Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
vader van kwartet

vader van kwartet

13-11-2009 om 12:48

9 jaar te jong voor harry potter film (12 jr e.o)?

Mijn zoon van (net) 9 heeft alle harry potter boeken gelezen (of hij ze allemaal helemaal begrepen heeft is een tweede...), en hij wil dolgraag de films kijken die voor 12 jaar en/ouder gekeurd zijn. Sommige stukjes van deel 4 vond hij eigenlijk te eng, deel 5 heb ik samen met hem op de computer gekeken en die vond hij niet eng. Maar deel 6 (Half blood prince) schijnt toch ook weer eng te zijn, hij mocht niet van ons naar de bioscoop, maar nu hij op dvd is begint het gezeur weer. Eigenlijk vinden we hem te jong. Hoe gaan jullie daarmee om?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
margje van dijk

margje van dijk

13-11-2009 om 13:04

Archief

Hier is een tijdje geleden (toen de film in de bioscoop was) een draadje over geweest.

Ik ben met mijn kinderen (11, 10 en 7) naar de bioscoop geweest voor film 6. De oudsten hadden het boek al gelezen, jongste had alleen deel 1 en 2 gelezen. Alledrie konden ze de film prima volgen en hij was ook niet te eng.

Er zit een enge scene in met de necroten, daar moet je misschien even op bedacht zijn. Maar verder vond ik hem wel meevallen. Er zit ook veel liefde en geflirt in, dat vonden mijn 11- en 10-jarige wel grappig (mijn 7-jarige niet, maar het deerde hem ook niet).

Dus gewoon kijken zou ik zeggen.

Margje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.