Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Desiree

Desiree

18-02-2015 om 16:22

Halen en brengen school

Beste allemaal,

Ik loop tegen een probleem aan.

Straks gaat mijn zoontje naar school en zit ik met het halen en brengen.
Ik werk momenteel 24 uur (ma, woe en do). Ik heb aan mijn werkgever voorgesteld om dit wat meer te verdelen over de week, zodat ik mijn zoontje kan halen en brengen. Helaas kan ik niet op mijn vriend rekenen, want hij heeft onregelmatige werktijden. Ik ben secretaresse en zit dus op een kantoor. Tot nu toe is altijd alles goed geregeld geweest en iedere moeder heeft haar werktijden mogen aanpassen, tot nu toe. Ze willen dit in de toekomst proberen tegen te houden.

Ik had als voorstel:

ma werken van 08.15 - 17.00
di werken van 09.30 - 14.30
woe vrij
do werken van 08.15 - 17.00
vrij werken van 09.30 - 14.30

Ik zou dan twee uurtjes per week meer gaan werken, zodat ik tenminste twee volle dagen aanwezig ben. Werkgever gaat hier in eerste instantie al niet mee akkoord. Daar kan ik nog wel mee leven, dan werk ik de ma en do gewoon tot 16.00. De ma en do heb ik namelijk wel opvang kunnen regelen.

De mannen waarvoor ik werk vinden dit geen probleem. Maar mijn leidinggevende - een nieuwe - dus wel. Ik kan natuurlijk gewoon drie dagen blijven werken, maar wil hem gewoon niet naar de voorschoolse en naschoolse opvang doen. Daar ben ik geen moeder voor geworden. Om hem zo lang naar opvang te sturen. Ik heb genoeg back-up op mijn werk, dat is het probleem niet. Hebben jullie tips of weten jullie of er iets bestaat zoals een wet?

Groetjes.
Desiree


geen wet

Voor zover ik weet is hier geen wet voor. Maar kijk eens in je CAO?
Ik zou je leidinggevende hierop aanspreken. Dat om onnodige redenen zij je het moeilijk maakt om werk en zorg te combineren. Zonodig doe je dat samen met iemand van HR met wie je dit kunt voorbespreken.
Soms kun je via HR naar de leidinggevende van de leidinggevende, maar dat zal je leidinggevende je ook niet in dank afnemen.
Maar geef het nog een keer heel duidelijk aan hoe je het bedacht hebt, dat je collega's daar verder prima mee kunnen leven en dat je benieuwd bent wat haar reden is om dat niet toe te staan. Mogelijk in een email, dan heb je ook schriftelijk bewijs.

Barvaux

Barvaux

18-02-2015 om 16:46

maar

Maar waarom heb je op ma en do geen opvang nodig? Omdat er dan iemand anders oppast? Maar dan heb je toch nog voor maar 1 andere dag opvang nodig? Dan kan die dag toch wel met vso en nso? Als je man dan thuis is is het nog minder vaak. Verder kun je als vso een moeder van school regelen voor maar 1 dag in de week, kun jij misschien een andere dag voor haar doen.

Hanne.

Hanne.

18-02-2015 om 17:00

Wet aanpassing Arbeidsduur

Even meedenken

Je werkt nu ma-wo-vrij. De ma en wo wil je blijven doen (ik ga er even vanuit dat 8.15-17 uur een hele dag is).

Je verzoek is dus eigenlijk of je in plaats van de woensdag een halve dag op dinsdag én een halve dag op donderdag mag gaan werken. Op zich lijkt het me een redelijk verzoek, maar je leidinggevende is het er blijkbaar niet mee eens.

Is er ook aangegeven waarom dat een probleem is? Ik kan me voorstellen dat als in het verleden alle moeders hun werktijden hebben aangepast er inmiddels op woensdag niet veel mensen meer werken. Dan kan het een probleem zijn als jij er dan ook niet meer bent.

Er is wel wetgeving over aanpassen van werktijden, maar die gaat over het aantal uur dat je werkt, niet zozeer over de verdeling daarvan over de dagen. Volgens de wet aanpassing arbeidsduur mag je vragen om meer of minder te gaan werken. Dat mag geweigerd worden als er niet genoeg geld/werk is om je te betalen (meer werken) of als er anders niemand is om het werk te doen (bij minder werken). Het lijkt me dat dat argument ook gebruikt kan worden om verandering van werktijden te weigeren.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

18-02-2015 om 17:02

Ja maar

Als ik het goed lees is alleen de woensdag een probleem.

En verder zou ik als leidinggevende erg vallen over het zinnetje: 'Helaas kan ik niet op mijn vriend rekenen, want hij heeft onregelmatige werktijden.' Dat is toch geen reden waarom jouw werkgever zich helemaal moet aanpassen aan jouw wensen. Omdat de werkgever van je vriend niet wil schuiven moet die van jou dat maar doen. En dat voor 1 keer vso en bso. Daar zou ik ook noet zomaar akkoord mee gaan.

Ik kan me voorstellen dat je de woensdag geen handige werkdag vindt. En als dat prim anders in te vullen is, waarom dan niet deze dag wisselen voor de dinsdag of vrijdag? En als je dan geen bso wil, zou je nog kunnen voorstellen om uren in te leveren. Dat recht heb je namelijk wel.

Eerlijk gezegd krijg ik het idee dat het meer zit in het feit dat jij geen water bij de wijn wilt doen. Het is niet het probleem van je werkgever. Dus misschien als je het gesprek met die insteek ingaat dat je meer bereikt?

Marie

Marie

18-02-2015 om 17:21

reistijd en huidige opvang?

Hoe is de opvang nu geregeld? Gastouder of kinderopvang?

Waarom vind je dat wel oke, maar NSO niet?

Wat is je reistijd? Aangezien je op schooldagen pas om 9.30 uur zou kunnen beginnen.

Heb je al nagedacht over alle dagen die schoolkinderen vrij zijn en de vakanties? Zoveel verlofdagen heb jij namelijk niet.

Komt er omdat jij andere dagen/tijden wil werken iemand anders op kantoor in problemen?

Je wilt geen vso en nso. Alleen NSO zou je wel willen?

Zelf heb ik ook altijd 3 dagen - di, wo, do - gewerkt van 8.30-17.00 uur. Meiden gingen eerst naar kdv en daarna naar de NSO. Ging echt prima. De woensdagmiddag vonden ze juist het leukst, omdat er dan tijd was om echt leuke dingen te doen.

Ze hoefden niet naar de vso, omdat ik ze om 8.15 in school mocht brengen en ik dan precies om 8.30 uur op mijn werk kon zijn. Die mogelijkheid heb jij dus niet?

Wat zijn de schooltijden van de kleuters? Hier zijn die vrij op woensdag-, donderdag- en vrijdagmiddag.

Maar in elk geval kun jij volgens mij niks afdwingen bij je werkgever.

idd Ginny

Eens met Ginny. Je maakt van alles jouw en dus je werkgevers probleem. Wellicht moet je vriend ook eens op z'n werk gaan praten. Er moet toch iets te regelen zijn qua halen/brengen 1x pwk?

bieb63

bieb63

18-02-2015 om 22:09

ik ben meer geinteresseerd in de vraag

wát de reden van je werkgever is om niet akkoord te gaan. Is het voor je werkgever een principekwestie of heeft hij daadwerkelijk een probleem als jij er niet op woensdag bent? Je geeft aan dat er genoeg backup is, dus ik ben wel benieuwd wat voor argumenten je werkgever heeft.

Linda

Linda

19-02-2015 om 07:26

reden en allergie?

Inderdaad: weet je waarom je leidinggevend het niet wil?

Zo nee, dan zou ik beginnen met dat te vragen (en als er geen of geen duidelijk antwoord komt, daarover doorvragen). En checken of je zijn/haar reden nu goed hebt begrepen. Verder niet op reageren, maar hier posten, kunnen we met je verder denken .

Iets anders: je schrijft "maar wil hem gewoon niet naar de voorschoolse en naschoolse opvang doen. Daar ben ik geen moeder voor geworden."

Heb je dat tegen je leidinggevende gezegd?
Heeft je leidinggevende kinderen?
Zo nee, dan kan zo'n opmerking bij een leidinggevende allergie veroorzaken.

Die van mij (vrouw) heeft geen kinderen, en kan bijzonder geirriteerd raken als wij de kinderen
aanvoeren als reden dat wij in de zomer op vakantie willen (en daardoor de leidinggevende op dat vlak beperken). Dus goed om je daar van bewust te zijn.

En al vind je het zelf zo, de leidinggevende kan vervolgens denken: "dan stop je toch lekker met werken als je je kind(eren) zo belangrijk vindt, hoezo moet IK daar last van hebben". En inderdaad: jij wil geen 3 volle dagen werken, want daar ben je geen moeder voor geworden, maar er zijn er genoeg waarbij de ouders WEL 4 of zelfs 5 dagen per week werken (allebei), dus het is echt jouw keuze dat jij het zo wil en de vraag is of een leidinggevende daar rekening mee MOET houden.

NB. Als er GEEN echt goede reden is van de leidinggevende om er WEL rekening mee te houden, zou het natuurlijk beter zijn als de leidinggevende er wel rekening mee houdt. Wel zo sympathiek.

Desiree

Desiree

19-02-2015 om 13:07

reactie

bedankt allemaal voor de reacties. sommige vind ik alleen niet echt fijn, alsof ik egoïstisch ben. mijn baas heeft er geen reden voor en heeft zelf ook geen kinderen, maar wil het gewoon niet meer hebben. terwijl anderen dit wel mogen blijven doen, maar in nieuwe gevallen willen ze het niet. heel oneerlijk. en natuurlijk heb ik niet tegen mijn baas gezegd dat ik daar niet moeder voor bent geworden, om mijn kind weg te brengen. en ik werk altijd door in mijn pauze, begin altijd eerder. word niet gevraagd, maar doe ik wel. dus ik GEEF wel dergelijk. ik ben altijd bereikbaar voor mijn managers. dus klagen over mij is niet nodig. ik had gewoon verwacht dat we in deze tijden wat flexibeler zijn. is ons hele bedrijf ook. alleen zijn er ineens nieuwe regels van een paar vrouwen die het niet snappen. en nee, mijn vriend zit in het leger dus hij kan niet met zijn werkgever praten...

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

19-02-2015 om 13:43

Nog een keer...

Je vraagt om een gunst. Dan helpt het niet om op hoge poten je rechten op te eisen.
En dat argument van doorwerken in de pauzes etc. is wel een beetje uitgekauwd. Tuurlijk kun je dat als wisselgeld inzetten. Maar het is niet fair om daar op voorhand al een tegenprestratie voor terug te verwachten. Of misschien wel fair maar niet handig.

Je moet zoeken naar de win-win voor jou en de baas. Dat brengt je uiteindelijk het verst.

En het kan wel zijn dat je vriend in het leger zit. Maar nogmaals: dat is niet het probleem van de baas. Sterker nog: blijkbaar zit hier een allergiedingetje...

Mieke

Mieke

19-02-2015 om 14:02

Daar ben ik geen moeder voor geworden

Tja, als ik zoiets hoor dan wordt mijn behoefte om mee te werken direct een stuk minder. En ik heb zelf ook kinderen.

Dit soort dingen krijg je niet geregeld door een voorstel te mailen en te verwachten dat je werkgever direct ja zegt. Het handigste is een gesprek aan te vragen. Dan uit te leggen dat zodra je zoon naar school gaat je een probleem met de opvang hebt en of je samen je werkgever iets kan regelen. Bijvoorbeeld dat je je in ieder geval al twee middagen BsO hebt geregeld maar nog zit met de laatste middag. En dat je liever je kind niet naar de VSO brengt. Je hoeft daar geen uitleg over te geven. En kijk dan waar je werkgever mee komt. Denken ze actief mee. Mag je zelf met voorstellen komen.

Precies

Kennelijk zijn er voor jouw leidinggevende redenen dat de huidige situatie niet ideaal is en aangepast dient te worden. Dan is dat natuurlijk jammer dat jij het eerste 'slachtoffer' bent, maar blijf realistisch en kom niet met argumenten die er voor werkgever niet toe doen.

Wij hadden het ook op het werk. Alle werknemers mochten thuiswerken, prompt werkte iedereen op vrijdag thuis. Toen heeft werkgever dat teruggedraaid omdat zichtbaarheid op kantoor werd gewenst en dus een 'aanwezigheidsplicht' weer werd ingesteld. Veel collega's vonden dat ongelooflijk kinderachtig, maar ik snap het wel.

In jouw geval moet je van jouw probleem niet hun probleem maken en dat soort argumenten er dus niet bij betrekken. Doe hen een voorstel dat ze niet kunnen weigeren. Voor ma en do heb je al opvang, nog een lange dag erbij en je bent er al. Als je geen nso wilt, dan kan je een oppas aan huis regelen (bijv. scholiers/studente) die kind ook uit school haalt. Hebben wij een tijd gehad en is ideaal. Succes!

Desiree

Desiree

19-02-2015 om 14:10

wat een flauwe reacties!

wat zijn jullie flauw zeg Ginny en Mieke. jullie hebben er geen idee van, van wat jullie zeggen. waar slaat het op Mieke met je opmerking "Tja, als ik zoiets hoor dan wordt mijn behoefte om mee te werken direct een stuk minder. En ik heb zelf ook kinderen" en "Dit soort dingen krijg je niet geregeld door een voorstel te mailen en te verwachten dat je werkgever direct ja zegt".. dat zeg ik toch niet tegen mijn baas. en ik heb gewoon een heel net en keurig gesprek gehad hoor met mijn baas. en Ginny, ik eis niks op hoge poten. jullie zouden niet moeten reageren als jullie er niks vanaf weten. tegen jullie heb ik dan ook niks meer te zeggen.

Desiree

Desiree

19-02-2015 om 14:12

Ginny

en dan nog wat.. over dat doorwerken in de pauze gebruik ik ook niet Ginny! ik heb alles al kunnen regelen met mijn baas, die mij trouwens nog meer begrijpt dat jij.

Christel

Christel

19-02-2015 om 14:19

Desiree

Jij vindt het gewoon oneerlijk, al die jaren hebben moeders hun tijden/dagen aan mogen passen en nu gaat jouw zoon naar school en worden de regels veranderd. Ik snap dat wel. Dat voelt ook niet leuk.

Mijn ex zat niet in het leger, had geen onregelmatige werktijden, maar vertikte het iets met de kinderen te doen. In alle mogelijke bochten heb ik me moeten wringen om die eindeloze schoolvakanties geregeld te krijgen. Jouw partner zit in het leger en is dus regelmatig langere periodes van huis of moet ik het niet zo zien?

Is er niet een mogelijkheid te ruilen met iemand? Er zullen best moeders zijn die al jaren niet op woensdag werken, maar inmiddels kinderen op de middelbare school hebben waardoor de woensdag niet meer heilig is.

Misschien is het toch logischer om 3 hele dagen te gaan werken. Het geeft nèt wat meer armslag in vakanties bijvoorbeeld. Je kan dan dagen wisselen bijvoorbeeld, hebt maar 3 dagen per week opvang nodig.

Kortom, ik vond sommige reacties ook wat onaardig en ik begrijp je best. Ik heb jarenlang onder schooltijd gewerkt, maar dat gaf altijd problemen bij collega's zonder kinderen die bij voorkeur op woensdagmiddag willen vergaderen.

werkgevers

Vooral mensen zonder kinderen kunnen nog weleens zonder consideratie onnodig beperkingen opleggen. Bovendien is het een werkgeversmarkt.
Ik hoor die dingen ook wel vaker. Ineens moet iedereen van 8-18 permanent beschikbaar zijn zodat je niet tijdig iets kunt regelen terwijl een rooster 10 dagen vooraf bekend moet zijn.
Of een kinderloze leidinggevende die het 'oneerlijk' vind dat gezinnen voorgaan met vakantie aanvragen in de grote vakantie. Heb je net 20 jaar zelf je vakantie buitenom gepland en zit je met eigen kinderen ineens voor een dilemma.
Er is echt wel weinig begrip.
Ik ben permanent kantoorwerk gaan doen omdat het niet te combineren viel.
Kreeg ik van mijn werkgever de kans om diensten van 9.00-17.30 uur te draaien gingen de collega's permanent mekkeren dat ik toch altijd zo laat kwam. Dat heb ik 6 weken volgehouden.
Bieden ze in de advertentie aan dat er rekening gehouden wordt met je thuistaken blijkt het bedrijfsbelang toch voor te gaan. Alsof je thuis ineens uit kunt zetten.
Nee, ik vind dat er een gezinsonvriendelijke houding heerst onder sommige werknemers en werkgevers. Egoistisch. Als ze maar geen last van je hebben en dat is er al snel, want eigenlijk moet niemand merken dat je kinderen hebt.
Niet bij iedereen hoor. Ik heb ook een tijd op uurbasis gewerkt omdat ik er per direct tussenuit moest kunnen. Toen ik werd gevraagd voor een vast dienstverband vroeg ik mijn toekomstige baas of ze zo'n moeder met kinderen die ook weleens wat hebben wel zag zitten. Waarop ze antwoordde: ik heb ook kinderen. Die baas heb ik tot mijn grote geluk gehad al die jaren dat we in de shit zaten met de hulpverlening en de kinderbescherming. En ik heb er geen uur minder door gewerkt, eerder meer uit totale dankbaarheid dat ik per direct al was het een vergadering kon verlaten als er weer eens een acute crisis was.
Maar inderdaad je hebt nergens recht op. En met dit soort onbegrip kun je maar beter je zaakjes goed regelen voor je weggepest wordt, want dat heb ik ook nog weleens bij anderen gezien.

Barvaux

Barvaux

19-02-2015 om 14:33

leg nu eens uit?

Leg nu eens uit hoe je de opvang nu geregeld hebt en hoe je die wil gaan regelen. Je reageert alleen maar op de mensen die iets zeggen wat niet klopt maar je gaat ook niet in op wat de rest zegt.

Hoe ga je de vakanties regelen?
Hoe is de opvang nu geregeld?
Waarom moet de opvang nu veranderen?
Waarom niet lekker 1 dag in de week vso en nso zodat je ook meteen opvang voor die dag in de vakanties hebt?
Denk je wel genoeg vooruit?
Wat is nu 1 dag vso/nso? Is vaak heel erg leuk voor kinderen tot een jaar of 8.

Desiree

Desiree

19-02-2015 om 14:49

Christel en Anne

Hoi Christel en Anne,

Bedankt voor jullie lieve reacties. Ik reageerde net wat boos tegen de rest, maar ik voel me gewoon erg aangevallen, terwijl ik alleen maar om advies vraag en niet om veroordelen.

De kleine zit nu elke woensdag op de creche. Elke maandag komt mijn moeder en elke donderdag heeft mijn vriend papadag. Dus die 3 dagen werk ik altijd.

Als het goed is kan ik het in de toekomst zo regelen op me werk:

ma werken van 08.00 - 17.00
di werken van 08.00 - 16.00
do werken van 08.00 - 17.00

Hoef ik inderdaad maar 3 keer naar kantoor en heb ik ook minder gedoe tijdens schoolvakanties dan als ik 4 dagen zou werken en dan minder uren per dag. De kleine gaat dan dus op dinsdag ochtend van 07.00 - 08.30 naar de VSO en na schooltijd tot 17.00 naar de BSO. Ik heb me er overheen gezet dat ik hem niet zo vaak kunt halen en brengen dan dat ik zou willen. Het was meer ook het idee dat ik het zielig vind om een 4-jarig zo'n lange dag te laten doorstaan. Ik voel me er gewoon schuldig over eigenlijk. Ik vind dat zijn mama er altijd moet zijn. Maar dat gaat helaas niet. En het is ook dat ik het gewoon zooo oneerlijk vind dat heel het bedrijf het wel mag en ik door nieuwe regels niet. En ik had het ook totaal niet verwacht, omdat alles hier altijd zo ontzettend flexibel is. Ik heb al meerdere keren onbegrip gehad ook met andere situaties van collega's die geen kinderen hebben. Ook als de kleine ziek is - echt ziek - kreeg ik eerst weinig begrip als ik verlof opnam. Terwijl het helaas het leven is. Kinderen worden nou eenmaal ziek. En met een beetje ongeluk wij daarna ook. Ik heb me erbij neergelegd en 3 dagen werken is mischhien maar beter ook.

Christel

Christel

19-02-2015 om 15:02

Desiree

De woensdag ben je in elk geval voortaan thuis, dat is al heel wat gewonnen toch?

Ik hoop dat het snel went voor- en naschoolse opvang, het jochie zal gesloopt zijn de eerste tijd. Maar goed, dan heb je daarna de woensdag en is hij 's middags lekker vrij.

Fijn dat het toch nog gelukt is!

4 jaar

Zoon en dochter gingen op die leeftijd naar een gastouder waar ze ook even konden slapen. Dat was rustiger. Gastouder kon ook zonodig een kind naar school brengen dan bracht ik kind voor mijn werk vast weg. Dat was nog onofficiële opvang, geen bureau.
Ik zou het even proberen. Sommige kinderen vinden zo'n dag prima en op sommige opvang kan een kind ook even slapen, maar als het te druk is kun je het ook anders regelen.
Mijn kinderen bleken later extreem prikkelgevoelig, dus mazzel dat ze net op die leeftijd meer rust hadden.
Ook hield ik zoon op vierjarige leeftijd een dag thuis, dat wil zeggen, dan was hij bij mijn ouders, thuis bij mij of bij hen. Die hield de hele week niet vol.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

19-02-2015 om 15:29

Okee okee

Het is niet dat ik je niet begrijp, mijn kinderen zijn ook klein geweest.
Maar...

Ik geef ook leiding aan mensen en proef ontzettend veel kwaadheid naar je werkgever in je berichten. Dat lijkt mij niet handig. Ik geloof best dat je op je werk je verhaal niet zo onomwonden doet als hier, maar weet je zeker dat er niet toch een klein beetje doorschemert? Als ik iemand met zo'n basishouding tegenover me kreeg kon ie eigenlijk wel een klein beetje de boom in.

Daar probeer ik je voor te waarschuwen. Wat je ermee doet moet je zelf weten.

Desiree

Desiree

19-02-2015 om 15:38

Ginny

Ik vind het gewoon niet fijn hoe je reageert Ginny. Ik ben hartstikke aardig geweest en forceer totaal niks. En mijn leidinggevende maakt er ook geen discussie van, dus er is helemaal niks aan de hand. We komen er wel uit zei ze. Maar jij praat me eigenlijk aan dat ik een probleem heb met mijn leidinggevende. Ik kom totaal niet kwaad over, dat ziet alleen jij volgens mij. Het is maar hoe je alles opvat.

Desiree

Desiree

19-02-2015 om 15:40

Anne

Een gasthouder vind ik niet zo'n fijn idee. Ik kijk gewoon tegen die tijd aan hoe hij erop reageert. Misschien moet ie dan wel een dag minder naar school inderdaad. We zien het wel. Nu ben ik ten minste straks ook nog 2 dagen thuis, dat is toch ook wel weer fijn.

Barvaux

Barvaux

19-02-2015 om 15:44

tip

Ik zou hem na die lange dinsdag gewoon lekker thuishouden op woensdag. Kan hij uitslapen als hij dat wil en kun je lekker een dagje met hem tutten en moederen en als je denkt dat hij goed gewend is ga je over naar de woensdagochtend.

Afwachten

Mijn kleuter ging fluitend naar vso, school en bso. Niet thuis te houden, altijd plezier.

Ieder kind is anders, voor jezelf is het wel handig op woensdag vrij ivm clubjes en zwemles.

Desiree

Desiree

19-02-2015 om 15:58

Bedankt!

Bedankt Barvaux en MarSy voor jullie goede tips! Eventueel woensdag thuishouden als hij het niet trekt, kan altijd natuurlijk!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

19-02-2015 om 16:08

Dat zeg ik niet

Dat jij een probleem hebt met je leidinggevende.

Ik was er niet bij en kan alleen reageren op wat jij hier vertelt en hoe dat op mij overkomt.

Ik zie nu bij het teruglezen dat je aanvankelijke vraag milder was dan je daaropvolgende reacties. Mogelijk dat je die boosheid dus alleen maar voor hier bewaart.
Maar heel eerlijk, als je leidinggevende tegen je zegt: we komen er wel uit, waarom richt je je daar dan niet op? Uiteindelijk gaat het daar toch om. En om proberen te achterhalen wat het probleem is met het feit dat jij enkele halve dagen wil gaan werken. Wat is het voordeel voor de baas dat jij een hele dag ipv twee halve dagen aanwezig bent? Daar zou ik energie in steken. Niet in waar je recht op hebt.

Desiree

Desiree

19-02-2015 om 16:16

Boos?

Ik werd pas boos door zulke reacties als die van jou. Mijn baas is er alleen maar blij mee, ben ik er meer in de week. Wel kortere dagen, maar wel vaker. Kan ik bijna elke dag wat doen. Ik steek geen energie in waar ik "recht op heb|", ik vraag me alleen af wat normaal is. Daarom was het ook een vraag op dit forum. En of mijn leidinggevende zei dat we er toch wel uitkomen, maakt niets uit. Toch wou ik weten wat "normaal" en acceptabel is. Het voordeel voor mijn baas? Niet veel. Maar ook geen nadeel. Want ik heb 3 back-up assistenten die het prima vinden. En ik heb mijn werk wel af hoor, voordat ik wegga. Daar zorg ik wel voor. Jij kijkt teveel vanuit je leidinggevende positie. Maar er is ook een leven ná werk.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

19-02-2015 om 19:23

Nu wordt het wat ingewikkeld

Je baas is er dus wel blij mee als je twee halve dagen komt werken?
Probleem is dan dus het later beginnen? Valt daar dan niks over te onderhandelen?

Maar eerlijk gezegd vind ik de oplossing van Barvaux op de korte termijn het beste. Wat qualitiytime op de woensdag.

Desiree

Desiree

19-02-2015 om 20:07

ginny

het is ook wat verwarrend Ginny. ik bedoel de baas (partner) waar ik voor werk vind het geen probleem. maar de leidinggevende van de secretaressegroep vind het een probleem . maar ik blijf gewoon 3 dagen werken en heb gevraagd om de dinsdag 16.00 weg te mogen (een uur eerder dan normaal), zodat ik de kleine van de BSO kan afhalen. dat uurtje haal ik in door eerder te beginnen. zeer waarschijnlijk gaan ze daar mee akkoord. als het niet het geval is, weet ik het ook niet meer. ik heb me nu heel goed aangepast (vind ik).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.