Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Mama thomas (33 mnd)

Mama thomas (33 mnd)

30-11-2009 om 04:49

Poep ophouden

Hallo,

Mijn zoontje van 33 mnd is nog niet zindelijk. Hij vindt het allemaal niet interessant. Geeft ook allemaal niets, we proberen om de paar weken steeds weer even.

Maar sinds 2 weken heeft hij een vervelende gewoonte opgepakt. Hij houdt zijn poep op. Momenteel poept hij 1x in de 4 dagen en klaagt vaak over " pijn in zijn billen" (kan zijn dat hij pijn in zijn buik bedoelt). Hij wil niet poepen (niet in luier, niet op potje, niet op wc), is bang dat het pijn doet (denk ik) en ik krijg hem ook niet zover (omkopen, uitleggen, buik wrijven, geruststellen, druppeltjes apotheek om ontlasting zachter te maken al geprobeerd). Enkel na 4 dagen in het warme bad als hij echt niet meer kan, komt de grote boodschap van 4 dagen.

Hebben jullie handige tips om deze nieuwe gewoonte te doorbreken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kloof?

Ik herken het van mijn oudste zoon, hoewel hij toen wel wat jonger was. Hij bleek een anuskloof te hebben en dat deed natuurlijk hartstikke pijn waardoor hij het op ging houden. Misschien is dat bij jouw zoon ook het geval?

Hepij

Hepij

30-11-2009 om 10:32

Hier

ook echt herkenning, ik heb met de huisarts overlegd en hij heeft me movicolon gegeven, een middeltje dat de ontlasting wat zachter maakt. Het maakt NIET de darmen lui of zo het maakt echt alleen de ontlasting wat zachter en dun zodat hij het gewoon niet op KAN houden; dat heeft bij onze zoon prima gewerkt, hij merkte zo dat poepie niet zeer doet wanneer je gewoon poept.....

Hier ook

zoon van 2 jaar en 3 maanden, net zindelijk, maar poepen vond ie vies...
hield het ook dagen op, en rolde vervolgens huilend van buikpijn..
wou net de dokter gaan bellen, maar vanochtend belde mijn moeder dat ie het eindelijk op de wc had gedaan..
wij allemaal juichen natuurlijk...
t gaat dus over, ik gaf ook trouwens roosvicee Laxo.

bij mijn vriendin haar dochter duurde het wel veeeeel langer...

Misschien...?

Als het niet aan de dikte van de stoelgang ligt, zou ik durven elke dag 1 keer op een rustig moment een glycerine suppo gebruiken. Misschien telkens op hetzelfde tijdstip van de dag. Met wat geluk doet ie het na enige tijd zelf op dat moment van de dag.
Succes

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.