Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Helen

Helen

07-05-2009 om 13:56

Elke nacht huilend wakker

mijn dochter wordt eind mei 4 jaar (nog een beetje illegaal hier) en ze wordt sinds 2 weken elke nacht rond het zelfde tijdstip (23.30) huilend wakker.
Ik denk dat het te maken heeft met de spanning voor school etc). Deze week hebben we het zo min mogelijk over school gehad. Wel lastig want ze heeft een oudere zus. Ook zijn we al wat langer gestart met het plakken van stickers bij het goed doorslapen. Dit had altijd een goed effect, maar lijkt nu niet meer te helpen.
Net voor dat ze wakker wordt huild ze ook in haar slaap.
ZE slaapt nu bijna elke nacht in ons bed.
Hebben jullie tips hoe we dit weer kunnen afleren en haar rustiger te laten slapen?

alvast bedankt voor het meedenken.
groetjes Helen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Helen

kan je dochter ook duidelijk hoe het komt dat ze moet huilen. Wie weet als je de oorzaak van het huilen kan achterhalen dat je ook daarop actie kan ondernemen.
Het kan zijn dat je dochter op het moment van huilen het niet kan vertellen, maar wel overdag op een rustig moment.

Succes er mee en ik hoop dat ze snel weer lekker slaapt.

groetjes van Purk

Misschien night terror?

Zie ook deze link uit de vraagbaken: http://www.ouders.nl/psycho/lpsy0164.htm

Zowel mijn zoon heeft dat gehad, als mijn dochter nu. Altijd rond hetzelfde tijdstip (begin van de nacht, ca. 23.00 uur). Mijn zoon destijds zelfs tijdens het middagslaapje.
Is je dochter aanspreekbaar en echt wakker of kun je haar niet "bereiken". In dat laatste geval lijkt het op night terrors. Dan heeft het ook weinig zin om haar in jullie bed te leggen. Na een paar minuten kalmeren ze weer en slapen ze verder. Mijn dochter (nu 3,5) heeft het licht, soms zit ze rechtop. Meestal is ze snel te kalmeren en leg ik haar weer lekker onder haar dekentje en slaapt ze rustig verder.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.