Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
ZenaS

ZenaS

27-03-2014 om 09:13

high tea verjaardagsfeestje thuis (leeftijd 11 jaar)

Dochter wil graag een high tea feestje thuis geven om haar verjaardag te vieren. Ze wil 10 meiden vragen. Nu ben ik zelf niet zo goed in het regelen en geven van een feestje. Iemand tips voor mij? Wat gaan de meiden doen? Ik had al bedacht om iemand in te huren om de high tea te bereiden en klaarzetten etc. Dit omdat ik het zelf echt niet kan. Het is me alle stress niet waard ha,ha. Dus dan maar extra betalen..... Alleen moeten de meiden ook iets te doen hebben. Iemand een idee. Wat vinden meiden uit groep 8 echt leuk om te doen? Ik hoor graag jullie ideeen. Ik heb alle kinderfeestjes altijd buiten de deur gevierd, juist omdat ik er zo tegenop zie. Nu wil dcohter heel graag thuis het vieren vandaar..... Wie oh wie heeft ideeen en tips.

wizzer

wizzer

27-03-2014 om 09:41

de high tea voorbereiden

Het leuke van een hightea geven is juist dat je de kinderen alles kunt laten voorbereiden. Zoek niet te ingewikkelde recepten, maak groepjes van twee, en laat alles gezamenlijk klaarmaken.
Heb ik hier twee keer gedaan, was een groot succes.

zelf laten maken

Ik zou ze de hapjes (voor een deel) zelf laten maken, iemand daarvoor inhuren om dit te regelen, zal toch wel mogelijk zijn?

Hebben ze een paar uur wat te doen en daarna lekker opeten met elkaar (Leuk! kan niet wachten tot mijn dochter 10/11 wordt!)

Dendy Pearson

Dendy Pearson

27-03-2014 om 09:54

Idd

zelf laten maken. En dan iemand inhuren om ze daarbij te helpen.
En dan wordt het vanzelf gezellig.

creabea

creabea

27-03-2014 om 09:58

ik zou het wel weten....

...namelijk de dames zelf de dingetjes voor de high tea laten bakken en dan lekker opeten.

Nouja, misschien kun je iemand inhuren die samen met de kinderen gaat bakken, cupcakes of petitfours versieren, sandwiches smeren enzo? Er zijn zoveel taartenbak-ondernemers, vast ook wel een bij jou in de buurt die een workshop wil geven. En als het dan klaar is samen mooi de tafel dekken, thee zetten (allemaal verschillende theetjes in huis halen met je dochter natuurlijk). En terwijl de dames allemaal aan een grote tafel zitten thee te drinken en te eten kun je spelletjes doen. Van die typische schoolkamp-spelletjes kun je goed doen met een grote groep (iets met kruislings je handen op tafel leggen en dan op tafel tikken en wie het niet goed doet is af, of weerwolven van wakkerdam), maar je kunt de groep ook splitsen en ze dan bordspellen laten doen.

Of als de baksels in de oven staan even lekker naar buiten; hier laatst nog een buurmeisje dat 11 werd en de groep van het kinderfeestje was lekker verstoppertje aan het spelen, annamaria koekoek, touwtje springen etc. Heel klassiek, maar het zag er supergezellig uit. Zij had ook veel kinderen uitgenodigd.

Sneeuwitje

Sneeuwitje

27-03-2014 om 10:34

als je er geld aan wilt uitgeven

Kookparty.com. Heb ooit een vrijgezellenfeest laten organiseren (ze zijn inmiddels wel stuk duurder dan een jaar geleden). Samen 2 uur hapjes maken (wij hadden tapas, maar high tea is ook mogelijk). Maar voor een kinderfeestje vind ik het nog aardig prijzig, dus weet niet of je dat wil. En het hangt net af van wat voor consulent je dan hebt

En anders kijken of je in je omgeving iemand vindt die dat leuk vindt om te doen? Dus samen laten doen, is al de invulling van het feestje en daarna lekker smikkelen en smullen, daar zijn al heel wat tips voor gegeven.

Groetjes, Sneeuwitje

Eens met de rest

Mijn dochter heeft toen ze 10 werd een high tea feestje gegeven. Ik had iemand gevonden die dat soort feestjes bij haar thuis (in aparte ruimte) organiseerde. De meiden hebben een groot deel van de hapjes zelf gemaakt en de rest had die vrouw al voorbereid. Daarna mochten ze zich met hoedjes, sieraden en make-up optutten en vervolgens werd er gegeten aan een overdreven luxe gedekte tafel. Was een geweldig feestje! Misschien is zoiets ook bij jou in de buurt te vinden?

Jessica O

Jessica O

27-03-2014 om 12:32

Ze eerst een leuke etagiere laten maken van oud serviesgoed, daarna aan het maken met hapjes. Lekker aan het smikkelen en de etagiere mee naar huis nemen.
Cakejes bakken, misschien brownies. Wraps maken, sandwiches en misschien wat bonbons ven klaar!

Tango

Tango

27-03-2014 om 17:56

Dochter hier

Had ook een High Tea party met haar 12e verjaardag. Ik heb het helemaal uitbesteed want wij hebben er echt geen ruimte voor om 8 meiden in onze kleine keuken hapjes te laten maken.
In Reeuwijk iemand gevonden die dit aan huis doet (enorm grote keuken!). Was een groot succes. De meiden hebben allerlei hapjes gemaakt, etagieres versierd en daarna alles lekker opgegeten en gedronken. Het was een groot succes en lekker makkelijk want we hoefden ze er alleen heen te brengen en weer op te halen.

Juno

Juno

27-03-2014 om 18:08

Wat ik heb gedaan

Ik heb ook een high tea gedaan en had verschillende activiteiten. Ze gingen eerst een beker beschilderen die daarna zou worden afgebakken. Dit was de theebeker. Bij de kringloop had ik stapels kommetjes, kopjes en bordjes gekocht en ze mochten hiervan een etagère maken. Vastplakken met een lijmpistool. Voor de high tea had ik verschillende hapjes die ze zelf moesten maken. Het was op verschillende, duidelijk afgebakende plekken en als het vol was konden ze naar een ander recept. Sandwiches met boursin en komkommer, sandwiches met zalm en komkommer, voor iedereen een klomp deeg wat ze konden uitrollen en koekjes uitsteken, zelf met zo'n apparaat popcakes maken en versieren (bakken vol versierselen en gesmolten chocola waar ze van konden pakken wat ze wilden), dropstaafjes om in de chocola te dippen, marsepein om die popcakes te versieren of roosjes van te maken. Alles uitgelegd en daarna mochten ze zelf aan de slag. Wat ze hadden gemaakt ging op een vel bakpapier waar de naam op staat. Op een gegeven ogenblik waren ze klaar met koken en hebben we buiten een soort slagbal gedaan terwijl binnen de koekjes werden gebakken, de boel glad werd getrokken en water werd gekookt voor de verschillende smaken thee.
Kinderen hebben het lekkers op de eigen etagère gelegd, de bekers waren klaar en toen gingen ze thee drinken. Ik heb van ook die rare kinderthee gekocht zoals aardbeien met room en banaan karamel. Op het eind een pedaalemmerzakje om de knutsel en de koekjes en hop naar huis.
Ze vonden het erg leuk, met name omdat ze zelf mochten weten wat ze gingen koken. Bij een ingekocht partijtje schijnt het wat meer vast te liggen en mij maakt het niet uit of ze nou 10 sandwiches maken of los gaan op de koekjes. Op is op.
Ik vond het een heel relaxed feestje.

wizzer

wizzer

27-03-2014 om 18:23

Kleine keuken

Bij een kleine keuken is het een kwestie van slim omgaan met de ruimte. Veel dingen kun je bijvoorbeeld ook doen aan de eettafel i.p.v. aan het aanrecht.

Juno

Juno

27-03-2014 om 18:57

Klopt

Ik had in de keuken drie dingen die niet zo veel ruimte kostten, op de eettafel ook iets van drie dingen en op de salontafel stond dat wat al klaar was. Ik heb geen grote keuken en er waren een stuk of 10 kinderen.

Tango

Tango

27-03-2014 om 21:45

Ja, kan hier ook

Ik kan inderdaad ook kinderen aan de eettafel zetten, want deze staat vlakbij de keuken, maar het is meer dat ik zo'n feestje met 10 kinderen die hapjes maken (en vooral veel herrie) dus helemaal niet relaxed vind, in tegenstelling tot Juno. Ik vond het dus veel relaxter om het uit te besteden.

Juno

Juno

27-03-2014 om 22:23

Niet tegelijk

Als je alle kinderen aan tafel hebt zitten en ze moeten tegelijk hetzelfde doen heb je een instant recept voor ellende, herrie en migraine achteraf .
Denk aan de oude kleuterschool, elk kind speelt daar waar het wil en alles loopt wonderlijk goed. Zo had ik ook het feestje. Na een korte uitleg mochten de kinderen gaan doen wat ze wilden. Mijn aandeel bestond uit voordoen hoe je deeg uitrolt, de popcakes omdraaien als zij het vergaten, beetje toekijken en koffiedrinken. Het bedenken en klaar zetten was het meeste werk.

ZenaS

ZenaS

31-03-2014 om 08:54

Fijn zoveel tips!

Heel erg bedankt voor alle tips! We hebben iemand gevonden die helpt met het samen klaarmaken van de high tea. Ik ben al heel wat meer ontspannen en ben blij dat alles geregeld is. Het wordt vast een heel leuk feest met al die meiden (10). Als het mooi weer wordt kunnen we ook nog naar buiten. Het wordt vast een leuke verjaardag voor dochter .

Puck

Puck

01-04-2014 om 11:43

zelf gedaan

Ik heb dat gedaan toen mijn kind 10 werd. Was super geslaagd. Ik had de recepten "vertaald" naar kinderniveau en uitgeprint. Een aantal werkplekken gecreeerd: in de keuken, eetkamertafel en grote behangtafel, zo kun je makkelijk 10 kinderen kwijt. Kinderen in koppels verdeeld en allemaal een paar gerechtjes laten maken. Ik had verder 2 extra combimagnetrons en kleine bakoventjes geregeld (hadden ze bij ons op school) zodat er ook meerdere dingen tegelijk in de oven konden. De kinderen hebben zich uitstekend vermaakt en konden zich prima zelf redden, ik had een redelijk relaxte middag. Ook hebben alle kinderen een cupcake versierd. Nadat alles klaar was hebben ze samen de behangtafel gedekt en alle gerechtjes erop gezet. 2 grote potten thee erbij. Even een foto maken van iedereen achter de tafel met de gerechtjes erop en vervolgens hebben ze heerlijk gesmuld van hun zelfgemaakte gerechtjes. Tijdens het eten heb ik de foto een aantal keren geprint en ze die als aandenken meegegeven.
Als gerechtjes kun je denken aan: sandwiches, opgerolde wraps met roomkaas en zalm of ham of gerookte kip, minimuffins, scones met jam en "clotted cream", bladerdeegstengels met kaas of zout, quiche.

Student

Student

14-09-2014 om 19:11

Wat is jullie mening over een kinderfeestje

Jullie zouden me erg helpen om op onderstaande link te drukken drie korte vragen te beantwoorden over kinderfeestjes. Alvast bedankt!

http://www.thesistools.com/web/?id=427670

Sterre

Sterre

16-09-2014 om 18:21

Tijdsduur

Beste ZenaS,

Is het een geslaagde high tea geweest? Het lijkt mijn dochter ook een heel leuk idee, dus we zijn een beetje aan het oriënteren.

Mag ik vragen hoelang de meiden werk hadden aan de voorbereiding en het eten?

Ik hoor het graag!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.