer zoveel mogelijk activiteiten met haar te doen (peutermuziek, peuterdans, naar de speeltuin, afspraakjes met leeftijdgenoten etc.) Misschien helpt dat.
Geniet nog maar lekker van de tijd dat je haar nog thuis hebt, want straks zit ze op school........en dan zijn ze ook weer moe hoor.

mama van Linde

mama van Linde

20-10-2008 om 12:22

Of...

er is echt wat aan de hand...
Ben je bij de huisarts geweest? Misschien bloed prikken?
Het zoontje van mijn zus bleek met 4 jaar Pfeiffer te hebben en er waren er meer in zijn klas die het hadden. Of misschien te kort aan ijzer?

Ik wil je niet bang maken, maar ik zou dit soort dingen zelf wel graag uit willen sluiten door even naar de huisarts te gaan.

Ook

Ik zou ook even bij de huisarts langsgaan als ze de hele tijd moe is.

Damajo

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.