Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Fem

Fem

02-11-2008 om 13:30

Had ik hier écht boos om moeten worden?

Ik moest er namelijk eigenlijk stiekem om lachen;
Vanmorgen tijdens het opruimen van de gang vond ik achter de kinderwagen (wordt nog niet gebruikt..) een tasje met daarin een onbekende handdoek. Er zat een enveloppe bij met daarin een briefje. Het geheel bleek afkomstig van de leerkracht van mijn zoontje . Zoonlief had namelijk zijn billen afgeveegd met de handdoek, omdat het toiletpapier op was. De leerkracht heeft hem hier flink op aangesproken, zo schreef ze. Hij moest het zelf tegen mij vertellen en samen de handdoek uitwassen. En of ik het voorval wellicht ook nog even met mijn zoon wilde bespreken?
Natuurlijk is het niet de bedoeling dat je je billen met een handdoek afveegt. Maar ik begrijp hem in zijn kinderlijke gedachte wel. Want wat had ie dán moeten doen? In zijn blote bibs de gang oplopen om de juf te waarschuwen? Gewoon zijn onderbroekje maar omhoog trekken en in de poep blijven zitten?
Hij had natuurlijk eerst even moeten kijken of er voldoende w.c.-papier hing. Dat heb ik hem ook verteld. Maar ik ben niet boos op hem geworden. Ongelukjes kunnen gebeuren. En ik vind zijn oplossing behoorlijk creatief. Smakelijk is een ander verhaal, maar ik denk dat ik wel weet wat er in zijn hoofdje om ging op dat moment. En dat de juf daar zo'n commotie om maakt i.p.v. mij er gewoon even op aan te spreken en zoonlief te vertellen dat hij het voortaan beter anders aan kan pakken, vind ik veel erger.
Die tas achter de kinderwagen zegt genoeg; Hij durfde me er niet eens op aan te spreken. Dat vind ik écht vervelend!!! Zoveel toestand om een ongelukje.
Hoe zouden jullie dit oplossen? Want ik wil het eigenlijk niet zomaar over zijn kant laten gaan. Ik vind eerlijk gezegd dat je juf hier (vast met goede bedoelingen) een beetje de mist is ingegaan. Of ben ik zelf te soft en is het terecht dat hier zo'n heisa om wordt gemaakt?
Groetjes Fem

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Prulletje

Prulletje

02-11-2008 om 13:58

Hahaha!

Mijn eerste reactie is dezelfde als de jouwe. Heel hard lachen. Ik vraag me af wat er precies is gebeurd op school. Heeft hij de handdoek met poep en al teruggehangen, of meteen tegen de leraar verteld wat hij had gedaan?
Maar wat het ook geweest is, straffen lijkt me niet nodig. Samen de handdoek wassen, en samen bedenken wat een handigere oplossing was geweest lijkt me beter. En er dan samen nog even lekker om lachen! Hij is pas zes tenslotte.

Prulletje.

Bastet

Bastet

02-11-2008 om 14:21

Mee eens

Eens met prulletje en tops,ik denk dat hij al genoeg gestraft is,voor zover dat nodig was overigens....
Groetjes,Bastet

Fem

Fem

02-11-2008 om 15:45

Nou..

Zou best wel s kunnen dat ie m gewoon heeft terug gehangen. In de hoop dat niemand er wat van zou merken. Maar dat weet ik niet, want dat heeft ze niet in het briefje gezet. Zat er zelf al aan te denken dat dát misschien meer de issue is geweest, dat ie het misschien niet heeft willen zeggen ofzo.
Maar goed, dat weet ik dus niet. Net zo min als wanneer het eigenlijk is gebeurd. Want zoals ik al zei; die kinderwagen wordt nog niet gebruikt. Ennuh.. om eerlijk te zijn, ik stofzuig niet bepaald dagelijks de gang, met die dikke buik van me.
Hihi, hij heeft die vieze gewoonten dus blijkbaar van geen vreemde
Ik zal maandag wel eens vragen hoe het is gegaan allemaal, want dat wil ik toch wel weten. En straffen doe ik m zeker niet, ik heb inderdaad echt het idee dat ie al genoeg gestraft is. Terwijl ik dat voor dit vergrijp zelf dus niet echt nodig had gevonden.
Ik was de handdoek mooi zelf uit, gewoon in de machine. En hem nu al leren hoe dat werkt lijkt me een beetje veel van t goeie
Groetjes Fem
P.s. ik heb m wel ooit als straf de wc laten dweilen met een sopje en een doekje. Omdat ik voor de zoveelste keer met mijn billen op een volgeplaste wc-bril zat, om maar niet te spreken van mijn sokken... Een gepaste straf leek me zo, maar ik vond t eigenlijk zo zielig.. hij vond t verschrikkelijk!!!

Jesse_1

Jesse_1

02-11-2008 om 18:37

Teruggehangen natuurlijk!

Ik denk dat het gemiddelde kind van 6 zich toch al wel een beetje schaamt voor zo'n situatie en de handdoek terughangt in de hoop dat niemand er achter komt dat hij het is geweest!
Een reprimande over het ongezegd terughangen (door juf!) lijkt me dan wel voldoende en zal genoeg indruk maken denk ik.
Jesse

Marmar

Marmar

03-11-2008 om 04:01

Nou begrijp ik het....

...waarom toch de handdoeken op de basisschool van dochter zo snel allemaal verdwijnen! Vast ook tekort aan toiletpapier en die doeken gaan natuurlijk rechtstreeks in de vuilnisbak. Weer een mysterie opgelost, met dank aan Fem's zoontje.

Fem

Fem

03-11-2008 om 09:11

Haha marmar

Dát zou inderdaad wel eens de oplossing kunnen zijn
Ik bedacht me gisteravond dat ik helemaal vandaag de juf er niet op kan aanspreken. Mijn jongste ligt hier bij mij op de bank ziek te wezen en mijn oudste ("dader") werd vanochtend door papa, waar ze vannacht hebben geslapen, naar school gebracht. Ik kom er zelf morgen pas weer, dus t zal nog even moeten wachten. Wel jammer, want ben echt heel benieuwd naar het hele verhaal.
Groetjes Fem

Puck2

Puck2

03-11-2008 om 10:18

Tjonge

Wat vat juf dit serieus op. Als dit echt een eenmalig ongelukje is vind ik het een erg overdreven reactie. Ik geloof dat ik de handdoek gewassen terug zou geven met daarbij een rol w.c.-papier.

Tink

Tink

04-11-2008 om 00:00

Eens met de rest

Overdreven reactie van die juf!
Ik zou net als Sini eens gaan informeren hoe het zit met de toestand van de toiletten op school. En waarom hangt er een gewone handdoek? Onder kleine kinderen zijn er vast genoeg die hun handjes nog niet zo goed wassen. Brrrr wat een smerig idee.
Op de school van mijn kids hangen geen handdoeken bij de toiletten, maar van die houders met papieren doekjes erin. Mocht het wc-papier een keer op zijn dan zou een kind dus zo'n doekje kunnen pakken. Nog nooit gehoord dat het nodig was (ik huppel inmiddels ruim 8 jaar rond daar) want de toiletten worden gelukkig erg goed bijgehouden.

Jacoline29

Jacoline29

04-11-2008 om 12:42

Wat ik zal doen

Geen straf geven,ook al was ik een juf,maar zelf eens gaan bedenken.
Waarom geen papieren handdoekjes in de wc ipv een gewone handdoek? papieren,veel hygienischer dan een stoffen handdoek.
Bij een kleuterklas snap ik wel dat ze geen papieren handdoekjes ophangen,kleuters trekken er meestal 10 uit ipv 1 of 2,maar een kind van 6 doet dat niet meer.Mocht het wc papier dan eens op zijn,dan kan je een papieren handdoekje pakken,billen afvegen en doorspoelen.Makkelijk en simpel.

Jeetje

Wat een groot gebaar van de juf...een jongetje van 6! Wat had het ventje anders moeten doen...hij wilde duidelijk geen vieze billen, en gelijk heeft hij. Hij heeft de handdoek gebruikt. Ik had als juf dat ding gewoon in de was gegooid en de kindertjes in het algemeen gemeld dat als het papier op is ze het even tegen de juf moeten zeggen. En dan nog kan dit gebeuren..een kind van 6...de juf moet gewoon nakijken of er voldoende papier is anders kan ze dit verwachten of dat ze het met de vingertjes tegen de muur vegen..wat je ook wel eens ziet gebeuren.

Mamaloetje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.