Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
pubermama?

pubermama?

20-10-2009 om 10:56

Bijna 10 en nu al aan het puberen?

Mijn dochter is bijna 10 jaar en zit in groep 6. Ze is de laatste maanden in mijn ogen al redelijk aan het puberen. Continue tegenspreken, drammen, niet luisteren en soms behoorlijk heftig reageren op iets volslagen onbelangrijks... Daarnaast is ze ook heel lief hoor, het is echt vaak mijn snoesje.. Maar op sommige momenten kan ik haar wel achter het behang plakken en haalt ze het bloed onder mijn nagels vandaan. Vind het toch zo moeilijk om met dat gedrag om te gaan. Wie herkent dit op deze leeftijd? En wat doe je ermee? Negeren?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

20-10-2009 om 15:00

Ja hoor

Hier ook een dame van bijna tien,groep 6.En bij vlagen precies hetzelfde gedrag.Ik geef duidelijk mijn grenzen aan,stuur haar gerust naar haar kamer,maar mijn ervaring is ook dat een beetje aandacht nadien ook wonderen doet,samen een spelletje doen,dat soort dingen.
Of het puberen is?geen idee,iedere leeftijd heeft zo zijn pubertijd,is mijn ervaring..
Groetjes,bastet

Noelia

Noelia

21-10-2009 om 15:05

Aha

Ah, vandaar dat mijn dochter (10)de laatste tijd zo aan het mokken is als ze haar zin niet krijgt. Dus ze is aan het puberen. Dat sluipt er ook maar ongemerkt in eigenlijk. Veel herkenning van mezelf hoor hoe ik vroeger was. En dit houden we dus een aantal jaar? Pffff wat een ellende hahaha. maar zeker ook voor haar.

Hier ook

gelukkig met vlagen, dus niet de hele tijd.
het meest vervelende vind ik als ik iets zeg dat ze dan met haar ogen omhoog kijkt. ARGGGHH

Maar ik merk ook positieve dingen bij haar die volgens mij ook bij het ouder worden horen.
Ze kan opeens in huilen uitbarsten van spijt. Dan heeft ze iets gedaan (soms iets heel onbenulligs in mijn ogen) maar dan komt ze huilend bij me en verteld het en zegt daarbij dat ze het zo vervelend vindt voor haar zusje dat ze dat gedaan heeft.
Geeft me echt een goed gevoel dat ze zelfbewust wordt.

heerlijke leeftijd toch wel
Inget

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.