Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Janeway

Janeway

26-12-2009 om 16:01

Feestje 11 jaar

Onze dochter wordt over 2 weken 11 jaar..
We hebben geen idee wat voor een feestje het moet worden.. Disco is een optie maar zit een beetje met lampen enz.
Verder hebben we al gehad, een make-up feestje, disco feestje, knutselfeestjes. Buiten de deur zijn we nog niet geweest, zoals bowlen en bioscoop. Bioscoop mag ook maar omdat ze vlak na de vakantie jarig is zijn de meeste kinderen al naar de film geweest.. Dat maakt het ook al moeilijk.. En bovendien is voor ons een bioscoop feestje duur dus mag ze maar een paar kinderen uitnodigen.. Iemand nog leuke tips?
Dochter weet het zelf ook niet zo wat ze wil..

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Linda99

Linda99

26-12-2009 om 16:24

Zwemmen!

Tot nu toe het leukste feestje van mijn dochter: gewoon lekker zwemmen op woensdagmiddag en daarna eten bij de Mac. Is bij elkaar niet eens zo enorm duur. En een groot succes!

Annet

Annet

26-12-2009 om 16:44

Slaapfeestje

Vanaf een uur of 5 laten komen, frietjes eten, dvdtje(s) kijken en vervolgens gaan ze naar boven en wordt het kussengevecht, lekker kletsen en slapen! Kinderen hadden matjes/luchtbedden en slaapzakken mee, het was super! Dochter heeft het er nog over en wil het volgend jaar weer. Ik zag er van te voren een beetje tegenop, slapen ze wel, slaap ik wel? Maar het is heel erg meegevallen, was erg leuk.

MM.

MM.

26-12-2009 om 18:54

Hier ook slaapfeestje

bij dochters elfde verjaardag. Niet te veel meiden uitnodigen, hier waren ze in totaal met vijf en dat was echt wel genoeg.
Eerst hebben ze met z'n allen een appeltaart gebakken. (Vooraf even de taken verdelen.)
Daarna idd de friet (tafel bedekken met alufolie, friet en snacks erop kieperen, naam en leeftijd van de jarige 'schrijven' met curry en frietsaus) en terwijl ik de frietjes bakte maakten zij hun bedden in orde in de woonkamer.
Na het eten (dat uitliep in een vingerverffestijn met de mayo en de curry) pyjama's aan en dvd kijken. Ze gingen vrijwillig (!) slapen om een uur of elf, halftwaalf.
Volgende dag ontbijt met de zelfgebakken appeltaart, nog een bordspel gedaan en toen was het alweer afgelopen. Zeer geslaagd.

MM

bibi63

bibi63

27-12-2009 om 14:37

In 2en splitsen

Hoi,
Hier ook met 11 jaar een slaapfeestje. Ging prima, maar...... je moet inderdaad niet te veel kids hebben. Totaal 5 a 6 kids is te doen, meer kinderen wordt niet te hanteren. Wij hebben het in 2en gedaan: 1x een groepje slapen en een week later 1x een groepje gourmetten (ook daarbij moet je niet teveel kids hebben). In ieder geval heeft onze dochter zo dus in totaal 10 kids kunnen uitnodigen.
Groetjes,
Bibi

(offtopic) bibi

hoi bibi
waarom moet je bij gourmetten niet te veel kids hebben? dochter wordt over een maand 8 jaar en wil graag gourmetten op haar feestje.
Wij dachten daardoor een makkelijk feestje te hebben met zo'n 10 kinderen (allen kinderen ruim 8 of al 9 jaar). 2 gourmet stellen, zet vlees, groente, stokbrood en sausjes op tafel en aan de slag. leek me eigenlijk weinig werk met veel resultaat?

groetjes
Gruffalo

(offtopic) pelle

hoi Pelle,
bedankt voor de tip maar we hebben al 2 gourmetstellen geregeld. Een van ons zelf en eenzelfde geleend.. gratis, scheelt ook weer. We hebben met kerst ook ge-gourmet en oudste vindt het zo leuk dat ze het met haar verjaardag met vriendjes/vriendinnetjes wil doen. Zij deed in de pannetjes de pannenkoeken en eieren, en bovenop ging ze vleesjes bakken. Ging razendsnel, en de hoogte was geen probleem.

Mijn dochter is zo rustig een uur met het gourmetten bezig, ik denk dat er een paar vriendinnen vrolijk een hele tijd mee doen, maar ook een paar die binnen de kortste keren afhaken.

ik heb al even door het archief gespit, en gezien dat het handig is om een dvd klaar te zetten voor degene die klaar is met gourmetten.

maar dan nog, ik vraag me af waarom je dit niet met veel (10?) kinderen tegelijk wil doen, het lijkt me juist niet zoveel werk. laat die meiden maar lekker fröbelen met eten?

groetjes
Gruffalo

Bastet

Bastet

27-12-2009 om 18:16

Klopt hoor!

Ook de voorbereidingen doen vinden kinderen vaak erg leuk,van alles snijden en klaarzetten,tafeldekken,etc.
De jongens die mijn zoon had uitgenodigd vonden het echt enormm leuk,en waren anderhalf uur zoet!
Groetjes,bastet

bibi63

bibi63

28-12-2009 om 14:16

Gruffalo

Tuurlijk kan het ook met 10 kids. Alleen dan moet je wel een tafel hebben waar ze ruim genoeg aan kunnen zitten met zoveel en inderdaad 2 gourmetstellen. Maar afgezien daarvan hebben ze best wel de nodige hulp nodig. Dat vond ik met 5 kids (en 2 volwassenen, niet aan tafel) te doen. Maar met 10 kids lijkt met dat wel lastig hoor.
Groetjes,
Bibi

Annet

Annet

28-12-2009 om 20:41

10 kinderen kan ook

Inderdaad, je hebt een grotere tafel nodig. Met een verjaardagsfeestje gaan wij eerder voor een plaat en minder kinderen (lees: heel relaxed). Maar met het hockeyteam van dochter hebben we ook wel grote gourmetfeestjes meegemaakt. Dan zitten ze met 12-15 personen aan lange tafels. Het vlees gaat dan in schalen rond, ergens neerzetten helpt dan niet. Maar met 2 volwassenen in 'de bediening' kom je dan een heel eind. Zolang de kinderen op hun stoel blijven, gaat het goed. Het scheelt ook dat het om meisjes gaat. Die zijn gemiddeld toch wat rustiger.
Ik zou aan het begin wel wat huisregels uitleggen, vooral t.a.v. veiligheid en het delen van eten.

Nog een half uurtje (o.t.)

Mijn dochter heeft vannacht een slaapfeestje gegeven. Over een half uur komen de ouders de meiden weer ophalen. Hoera!
Nee hoor, het was supergezellig en er is geen verkeerd woord gevallen. Gistermiddag hebben ze lekker gespeeld, toen zelf pizza gemaakt en daarna op dochters zolderkamer op matrassen film gekeken met veel popcorn en frisdrank. Daarna natuurlijk lekker lopen keten, zodat ook arme moeder maar een paar uur slaap kreeg. Ik voel me net of ik zwaar gezopen heb! Vanmorgen broodjes gebakken en gezellig ontbeten.
Straks, als de dames weg zijn, zal ik op zolder de 'schade' opnemen, die vooral zal bestaan uit omgevallen bekers en kleverige trapleuningen. Dan een paar uur aan de poets en de was en dan is het huis weer van mij. Hoe leuk die meiden ook zijn, ze maken met z'n vijven wel een enorme bende. Maar dochter ziet er met haar kleine slaapoogjes wel helemaal gelukkig uit.
Zo, eerst maar een bak koffie...

Janeway

Janeway

02-01-2010 om 20:43

Het is geworden

Naar de bioscoop, De anubisfilm. Eerst wat eten thuis daarna met 2 auto's naar de bios. En na de bios de kinderen thuis brengen.
Slaapfeestjes kunnen hier niet goed, we wonen niet zo heel groot en ze heeft nog een jongere broer en zus. Ze wil het wel heel graag maar krijg het niet georganiseerd. Maar een bios feestje is ook erg leuk..

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.