Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Anne

Anne

13-10-2011 om 22:02

Hoe sinterklaas vieren (11 en 9 jaar)?

Nu jongste niet meer gelooft vraag ik me af hoe we dit jaar Sinterklaas zullen vieren. Normaal deden we altijd schoencadeautjes (2x pw) en op pakjesavond 1 of 2 zakken met cadeaus (behoorlijk wat cadeaus maar niet overdreven dure).
Meestal vierden we het met de ene of andere opa en oma.

We kunnen het natuurlijk met zijn vieren vieren met surprises en gedichten, maar weet niet of manlief daar zin in heeft. En of jongste het alleen redt (daar twijfel ik ernstig aan, maar goed anders kan hij hulp krijgen).

Daarnaast: met schoonouders doen we al jaren cadeautjes onder de kerstboom en trekken we lootjes voor elkaar (ook met zus en zwager) en maken we gedichten. Om dat daar te doorbreken vinden zus en zwager waarschijnlijk ook niet leuk... Als we dus toch gedichten/surprises doen, wordt het wat veel om die opa en oma ook met sinterklaas bij ons uit te nodigen (en ik betwijfel of de andere opa en oma daarvoor in zijn).

Jongste is gek op veel cadeaus dus zou het liefste nog steeds veel (schoen)cadeaus krijgen, hoewel hij ook snapt dat hij voor hetzelfde geld ook minder maar grotere cadeaus kan krijgen.

In elk geval: hoe doen jullie het? Met zijn vieren of met anderen? Hoeveel cadeaus, niet meer schoenen zetten en zo? Surprises/gedichten of anders?
Ik hoor graag ervaringen van ouders met niet meer gelovende kinderen zodat ik inspiratie kan opdoen...

Bedankt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Annet

Annet

13-10-2011 om 22:06

Combi van cadeaus en dobbelspel

Vorig jaar hebben wij eerst een cadeauronde gedaan met een paar cadeaus voor de kinderen (4 kinderen vanaf 8 jaar, niet meer gelovend) en één cadeau per volwassene.
Daarna hebben we het dobbelspel gedaan met grappige goedkope cadeautjes. Dit was dikke lol. Omdat je cadeautjes geregeld af moet staan aan iemand anders en af mag pakken van iemand anders, vraagt het wel wat van de jongste kinderen. Die moet je goed voorbereiden.
In het archief vind je vele voorbeelden van dit spel.

Anne Carin

Anne Carin

14-10-2011 om 13:20

5 december

Wij vieren sint al sinds jaar en dag samen met mijn zus (die single is en geen kinderen heeft) en mijn ouders, nu alleen mijn moeder sinds mijn vader 2 jaar geleden overleden is. Zoon is bijna 15 en vindt het nog steeds heel leuk om het te vieren. En wij ook trouwens! We trekken loodjes en voor diegene maak je een surprise + gedicht met een kadootje erin. Voor de anderen koop je ook wat, wel evenredig verdeeld zodat ieder ongeveer evenveel krijgt. Daar spreken we altijd een bedrag voor af. We doen kleinere dingen dus het kost allemaal niet heel veel. Iedereen maakt van te voren een lijstje en die zijn in te zien op mijn moeders verjaardag die, heel handig, eind november jarig is! Op de avond zelf staat er een bak pepernoten op tafel en drinken we warme chocomel met (meestal zelfgebakken) speculaas. Echt een traditie bij ons en een heel gezellig familiefeest! Toen zoon nog jonger was hielp manlief of ik hem met de surprise en kado's kopen, nu doet hij het zelf. Schoen zetten zijn we mee gestopt toen hij in gr. 8 zat of zo. Voor de gein doe ik nu nog wel eens stiekum een chocoladeletter of zo in de schoen van man en zoon, gewoon voor de lol!

MerelR

MerelR

14-10-2011 om 19:47

Heel veel cadeautjes

Toen de jongste niet meer geloofde ben ik gestopt met veel cadeautjes kopen. Ikzelf was daar een beetje klaar mee ook. Ze kregen dan wel één groter cadeau zoals bijvoorbeeld een Playstation en daarna deden we iets gezelligs zoals gourmetten of een gezelschapspel. Maar sinds enkele jaren zijn we weer terug bij 'een tafel vol met heel veel cadeautjes'. Iedereen koopt iets (of meerdere kleine dingen) voor iedereen en wij als ouders nog wat extra's voor de kinderen. Dus geen surprise of gedichten, maar gewoon héél véél verschillende cadeautjes dat vonden onze kinderen toch nog steeds het leukst ondanks dat de jongste nu 16 is! Toen we hier mee begonnen had de jongste nog geen bijbaantje en heb ik haar wel wat extra geld toegestopt om de cadeautjes te bekostigen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.