Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Erni

Erni

03-04-2009 om 12:55

Zoon van 3 spookt

Mijn (gevoelige) zoon van 3,5 is de afgelopen maand aan het kwakkelen geweest met zijn gezondheid. Hij bleek een loopoor en bronchitis te hebben en heeft nu sinds een paar dagen antibiotica.

Of het er verband mee houdt weet ik niet, maar de afgelopen maand slaapt hij opeens ook slechter. Een geweldige slaper was hij overigens toch al niet. Toen hij ziek was en koorts had, was hij panisch omdat er leeuwen waren die hem wilden opeten en hele grote monsters. Dat is nu iets minder.

Hij wordt om een uur of 10 's avonds wakker en moet dan dramatisch huilen, om half 12 weer en komt dan vervolgens om 3 uur 's nachts bij ons in bed, terwijl hij de dekens van zich afschopt. Om half zeven 's ochtends is hij dan weer wakker.

Ik kan het niet meer opbrengen om hem 's nachts weer in zijn eigen bed te leggen met het hysterisch gehuil dat dat oplevert (kleiner broertje en grote zus liggen ook nog eens in de kamertjes ernaast te slapen, maar sta zo langzamerhand te tollen van de slaap. Voel me alsof ik weer een klein baby heb met van die doorwaakte nachten, waardoor ik een erg kort lontje heb.

Graag ervaringen en tips!

Groetjes van een moeder die grote wallen onder haar ogen heeft en zoonlief op dit moment soms het liefst door de plee zou spoelen (en uiteraard zielsveel van hem houdt).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Linda99

Linda99

03-04-2009 om 13:27

Klinkt als....

oorproblemen.......Hoe zit dat met dat loopoor? Heeft ie een oorontsteking of buisjes? Een afspraak bij een kno arts als er vaker problemen zijn kan geen kwaad.

Jongste hier heeft buisjes maar toch heel soms nog een oorontsteking. En dat merk je als eerste aan het slaapgedrag.

Hier is de slaapzak trouwens weer in gebruik vanwege het woelen dus dat is sowieso een tip

Erni

Erni

03-04-2009 om 16:45

Eerste keer

Dankjewel Linda voor je reactie,

Het is de eerste keer dat mijn zoon oorproblemen heeft, ik dacht dat hij keelpijn had omdat hij zei dat hij pijn in zijn mond had. Toen kwam er opeens vloeistof met een klein beetje bloed uit zijn oor, waardoor ik met hem naar de huisarts ben gegaan. Is dat het begin van oorellende?

Voordat hij last van zijn oren had, was hij ook al niet Koning Slaap. Ben bang dat het een combinatie is van 3 jaar zijn, oorpijn en toch al niet zo'n fantastische slaper zijn.

Hoe lang duurt het ongeveer voordat antibiotica effect heeft op het slaapgedrag in jouw ervaring?

Groetjes,

Erni

Linda99

Linda99

03-04-2009 om 22:47

A.b.

Dochterlief heeft eigenlijk maar 1 keer a.b. gekregen geloof ik (lang geleden) en dat werkt niet eens zo heel snel. Wat beter werkt zijn de druppels die de kno arts voorschrijft.

Dochterlief is trouwens ook altijd een slechte slaper geweest en slaapt pas een paar maanden door (ze is 3j2mnd).

Nog een tip: verhoog het hoofdeind van z'n bedje. Zo is er minder druk op de oren waardoor het slapen beter kan gaan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.