Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Gewichtstoename?

Was even benieuwd wat jullie kleuters aankomen per jaar. Onze net 5 jarige is het afgelopen jaar namelijk net aan een kilo gegroeid en staat nu al weer maandenlang 'stil' op de weegschaal. Geen idee hoe zn groeicurve is, het consultatieburo bezoeken we uiteraard niet meer maar voorheen zat ie constant op de -1. Als baby, dreumes en peuter wist ik altij precies wat een kind gemiddeld 'hoort' aan te komen, maar nu weet ik dat niet meer.

Hij groeit wel in de lengte, maar het gewicht blijft stabiel. Hij is nu 112 cm met 17,5 kilo. Hij is altijd aan de lichte en kleine kant geweest en aangezien meeste vriendjes groter en zwaarder zijn vroeg ik me af of hoe dat bij anderen is.

(HIj eet overigens kleine porties maar wel heel gevarieerd en makkelijk en is in blakende gezondheid, dus daar maak ik me geen zorgen om)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Weet het niet

Ik hou het niet zo bij maar volgens mij is mijn zoon al heel lang 16 kilo. Er hard gaat het in elk geval niet.

Ik zal hem weer eens op de weegschaal zetten (vindt-ie leuk). En meten mag trouwens ook wel weer eens. Wat ben ik eigenlijk een lapzwans van een moeder!

Groeten,

Temet

Yta Chalne

Yta Chalne

23-06-2010 om 22:06

Curves

Kijk hier maar eens: http://www.ouders.nl/mdiv2006-groeicurves.htm

Mijn 'baby' (4jr10mnd) is overigens 1.19m en 23 kg. Daarmee zit hij op de +2 qua lengte én gewicht, dus dat is prima. Jouw kleuter zit qua lengte op de nullijn en qua gewicht ook bijna, dat is dus ook prima in orde.

Vic

Vic

23-06-2010 om 22:50

Niet zoveel

Mijn dochter (5 jr 5 mnd) wordt ook niet snel zwaarder. Ze groeit wel goed in de lengte, dus ik maak me geen zorgen. Ze is nu 1,15 m. en zo'n 19,5 kg. en volgt keurig de curve.

ayla

ayla

24-06-2010 om 09:06

Redelijk

wij kunnen het door alle ziekenhuis bezoekjes mooi in de gaten houden. Dochter is nu in een jaar ongeveer 5 cm gegroeid. daarbij is ze ongeveer 1 kilo aangekomen denk ik. ze is nu net 6. Ze zal denk ik zo'n 1.20 zijn en tegen de 22 kilo

vlinder72

vlinder72

24-06-2010 om 10:20

Volgens mij wel normaal

Mijn zoon is net 6 jaar en is net via school bij de GGD geweest. Hij is 1.13 en 18 kilo (met kleren aan). Dat was normaal. Tenminste ik heb geen commentaar gehad.

Kwam hij maar aan...

Mijn zoon (net 7 geworden) is met 1.33m en 21 kilo een veertje. Hij weegt al een jaar hetzelfde maar groeit wel. Hij is altijd al dun geweest, maar kerngezond en eet goed. Hij volgt een stabiele groeilijn dus de GGD zegt er niets van.

jopi

jopi

24-06-2010 om 18:17 Topicstarter

Dank

Dank, ik ben weer bij!

Laminaat

Laminaat

24-06-2010 om 20:00

Tip

Tip:

Bij een gezond kind; gooi de weegschaal weg.

Groetjes,
Laminaat

Tango

Tango

24-06-2010 om 22:53

Hier ook nauwelijks

Tangozoon van 5 1/2 is best een kleintje, nu ongeveer 107 cm en weegt naar mijn idee al zeker 2 jaar rond de 15 kg. Er komt echt al tijden niets bij. Is ook niet gek hoor, want eten doet hij niet veel en bewegen des te meer. Verder heel gezond, dus geen zorgen erover.
Overigens ook best handig hoor, zo'n licht mannetje. Hij mag nog steeds in de winkelwagen zitten en je tilt hem ook nog eens redelijk makkelijk ergens op of in. Maakt hij zelf ook misbruik van want hij wil ook graag nog opgetild worden.

Groeisprongen

Mijn zoon van 4j,6m is sinds zijn geboorte gaan groeien als een speer en netjes volgens de curve (alhoewel hij er volgens die link van hierboven bijna bovenuit lijkt te groeien). Hij is nu 1.23 m met een gewicht van 22 kilo. Gewicht groeit langzaam mee, maar de lengtegroei gaat met sprongen. Laatst binnen twee weken weer ineens een ruime cm erbij!

Optillen... liever niet, maar hij vindt het maar wat fijn!

Groeten,
Roserose

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.