Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
anoniem

anoniem

08-01-2013 om 19:24

10 jaar - nog steeds alles in mond

Mijn kind is 10 jaar en stopt nog steeds alles in zijn mond! Hij weet inmiddels dat dat niet de bedoeling is en gevaarlijk/vies kan zijn, maar hij heeft nog wel heel erg die neiging. Hij sabbelt aan de sluiting van zijn jas, aan zijn knuffel in bed, stopt gedachteloos als hij leest/computert oid wat hij dan ook maar in de buurt heeft in zijn mond... (leeg ijsstokje, pennetje van de ds...)
Tijdens het stoeien likt hij zelfs aan vriendjes, hij vindt dat grappig (of denkt er niet aan) maar vriednjes waarderen dat niet.

Wat is dat op deze leeftijd, wat moet ik er mee? Gaat het nog over? Hoe kan hij het afleren?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
bibi63

bibi63

08-01-2013 om 21:41

Nou

Denk eens aan alle mensen die op de achterkant van hun pen sabbelen......... of het touwtje van hun jas, of een haarsliert.....
T'is misschien een soort 'tick', maar zo heel gek vind ik het niet (natuurdrang ivm tepel/speen??).
Gr. Bibi

Ilva

Ilva

09-01-2013 om 09:29

Hier 12 jaar

Mijn zoon is twaalf jaar, brugklas en stop ook vanalles in z'n mond. Het lijkt wel of hij niet zonder kan. Gek wordt ik er van. En altijd kleine dingen van lego of playmobiel. En overal vinden we dan stokjes, blokjes of poppetjes. Waarschuwen dat het gevaarlijk kan zijn werkt niet echt. Ik geef hem tegenwoordig een tik op z'n handen, niet hard maar hij schrikt dan wel. Ik ben zo bang dat hij het inslikt. Ik weet helaas geen oplossing, likken aan vriendjes doet hij gelukkig niet.
Kan me voorstellen dat vriendjes dat niet prettig vinden.

Waarmee, wanneer

Kijk eens waarmee hij dat doet (glad, ruw, hard, zacht, koud, warm etc..) en wanneer hij dat doet. Is hij dan moe of juist niet, is het om in een bepaalde gemoedstoestand te komen, is het vooral later op de dag, onder tv kijken etc? Onze zoon doet het om in een bepaalde concentratie te komen, de concentratie van rustig en alert tijdens een gesprek of een boekje lezen. Hij doet het als hij te druk is om rustiger te worden en als hij te dweilerig is om zichzelf iets op te peppen.

Hier

ook, oudste doet het, touwtjes, plukjes haar, puntjes van mouwen.

Nou heeft ze ook een vader die plastic pennen eet en die pennen maken vlekken, het is soms net een klein kind wat inkt aan zijn mond heeft.

Ik daarentegen doe dat niet, ik heb mijn rookverslaving wat toch ongezonder is.

Puck

Puck

10-01-2013 om 09:02

O gut

Ik zit ook wel eens gedachteloos met een pen ofzo in mijn mond, met mijn haren te friemelen, etc. dus sorry, ben bang dat het bij sommige mensen helemaal niet over gaat.

Merel

Merel

10-01-2013 om 10:52

Niet meer

Niet meer, maar op de middelbare school deed ik dat nog weet ik. Heb één keer zo hard op een pen zitten zuigen dat de inkt er aan de achterkant uitkwam, mijn mond in. Bah wat proefde dat vreemd ineens, midden in de klas, het was rustig (tijdens een proefwerk vermoed ik) en toen moest ik dus vragen (met mond vol inkt) of ik even naar de wc mocht (je mocht niet zomaar weglopen). Heel genant voor een tiener dus dat weet ik nog erg goed. Potloden waren ook altijd helemaal stuk. Maar ik doe het eigenlijk al járen niet meer, denk toch dat ik vlak daarna al mee opgehouden ben, vind het nu zelfs vies om te doen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.