Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
M. Beekman

M. Beekman

14-02-2012 om 23:28

Gezocht: kinderen die gepest zijn/worden voor medewerking afstudeeronderzoek

Toestemming van Forumredactie

Beste ouders/verzorgers,

Enige tijd geleden las ik op het forum berichtjes van ouders wiens kind te maken heeft (gehad) met pesterijen.
Graag kom ik in contact met deze ouders, of liever gezegd met deze kinderen.
Ik ben namelijk in het kader van mijn afstudeeronderzoek massagetherapie opzoek naar kinderen die te maken hebben (gehad) met pesterijen en die hierdoor (medisch onverklaarbare) lichamelijke/psychische klachten hebben ontwikkeld.

Van de redactie van ouders.nl heb ik toestemming gekregen voor het plaatsen van dit bericht.

Ik hoop op deze manier de ouders van de gepestte kinderen te kunnen bereiken om de medewerking van hun kind te vragen mee te willen werken aan mijn onderzoek.

Om u een idee te geven wat massagetherapie inhoudt geef ik u hieronder een heel beknopte uitleg:

Met massagetherapie pak ik de aspeciefieke klachten aan(klachten die geen medisch, aanwijsbare oorzaak hebben) door middel van verschillende massage- en mobilsatietechnieken om de klachten te verhelpen/lichter te maken.
Massagetherapie heeft invloed op vele verschillende vlakken, die bij elkaar de klachten, maar ook zeker de persoon zelf beter doen laten voelen:

* met massagetherapie maak ik de omstandigheden van het aangedane weefsel (bijv. nek-,schouder-, rugklachten)zodanig, dat herstel goed/beter kan plaatsvinden.

* massage helpt je te ontspannen. Een periode van pesterijen is stressvol en kan zich oa uiten in gespannenheid in het hele lichaam, maar zeker ook mentaal.

* door het krijgen van massage kan je meer zelfvertrouwen krijgen. Je wordt op een warme manier aangeraakt, wat misschien in het begin wat moeilijk kan zijn, maar daar geeft niks. Op een gegeven moment merk je dat het je goed kan doen. Met het feit dat ik positieve aandacht voor je heb, hoop ik je het gevoel te geven dat je er echt mag zijn.

* ook krijg je door een massage meer eigen lichaamsbesef, waardoor je je ook zekerder voelt en jezelf nog meer kan accepteren. Je zult je meer bewust worden van wat je allemaal voelt in je lichaam.

Dit is een heel beknopte omschrijving. Natuurlijk kunt u mij voor vragen altijd benaderen.

Voor mijn afstudeeronderzoek zou ik graag een aantal kinderen willen behandelen gedurende een aantal weken (in overleg, ik denk 6-8 weken), ca. 1 x per week. Er zijn geen kosten aan verbonden, alleen evt. reiskosten. De behandelingen zullen naar alle waarschijnlijkheid plaatsvinden in de praktijk in Haarlem, waar ik werkzaam zal zijn.

Ik hoop dat u dit bericht met uw kind kan/wil delen en hen vragen of zij hun medewerking willen verlenen aan mijn onderzoek.U kunt er vanuit gaan dat ik vetrouwelijk om zal gaan met privacy gevoelige informatie.

Het zal heel erg fijn zijn als uw kind (en u) mee zou willen werken. Schroom niet als er iets nog niet helemaal duidelijk is...vraag gerust!

Alvast hartelijk dank voor uw aandacht.

Met vriendelijke groet,
Myung

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.