Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
firsttimer

firsttimer

06-02-2013 om 20:02

Help eerste kinderfeestje (5 jaar)

Eind februari wordt mijn oudste dochter 5 jaar en geeft voor het eerst een echt kinderfeestje. Ik weet absoluut niet wat ik zal gaan doen. Ik ben er niet zo goed in om ze thuis te ' onderhouden' met spelletjes en we wonen klein zonder tuin, dus ik wil ergens heen, maar waar? Ik woon in Amsterdam Oost. Bij Artis en Ballorig zijn mijn dochter en haar vriendjes al geweest (hoewel dat natuurlijk altijd nog een keer kan). Liefst zou ik het van begin tot eind uitbesteden aan een partyplanner, maar dat is ook weer zoiets. Heeft iemand een goed idee voor een activiteit?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Budgettip: gymzaal huren

Vaak zijn gymzalen van scholen te huur. Informeer bij school of stadsdeel. Wij hebben de laatste keer een pracht van een zaaltje gehuurd, met gebruik van materialen, voor 15 euro per uur. Een stuk voordeliger dan Artis.

je moet nog wel zelf spelletjes verzinnen, maar met die spullen die ze daar hebben is dat misschien ook wel weer makkelijker. Wat wij de vorige keer deden: thuis ontvangen, cadeautjes uitpakken, taart eten, naar de gymzaal lopen, twee uur rondrazen (iets meer voorbereiding was handig geweest, maar het waren jongetjes van 7 en 8, het stormde, en 1 jongetje is erg druk....), teruglopen, filpmje in de DVD-recorder met drinken en popcorn - maar dat filmpje was er voor Piet Snot want ze gingen gezellig met de verjaardagscadeaus spelen- daarna patat met een hotdog en klaar.

Overigens lijkt me met Artis of Ballorig ook helemaal niets mis, vooral Ballorig is handig: jij posteert je aan het begin met een kan limonade en je laat ze lekker rondrazen. En overdekt, wat bij Artis maar zeer gedeeltelijk het geval is.

Groeten,

Temet

dc

dc

06-02-2013 om 21:09

Hee wat leuk

Eind februari wordt mijn 2e zoon 5

Wij hebben ervoor gekozen om het thuis te doen. Ik zet altijd wat speelgoed neer, laat ze lekker spelen, na een tijdje taart eten met wat drinken en dan neemt mijn man ze mee om te voetballen. Hebben we nu een paar keer gedaan, en was gewoon gezellig.

Dit jaar heb ik gekeken naar een binnenspeeltuin en een speelboerderij, maar dan kom je snel uit op iets van 200 euro. Dat geld besteed ik liever aan een wat groter cadeau

Firsttimer

Ik heb als knutselwerkje ze een knuffelvisje laten maken: 1 kant leuk stofje, andere kant witte stof die ze zelf mochten versieren. Dan vulling erin, even dichtnaaien, klaar.

Van tevoren had ik de visjes aan elkaar genaaid.

Als je wilt kan ik ze wel aanleveren, ik zit ook in oost

En voor buiten..

Een speurtocht in het park? En een vader oid ergens halverwege zetten met een snack/opdracht? Dat is sowieso al spannend..

Voor binnen vind ik Nemo erg leuk - als t niet te vol is. Ik weet niet of je daar korting krijgt vooor feestjes?

P

P

07-02-2013 om 07:31

Tjonge

Nemo en Artis voor vijfjarigen? Dat kan toch altijd nog wel een keer?

Temet: ik vind jouw feestje erg lang voor vijfjarigen, het zal minstens 4 uur geduurd hebben?

P

P

07-02-2013 om 07:32

Dit misschien?

http://www.ontdekplek.nl/ontdekplek/partijtjes

Google gewoon eens op kinderpartijtjes amsterdam

Klopt. Zoon werd 7, de meeste gasten waren ouder. Volgens mij was het van half 2 tot half 6, en hadden we de zaal gehuurd van half 3 tot half 5. Of zoiets, ik weet het niet eens precies meer.

Het nadeel van de hier geopperde voetbal- en speurtochtscenario's is dat het eind februari gewoon een hele dag aaneengesloten kan regenen. Dat kan het natuurlijk in juli ook wel, maar die kans is toch echt een stuk kleiner. En hoe dan ook is het dan minder koud.

Zoon - van oktober - heeft nu twee feestjes gehad en beide keren regende het continu. Laatste keer zijn we dus naar de gymzaal gelopen en nadien weer terug, en dat was een behoorlijk natte bedoening (we hadden alle paraplu's en regenjassen die we konden vinden in gebruik).

Groeten,

Temet

Nemo niet doen

Ik zou Nemo beslist niet doen. Mijn leergierige zoon was daar met 5 beslist nog veel te jong voor. Het is daar als je pech hebt gierend druk en de herrie doet voor Ballorig amper onder. En dan moet je ook nog zien dat je die groep bij elkaar houdt. Niet aan beginnen, Ballorig zit een stuk rustiger. Nemo is bovendien stinkend duur.

Groeten,

Temet

.. t was

Maar een ideetje omdat het blijkbaar binnen te klein is. De 6e verjaardag van mijn zoon hebben we lekker thuis gedaan, wat ouderwetse spelletjes, taart eten en iets knutselen, vinden ze allemaal prachtig.
Volgens mij kun je best uurtje of 2 binnen blijven met wat 5 jarigen. Als ze groter wordt, worden het vanzelf andere feestjes.

Koos kneus?

Firsttimer, ik weet niet waar in Oost je woont, maar is het poppentheater van Koos Kneus misschien iets? Voorstelling, nadien verkleden en schminken voor wie dat wil.

Er zijn meen ik voorstellingen voor verschillende leeftijden. Ik ben een keer met mijn zoon geweest toen die 3 was, ik was er zelf niet kapot van maar zoon vond het leuk. Verder waren er ook regelmatig kindervoorstellingen van "De Mammies" in boerderij De Eenhoorn (aan de Ringdijk), weet niet of dat nog steeds zo is. Maar misschien ook de moeite van het uitzoeken waard.
In beide gevallen redelijke toegangsprijzen, als ik me wel herinner. Maar goed, dat was een aantal jaren geleden. Haal anders ergens De Uitkrant of Het Parool van zaterdag, daar staan dat soort dingen ook in.

Groeten,

Temet

firsttimer

firsttimer

07-02-2013 om 21:44

Bedankt voor de reacties

Koos Kneus lijkt me wel wat en anders Ballorig.

firsttimer

firsttimer

07-02-2013 om 21:45

Temet, over koos kneus

is dat een groot theater met veel zitplaatsen

Sunja

Sunja

07-02-2013 om 22:44

Muziek

Echt heeeeeeel erg leuk, ze komt met instrumentjes en alles: www.muzikanjer.nl Perfect voor deze leeftijd, ze doet ook brede school.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Sunja

Sunja

07-02-2013 om 22:50

Oja

Als je natuur leuk vindt: een bezoekerscentrum in de buurt, even bij natuurmonumenten op de site kijken. Dan heb je n mengeling van binnen en buiten, ze houden rekening met het weer.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Sunja

Sunja

07-02-2013 om 22:53

Laatste tip

Een kinderboerderij is soms ook erg leuk voor een kinderfeestje, soms doen ze ook activiteiten (knuffels maken, kaarsen maken, vliegtuigen etc)

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Nav sunja

Ik ken Amsterdam Oost toevallig (jarenlang gewoond) en volgens mij zijn daar momenteel twee kinderboerderijen (ik ga ervan uit dat die bij de Dappermarkt inmiddels dicht is). Die bij de Archimedesweg is leuk, maar er is binnen niks te doen. Maar Jeugdland, bij het Flevopark, heeft een flink gebouw waar vziw ook wel eens wat georganiseerd wordt.

Het kan het nabellen waard zijn.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.