Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Wat voor leuk creatief kado voor papa?

Hey allen
Wat hebben jullie peutertjes gemaakt voor papa's verjaardag?
Ik wilde eigenlijk iets leuks maken voor papa. Maar mijn creativiteit is eventjes ver te zoeken.
Ik wil eigenlijk het liefst 1 dingetje maken van beide kids, dus een peuter van 2,5 en een beeb van een maand oud. Of zou dit wel erg ingewikkeld worden?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier

Hier krijgt papa altijd iets wat door de kinderen zelf gemaakt is. Ik knutsel niks voor mijn man.
Waarom laat je je peuter niet zelf iets fröbelen? Dat is toch schattig, zo'n zelfgefrutseld dingetje. Of smeer de handjes van je baby in met vingerverf en maak daar afdrukken van. Laat je peuter er wat omheen schilderen. Zoiets?

thein

thein

03-03-2009 om 09:45 Topicstarter

Indd zelf knutselen

was ook mijn bedoeling, maar wat?
Dat van dat vingerverf is een leuk idee

Knutselen

of je maakt een handafdruk van je beide kindjes in gips! en laat t de oudste verven! heb ik ook gedaan voor mijn vriend! suc6 verzekerd hahaa
die gipsdoosjes zijn te koop bij oa etos, intertoys en baby speciaal zaken.
suc6!

MLN

MLN

03-03-2009 om 10:12

Een groot vel (gekleurd) papier kopen en dan lekker laten versieren door peuter (vingerverf, kleuren, plakken enz.) en dan ergens in het midden een leuke foto plakken van de twee kids of van jullie drietjes, kan ook natuurlijk.
Hier heeft papa met zijn verjaardag het eerste knutsel-frutselwerkje gekregen wat kind op psz had gemaakt speciaal voor papa's verjaardag. Samen nog een leuke kaart uitgezocht en die laten versieren door kind. Papa was helemaal emo.....

Ilona

Ilona

03-03-2009 om 10:28

Verven

Voor als je wilt gaan verven:
Men neme een vel stevig papier. Op de grond leg je een zeiltje of iets anders dat vies mag worden. Smeer de voetjes van je peuter en baby in met verf en laat ze over het papier lopen. Papier wel goed vasthouden, want dat plakt meteen aan de voetjes vast. Ook handjes kunnen er prima bij. Gegarandeerd een kliederboel en een hoop pret (tenzij je kind niet van "viezigheid" houdt, dan zou ik er niet eens aan beginnen)
Even laten drogen en klaar.
Je kunt ook met een potlood de handjes en voetjes van je kids "omtrekken" en dan later inkleuren of verven, of beplakken.
Veel knutselplezier! Ilona

krin

krin

03-03-2009 om 11:54

Foto

Ik heb een paar keer kind aan tafel gezet om iets te tekenen of verven (erbij zeggen dat het voor papa is) en daar een foto van gemaakt, mikkend op trotse blik of het "klaar"-moment. Die foto verwerkte ik vervolgens in het kunstwerk.
Iets namens een baby knutselen zou ik zelf niet doen. Dan idd liever een verfvoet of -hand.

mama 78

mama 78

03-03-2009 om 12:17

Zakdoek

Of een zakdoek laten betekenen met textielstift!!

Beker of fotolijstje

Dat kregen wij voor moeder- en vaderdag vorig jaar. Op de beker staan 2 handprintjes en het fotolijstje heeft zoon op "getekend". Echt heel leuk en nog bruikbaar ook. Dit heeft zoon trouwens op het kdv gemaakt, ik ben niet zo crea!

Rieke

Rieke

03-03-2009 om 13:50

Cd hoesje

mijn zoon gaf vader een plastic cd hoesje met een foto van hemzelf 'op de kop', dwz hij staat gebukt, handen op de vloer en kijkt schuin tussen zijn benen door. In de linkerkant van het hoesje de foto en in de rechterkant een tekst; papa, ik ben helemaal ondersteboven van jou ! Kan hij als fotolijstje neer zetten.

Hier net gehad

Mijn zoon is ouder, 3 j 4 m. Papa is net jarig geweest. Ik vroeg zoon wat voor cadeautje we voor Papa moesten kopen. Hij dacht even na, en zei toen 'een verrassingsei!' Toen ik daar wat verbaasd op reageerde zei hij 'Ja, want dan kan hij lekker chocola eten. En hij heeft ook nog een speelgoedje". Zelden zal éen verrassingsei zoveel lol gegeven hebben, zoon liep zich dagenlang te verkneukelen en wij hadden moeite ons lachen in te houden.

Wat de creativiteit betreft: bij de creche had ik gemeld dat Papa jarig was. Dus hij was daar aan het tekenen gezet. Ook de tekening werd overhandigd. "O, mooie tekening, X!" Riep Papa braaf uit. "En wat heb je getekend?"
"O gewoon, krassen!"

Zoon is niet zo'n enorme liefhebber van tekenen...

Veel plezier met de verjaardag.

Groeten,

Temet

mama van Linde

mama van Linde

03-03-2009 om 20:23

Psz

Hoi Thein,

ik las in een draadje hierboven dat je zoontje pas naar de PSZ gaat. Daar kan je volgens mij ook aangeven dat papa bijna jarig is en dan kan hij eventueel daar iets knutselen? Misschien is dat een idee? Ik kan me voorstellen dat ze daar meer/uitgebreider knutselmateriaal hebben dan thuis, en misschien ook wel erg leuke ideeën?

Hier komen we tot nu toe ook niet verder dan tekeningen, maar daar zijn manlief en ik zelf altijd erg blij mee

Met vaderdag zaten wij midden in de verbouwing van ons nieuw huis. Ik heb toen een flesje energy drink gekocht en zelf op de computer een mooi label gemaakt met leuke foto van dochterlief en met de tekst: "Alleen voor superpapa's!" Voor opa toen hetzelfde (die hielp veel mee), maar dan met een blikje bier ook met foto en de tekst: "Lekker biertje voor na het klussen, alleen voor super opa's!" Beide vonden dit een erg leuk cadeautje.

Succes!

Idee

ik vind een foto van het kind in een houten lijstje wat het kind zelf verft of beplakt altijd erg leuk.

thein

thein

04-03-2009 om 12:28 Topicstarter

Leuke ideetjes allemaal

Ik ben al eventjes wezen knutselen. Ik maak 2 handjes van beide zonen. Mijn oudste zoon heeft hem daarna ingetekend en mijn jongste zoon wilde ik 2 handjes met verf laten maken (maar tjee das ook nog wel een gedoe met een beeb van een maand oud!)
Dan plak ik beide handjes op een a4 en midden in plak ik een foto met de 2 kids erop en schrijf er nog wat bij. Leuk toch?
Bedankt voor de ideetjes!

thein

thein

04-03-2009 om 12:29 Topicstarter

Psz

o en ik vraag indd aan de psz of hij nog iets op school wil maken, maar das dan meer een werkje van hem alleen. Dit werkje die we nu thuis maken is dan meer van hun tweetjes. groetties!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.