Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
anoniem

anoniem

12-05-2010 om 20:55

Dom, kindertandpasta van oral b en nooit mond met water gespoeld!

Oh wat ben ik dom,ik dacht dat je bij de oral b tandpasta waar winnie the pooh,wall-e en prinsessen opstaan,je mond niet met water hoefde te spoelen,dit heb ik dus nooit gedaan bij de kids van net 4 en 5!
Vanaf nu dus wel,maar ik dacht dat dat bij kindertandpasta niet hoefde,en het is niet eens goed dat ze dat doorslikken,is het schadelijk?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
100%mama

100%mama

12-05-2010 om 21:36

1 keer spoelen

http://www.medischevragen.be/ned/medisch-atotz-teksten/medischeinfo-vanatotz-p-tandenpoetsen.asp

en dan kijken bij "een goede fluorhoudende tandpasta kiezen, helemaal onderaan. Zo kan je juist lezen dat je helemaal niet dom bezig was, maar juist goed. Juist omdat kinderen weinig tot niet spoelen is de fluoride aangepast welke in deze hoeveelheid dus niet schadelijk is voor de gezondheid. Ook voor volwassen is het beter maar 1 keer na te spoelen om de fluoride optimaal zijn werking te laten doen.

Tango

Tango

12-05-2010 om 22:12

Ben ik nog dommer zeker?

Want ik laat mijn zoon van 5 nog steeds poetsen met peutertandpasta (prodent), andere lust hij nl. echt niet. Hij spoelt ook niet en spuugt ook zelfs niet het restje uit, maar slikt alles gewoon door. Meestal poets ik zijn tanden als hij in bed ligt/zit.
Bij Tangodochter destijds op dezelfde manier, ging ook pas met 6 jaar over op kindertandpasta voor vanaf 5 jaar. Met moeite, want zij vond het ook helemaal niet lekker. Nu nog lust ze alleen maar Zendium, andere soorten vindt ze te scherp van smaak.
Heb er nooit moeilijk over gedaan, als ze maar poetsen, dat is toch het belangrijkste.

jds

jds

12-05-2010 om 22:56

100%mama

Ik ben er ook van overtuigd dat kindertandpasta minder fluoride bevat. En dat het geen kwaad kan als ze dat inslikken... Omdat de onderzoekers van de tandpastaprodukiemij's ook wel weten dat kleine kindjes niet kunnen spugen...

Hanne.

Hanne.

13-05-2010 om 21:03

Staat gewoon op de tube

Op de tube staat gewoon het fluoride gehalte, is inderdaad minder.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

13-05-2010 om 21:13

Spoelen wordt afgeraden

Op de tandpasta's van onze kinderen staat dat spoelen na het poetsen wordt afgeraden. De fluoride kan zo mooi nog even zijn werk doen.

Dendy

Inderdaad

Er staat netjes op de tube wat je moet doen, wel of niet spoelen.

Jongste van 4 spoelt dus niet en oudste van 8 wel, ze hebben beide hun eigen tandpasta.

100%mama

100%mama

14-05-2010 om 08:33

Hahaha, tango

Bij deze.....jij bent niet dom hoor! Hier poetst zoon van bijna 6 ook nog steeds met peutertandpasta van Elmex en ik moet er altijd om lachen dat als ik instuctie geef aan ouders, want dan zeg ik er altijd bij "maar als ze de tandpasta te scherp vinden, is het heus niet erg als ze langer met peutertandpasta blijven poetsen, ALS ze maar poetsen", hahaha, precies jouw woorden dus!

Ik kan het even nergens vinden op internet, maar tijdens mijn opleiding vertelde de docent dat Fluoride pas optimaal zijn werk doet NA 2 minuten.......zo min mogelijk uitspugen/spoelen dus.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.