Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
liora

liora

14-07-2010 om 22:47

Hij vindt zijn leven niet leuk

Mijn zoon van 7 was doodmoe vanavond, na drie dagen nso en zondag de hele wk finale gezien. Hij was echt moe en huilerig.

Op een gegeven moment was ik even wat strenger omdat alles steeds niet goed was voor hem en hij steeds erg snel boos werd.
Toen zei hij: ik wil geen jongen zijn en ik vind mijn leven niet leuk. Ik schrok hier erg van en heb met hem gepraat. Hij bleek ruzie te hebben gehad met iemand op de nso en zei dat hij daar vaak ruzie heeft. Dit vraag ik natuurlijk na maar de leidsters zeggen altijd dat het goed ging en jojo's meestal zelf ook heel enthousiast.

Maar goed, ik wil vooral weten of dit normale taal is voor een kind van 7 omdat ik er nogal van schrok.

Liora

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Soms als ze moe zijn..

dan kunnen de dingen ook hier wat te dramatisch gesteld worden.

liora

liora

15-07-2010 om 07:16

Ahhh

Fijn te horen dat dit inderdaad wel meer voorkomt. Hij wilde ook ouder zijn inderdaad en iedereen vond hem altijd schattig en dat vindt hij ook heel vervelend.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Guinevere

Guinevere

15-07-2010 om 13:16

Nee

Nee, dergelijke dingen hoor ik hier thuis nooit. Ik zou daar zelf wel van schrikken, vooral omdat ik erg positief ingestelde kinderen heb. Maar goed, het kan inderdaad een momentopname zijn bij je zoon.
Wat ik zeker op zou pakken is die kwestie van die frequente ruzies op de NSO. Dat vind ik niet door de beugel kunnen. Dus: met de leiding praten, probeer er achter te komen wat de oorzaak is. Misschien heeft hij in hun ogen weinig problemen, maar ervaart hij het zelf heel anders, dat kan ook nog.

Lou

Lou

15-07-2010 om 15:04

Ja, vermoeidheid

Als mijn dochter dit soort dingen zou zeggen terwijl ze in haar normale, uitgeruste doen is, zou ik me een hoedje schrikken. Maar bij grote vermoeidheid heeft zij soms ineens ook best een rotleven. Omdat ze twee dagen per week bso heeft bijvoorbeeld, of omdat ik haar niet eerst een kwartier wil masseren als ze moet slapen.

Ik moet dan vooral niet boos worden, want dan wordt het nog erger: dan bijt ze me toe dat ik niet van haar houd, om vervolgens in luid snikken uit te barsten omdat ze zulke erge dingen tegen haar moeder zegt. Pffft. Gelukkig ken ik haar langer dan vandaag Ik doe er niets mee, wacht tot de bui is overgewaaid en geef haar dan een dikke knuffel. Maar meestal is dat dus pas de volgende ochtend.

MRI

MRI

15-07-2010 om 22:26

Liora

Wat me opvalt is dat hij zegt "ik wil geen jongen zijn". Zegt hij dat vaker?
Ik ben moeder van een meisje dat zich vanaf haar derde een jongen voelt, en ook de diagnose genderdysforie heeft, dus ik ben bevooroordeeld, dat geef ik toe. Ik weet ook dat ieder kind wel eens zo'n periode heeft, maar dat dat overgaat. Maar als hij het vaker zegt, zou ik er toch eens op ingaan. Anders niet hoor.

MR

liora

liora

15-07-2010 om 23:13

Hoi MariaRosa,

Hij bedoelde dat hij al groot wil zijn, een man dus. Hij is ook heel klein van stuk en vindt het niet leuk altijd als het kleintje te worden gezien.

Liora

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

MRI

MRI

16-07-2010 om 01:01

Oh, okay

oh dat was het. Ah, die schat, was vast heel erg moe. Gaat het al wat beter met 'm?

MR

Klein zijn is soms heel vervelend

je wordt steeds onderschat, mensen vinden je schattig enzo. Erken gewoon dat dat vervelend is.
Misschien wordt hij later een grote man.
Misschien een kleine.

't Scheelt natuurlijk wat de genetische bagage is - ben je zelf vrij klein van stuk, of zijn vader?
Maak hem overduidelijk dat lang of kort zijn iets is waaraan niemand (!!) iets kan doen. Wél aan hoe je je gedraagt.

Hier is maradonna het grote voorbeeld

mijn zoontje is ook vrij klein. Ik benadruk telkens dat hij daarom waarschijnlijk heel snel kan rennen zoals Maradonna. Zelf zegt hij telkens: "ik ben niet klein, ik groei alleen maar heel langzaam". Hij heeft dus nog grote plannen.

liora

liora

18-07-2010 om 08:40

Haha

Ahh wat schattig! Hier doet Wesley Sneijder het ook goed!

Klein zijn is ook niet leuk en zeker niet als je een jongen bent, dat snap ik heel goed.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

liora

liora

18-07-2010 om 12:13

Nou

Klopt volgens mij niet helemaal. Van biologie herinner ik me dat je in je spieren twee soorten dingen hebt, de een handig voor kort en explosief, de ander inspanning lange tijd. Afhankelijk van welk ding je meer hebt, is je lichaam beter in snel kort of lang en ver.

Lengte is toch iets anders, sprinters zijn meestal niet zo lang, Hussain Bolt is uitzonderlijk lang voor een sprinter.

Maar als ik zo in de klas van mijn zoon kijk zijn de kleine jongens ook de snelste.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

liora

liora

18-07-2010 om 13:01

Sporten

Ik denk dat je gelijk hebt Pelle dat op deze leeftijd klein zijn meer voordelen heeft dan als ze wat ouder zijn.

Goede sporten zijn denk ik turnen, stuurman bij roeien en verder kan ik even niks verzinnen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Totaal o.t.

Waarom staat er steeds onder sommige berichten 'Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.'

Is dat ook reclame waarbij OO gebaat is? Wat is er OO aan die iPhone dan?

Tirza G.

Tirza G.

18-07-2010 om 14:47

jockey bij paardrijden.

Tirza

Elisa Gemani

Elisa Gemani

18-07-2010 om 15:34

Moe

Ach, als je moe bent gaan je gedachten en gevoelens met je aan de haal en wordt je zwaarmoediger. Zeker als je dan ook nog wat vervelends hebt meegemaakt. Hij zal echt gewoon een dipje hebben gehad. Wat klein zijn betreft: zoonlief van 9 is relatief klein. Ik zeg relatief want volgens de groeilijnen doet hij het prima en is hij niet eens uitzonderlijk klein. Hij zit maar net iets onder het gemiddelde. Dus volgens ons is de rest gewoon (te) groot Het is allemaal relatief. Daarnaast krijg je straks nog de puberteit en ja, ook hier kijken we vooral naar de voordelen van klein-zijn (ik ben ook relatief klein). Er zijn zoveel relatief kleine mannen die het goed doen! Met voetbal, judo, boksen, acteurs, wetenschappers... Zoonlief zegt altijd: "ik ben misschien klein, maar mijn hersens zijn groot; beter dan andersom" Hij is trouwens een uitzonderlijk groot klein voetbaltalent... Met judo ook en zelfs toen hij op basketbal zat was hij beter dan veel van die grote knullen en gebruikte hij zijn kleine, wendbare formaat om ze te snel/slim af te zijn. Zoals Johan Cruyff zegt: "elk nadeel heb zijn voordeel" LOL

Izar (o.t.)

Aha, weer wat geleerd!

Mja die service biedt mijn Nokia van 19.95 niet
Ik zit nog ouderwets achter een bureau.

liora

liora

18-07-2010 om 23:30

Haha

Nee geen idee! En in een andere rubriek heb ik het over mijn moeder die vroeger allen 's avondspits werkte, dus....

Ik weet alleen dat je het woord kunt sluiten door op het kruisje te drukken.

Als je het weet, hoor ik het graag!

Liora

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Petra Kappers

Petra Kappers

19-07-2010 om 07:42

Hoe klein?

Hoe klein is- ie dan wel niet en hoe oud? Mijn zonen zijn allebei de kleinte van de klas en zitten daar totaal niet mee. Ze voetballen allebei heel aardig. Ik zou me dan ook niet vanwege de lengte laten weerhouden 'op voetbal' te gaan. Zou hem misschien alleen niet laten basketballen of verspringen.

liora

liora

19-07-2010 om 11:14

Hahaha

Izar, geestig, mijn moeder als verkeersregelaar, ik zie het meteen voor me! Zou ze goed kunnen!

En even on topic: hij is net 7 en is nu ongeveer 1m20. Hij mag op voetbal hoor maar dat wil hij niet.

Petra Kappers

Petra Kappers

19-07-2010 om 11:26

Kleiner

die van mij waren toen kleiner!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.