Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
MariaR

MariaR

29-09-2012 om 21:36

26 inch voor 148 cm?

Voor mijn zoon van 11 (148 cm) heb ik een 26 inch fiets besteld. Maar had ik niet beter toch een 28 inch kunnen nemen? Wat zijn jullie ervaringen?
bedankt alvast Maria

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mijk

mijk

29-09-2012 om 21:43

Onze zoon is

.50 er staat een 28 inch fiets op hem te wachten maar het lukt nog niet echt. Volgens mij goed gedaan dus. Overigens mijn fiets is ook 26 inch en ik ben 1.65. Het hang ook nog vand e framemaat af,...

Mijk

Qwendo

Qwendo

29-09-2012 om 22:01

1,44

Onze zoon van 11 is 1.44 en had een nieuwe fiets nodig.
Dit is een 28 inch geworden wel frame maat 50 is een kleiner frame maar wel grote banden.

Aangezien papa ook 14 was toen hij de lucht in ging kan hij hiernog even op vooruit.

Omdat hij toch een flink stuk moet fietsen naar school en sport ging onze voorkeur hiernaar uit.

Vera*

Vera*

30-09-2012 om 10:32

Ik zou ook een 28 inch fiets hebben genomen. Afhankelijk van de lengte de framemaat uitgekozen. Op de middelbare school hebben alle kinderen een 28 inch.
Dochter heeft hier (140, blijft zo) een Giant 28 inch met kleinste framemaat (45). De verende zadelpen is wel vervangen door een gewone, anders was het te hoog.

Tango

Tango

30-09-2012 om 10:47

Ook 28

Tangodochter, ook 11 en 1.45 m. rijdt nu nog op een 26 inch. Het zadel is inmiddels al een redelijk stuk hoger gezet dus ze zou makkelijk op een 28 passen. Die krijgt ze dan ook voor haar 12e verjaardag. Ze heeft de 26 inch gekregen toen ze 10 werd.

Thursday Next

Thursday Next

30-09-2012 om 14:22

Framemaat

Het ligt helemaal aan de framemaat. Onze dochter, ongeveer 1.45 fietst op een fiets met 28 inch banden, framemaat S. We hebben ook de M van dezelfde fiets geprobeerd maar dat was net te groot. De S is prima, en daar kan ze nog een tijd op vooruit.

Marieke

Marieke

30-09-2012 om 19:46

28 inch

Wij kochten op advies van de rijwielhandelaar een fiets met 28 inch banden, maar met een kleiner frame, geschikt tot een lengte van circa 1.70/1.75. Dochter heeft de fiets nu drie jaar, ze was toen 1.45/1.50. Bijkomend voordeel: de fiets is straks 4 jaar oud als ze naar het VO gaat, vind ik het niet erg als die dan afgeragd wordt. Ze is nu 1.63, het zadel is al 2 keer omhoog gezet, er is nog voldoende ruimte om er nog even mee te kunnen doen. Mijn advies zou zijn: 28 inch met een kleiner frame.

Relithe

Relithe

30-09-2012 om 22:50

Mooi is dat..

Hier hebben we net een 26 inch fiets gekocht voor dochter van 1,50 en niks gehoord van de fietsenwinkel dat er 28 inch fietsen bestaan in lage framematen... Dat lees ik hier nu. Ik had ook al zoiets dat ze niet lang met deze fiets zou kunnen maar vond een fiets van 28 inch net te groot voor haar.
Had de fietsenwinkel dat nu moeten zeggen of is dat onze eigen fout, ik vind het persoonlijk niet zo heel netjes..

Hier ook 28 inch

Met klein frame, dochter is 12 en 1.50. Wordt niet meer veel groter, hooguit 2 cm. Dit oogt als een volwassen fiets. En je hoeft minder snel te trappen. En dat is fijn als je dagelijks 2 keer 13 km moet fietsen om van en naar school te komen.
Dus wil je langer doen met de fiets en er ook wat km mee naar het VO wil kunnen fietsen is 28 inch veel fijner.

sjaan

sjaan

01-10-2012 om 19:16

Hier 10

Hier zoon van 10 (bijna 11) met een 26 inch, 28 geprobeerd maar was gewoon te hoog afgelopen zomer. Denk er wel aan dat meiden makkelijker op een grote fiets kunnen, die hebben namelijk geen stang. Onze dochter van net 7 zit namelijk al een half jaar op een 24 inch.

Marieke

Marieke

02-10-2012 om 20:52

Framematen

Ik wist het ook niet dat er kleine framematen bestaan. dat heb ik echt van de fietsenwinkel en zijn reacctie is dat je met grotere wielen makkelijker snelheid kunt maken dan met kleinere wielen en dat je met deze fiets minder snel aan de nieuwe fiets moet. Dochter heeft maar twee jaar met een 34 inch fiets gedaan. We gingen kijken voor 26 inch, omdat we dachten dat de 28 inch gewoon te groot was. en nu in groep 8 heeft bijna elk kind met een nieuwe fiets een 28 inch. Ja, mijn dochter moet over een paar jaar ook weer een andere fiets, maar dan heeft ze er nu toch zeker een jaar of 5-6 mee gedaan en dat was met 26 inch zeker niet het geval geweest. En: nu hoef ik tenminste geen omafiets of een transportfiets te kopen. Zeker met de bakken voorop, vind ik levensgevaarlijk: het slingert en sommige van die kinderen zijn nog zo iel (zoals die mijne) dat ze een gevaar op de weg en voor zichzelf zijn. Ik vind het prima zo.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.