Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Annika

Annika

07-01-2015 om 12:06

Joggingbroek (en gewone broeken) voor superslanke jongen

Wie heeft er een tip? Waar koop ik een joggingbroek voor een zeer slanke jongen?

Zoon heeft nu maat 152 qua lengte maar is nogal aan de dunne kant: alle broeken die lang genoeg zijn blijven niet op zijn buik/billen/heupen hangen en staan gek.

Bij "gewone" broeken zit er nog wel eens verstelbaar elastiek in maar joggingbroeken lijken allemaal te groot. Ook tips voor gewone katoenen broeken zijn welkom (geen spijkerbroeken, die wil hij niet).

Annet

Annet

07-01-2015 om 12:22

Deze hebben wij

http://www.c-and-a.com/nl/nl/shop/jongenskleding/maat-122-182/broeken-jeans/alle-broeken-jeans/broek-139900-1.html
Is er in meer kleuren. Valt smal en lang.

Bij C&A kun je online ook XS broeken vinden. In de zomer zijn daar ook katoenen broeken bij. Ik dacht dat ze nu alleen spijkerbroeken hebben.

Lotje

Lotje

07-01-2015 om 13:52

Touwtje

Joggingbroeken hebben vaak een touwtje om de broek aan te trekken, vooral de merken hebben ze oom in kindermaten.
Indien nodig kun je het touwtje vervangen door elastiek.
Je kunt ook zelf een gaatje maken in de elastische band en daar elastiek door rijgen zodat het strakker zit.

trainingsbroek?

Bij ons is dat ook een probleem, zoon is supersmal en een strik kan hij zelf niet maken omdat hij 1 hand niet kan gebruiken. Aan een touwtje hebben wij dus niks. Maar moet het een joggingbroek zijn of is een andere sportbroek ook goed? Want het merk Hummel heeft hele smalle trainingsbroeken die zelfs mijn zoon niet hoeft aan te snoeren. Te koop bij de sportwinkel.

Andere smalle broeken koop ik van Frendz, WE en Vingino. En dan uiteraard slim/skinny fit.

Barvaux

Barvaux

07-01-2015 om 15:20

Meisje klein

Je kunt toch zo'n stopper over een touwtje trekken? Die kan hij met 1 hand dicht trekken.

Ja klopt

Ben ik een tijdje naar op zoek geweest, maar kon ik nergens vinden. Geen ouderwetse naaiwinkels meer in de buurt. Maar voor nu heb ik een handige oma die er elastiek in maakt.

amk

amk

07-01-2015 om 17:36

internet

die stoppers kun je overal bestellen. Ook buitensportzaken hebben die los. Of bij bv stoffenkraam.nl

Barvaux

Barvaux

07-01-2015 om 19:09

en

Ik heb nog een hele verzameling liggen. Ik haal ze altijd overal van af maar ik doe er niets mee

Annika

Voor mijn smalle zoon (maat 140 inmiddels) hanteer ik de stelregel: wel C&A, geen H&M, Hema of Primark - want dat valt allemaal te ruim. Franse merken vallen vaak smaller, en dat brengt mij op het idee dat Decathlon - een Frans bedrijf - een goede zaak zou kunnen zijn voor joggingbroeken. Bijkomend voordeel is dat Decathlon niet duur is. Gewone broeken haal ik eigenlijk alleen nog maar bij C&A (spijkerbroeken slim fit) dan weet ik tenminste dat hij het past.

Alweer met het idee dat Frane kleding smaller valt is Bonprix misschien ook nog iets, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee (mijn enige ervaring met Bonprix is dat als je eenmaal die site bezoekt je nog maandenlang met popups wordt gepest, maar dat terzijde).

Groeten,

Temet

link

Thanks voor de link! Ga even zoeken daar, misschien hebben ze ook haaksluitingen. Zoon is nu bijna 9 en in zijn maat verkopen ze geen broeken meer met haaksluitingen. Knoop is ook lastig.

Maar Temet, Hema en H&M zijn idd een no-go voor dunne kids maar bij Primark heb ik wel slimfit gekleurde chino's kunnen vinden die goed passen. En dat voor maar 8 euro!

Tango

Tango

07-01-2015 om 23:25

Elastiek

Zoon hier is 10 en naast dun (gelukkig) ook nog vrij klein. Ik zeg gelukkig omdat ik voor hem nog steeds broeken met knoopsgatenelastiek kan kopen. Hij heeft pas maat 128/134 van broeken.
Ik ben dus wel blij met deze informatie want weet nu tenminste waar ik terecht kan als hij groter is.
Trainingsbroeken haal ik overigens bij Scapino. Die zitten prima. Geen koordje o.i.d. nodig. Maar ik weet natuurlijk niet of dat ook voor de grotere maten geldt.

Barvaux

Barvaux

08-01-2015 om 08:08

Tango

C&A heeft tot maat 168 of iets dergelijks knoopsgatenelastiek in de spijkerbroeken die op plankjes aan de wand liggen. Er zijn daar drie breedtematen.

Meisjeklein

Kijk, dat wist ik niet. Hier in Amsterdam nog geen Primark, maar schoonmama had vanuit de Almeerse vestiging twee keer een broek voor zoon meegenomen. Beide keren veel maar dan ook veel te wijd, waarop ik haar uitdrukkelijk verzocht heb daar geen broeken meer te kopen (want ze woont niet in Almere dus gaat in de praktijk dan ook niet terug om te ruilen dus is het weggegooid geld).
Maar kennelijk hebben ze dus ook slim fit, dat wist ik niet. Goed om te weten voor als dit concern later dit jaar in Amsterdam neerstrijkt. Overigens naast C&A, dus dat is praktisch: bij éen van de twee moet je dan toch in elk geval wel slagen.

Groeten,

Temet

Evanlyn

Evanlyn

16-06-2015 om 22:18

op sjiek

En als hij een keer op sjiek moet: Zara. Sjieke broeken met elastiek, soms met bijpassend jasje, wat wil je nog meer?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.