Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Loes

Loes

29-11-2016 om 14:34

Zoontje 3.5 jaar. Plast en poept gewoon op de wc, maar laat het vaak ook gewoon lopen

Mijn zoontje is 3.5 jaar nu. Sinds hij 2 is toont hij interesse in de wc. En hij gaat af en aan naar de wc. Maar daar blijft het bij. Ik moet er naar blijven vragen of hij plassen moet. Soms rent hij naar de wc en soms niet. Niks dwingen. Maar dan 1 minuut later is zijn broek nat. En zo gaat het af en aan. Poepen is hij wel zindelijk. Maar plassen lijkt hij geen zin in te hebben, ondanks dat hij het wel kan.
Als ouder zie je school steeds dichterbij komen. Vaak is het advies:laat het los. Maar hoe doe je dat?
Of moet ik hem stimuleren? En zo ja, hoe?

maria

maria

29-11-2016 om 19:12

blote billen

en potje in kamer zetten, zoiets?
Het zit gewoon nog niet voldoende in zijn systeem lijkt me.

Tango

Tango

29-11-2016 om 22:03

Hij rent af en aan naar de wc, maar doet hij daar dan ook wat? Als 1 minuut later zijn broek nat is lijkt me dat hij op die wc niets gedaan heeft. Het lijkt me goed dat je begint met op vaste tijden met hem samen naar de wc te gaan, bijvoorbeeld elk uur. Je merkt vanzelf of dit te lang is of juist te kort. Als het te lang is, vaker gaan en anders kan je het uitbouwen naar bijv. anderhalf uur. Erbij blijven om te horen/zien of hij ook daadwerkelijk plast. Evt. belonen met stickers kan helpen.
Hoe is het 's nachts? Is hij dan wel droog? Soms kan het ook zijn dat kinderen te veel in hun spel zijn, waardoor ze het laten lopen. Let op signalen dat hij moet: wiebelen etc. En dan naar de wc sturen. Ook als hij niet wil.

Loes

Loes

30-11-2016 om 13:15

Lastig

Iedere keer ben ik er bij een altijd doet hij wel iets op de wc. Dat is het hem juiste. Hij plast ongelofelijk vaak. Ik geef ook aan dat hij er alles uit moet plassen. En dan nog plast hij zich regelmatig onder.
Beloning interesseert hem niet. Stickers vindt hij niet iets waarvoor hij naar de wc hoeft te gaan. Alleen snoep. Maar daar kan ik niet aan beginnen.

Ik ben momenteel geneigd om zijn luier weer aan te doen. Was groeit me boven mijn pet.

En dan zijn er ook dagen dat hij droog blijft. Ik snap het niet meer een weet me geen raad meer. Zijn broer was in 1 week tijd dag en nacht zindelijk met 2.5 jaar. En ja je mag ze niet vergelijken. Mast dat gaat vanzelf.

Kelly

Kelly

05-12-2016 om 15:18

Rustig blijven

Probeer rustig en geduldig te blijven. Hij is inderdaad niet zijn broer. Wellicht kun je hem belonen door als hij bv de hele dag droog is gebleven hij dan iets lekkers uit de snoeppot mag uitzoeken. Als dat goed gaat naar een cadeautje dat hij de hele week bv is drooggebleven. Heb het hier ook zo gedaan met mijn dochter. Zij koos van de zomer voor een zwembadje in de tuin.

Wat betreft dat snoep niet de beste oplossing is begrijp ik zeker. Vooral nu rondom de sinterklaasgekte zijn ze al helemaal uit hun doen. Wellicht speelt dat ook een beetje mee. Het is natuurlijk wel heel erg spannend allemaal.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.