Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Sascha2

Sascha2

24-07-2009 om 08:18

Huhm, eerste vragen over waar baby's vandaan komen...

Hoi,
In oktober verwachten we gezinsuitbreiding en mijn zoon van 4,5 begint nu toch wel erg door te vragen. Kwam ik bij de vorige keer nog weg met losse korte antwoorden (hij was toen 3), nu is het wel anders.
Iemand nog tips hoe ik makkelijk aan een kleuter kan uitleggen hoe baby's in een buik terecht komen? Ik zelf ben van mening dat ik er niet omheen hoef te draaien, maar heb ook nog geen zin in ellenlange voorlichtingsverhalen.
Dank alvast!
Sascha

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Chantelle

Chantelle

24-07-2009 om 15:42

Beantwoord de vraag die hij heeft...

Twee weken (of maanden) later komt er wel weer een vraag. En ik zag ook tegen die laatste vraag (maar hoe komt dat zaadje dan bij het eitje?) op. Alle moed bij elkaar geraapt (de baby komt uit het babygaatje, papa's piemel wordt hard en papa stopt zijn piemel in het babygaatje...). Reactie: oh en ging lekker kleuren.

Jesse_1

Jesse_1

24-07-2009 om 23:58

To the point

Gewoon vertellen, zonder teveel op details in te gaan.
Je zou ook het boek "Ik vind jou lief" van Sanderijn van der Doef kunnen voorlezen (basaal boek over verliefheid en seksualiteit op kleuterniveau), bv uit de bieb.
Jesse

Annet

Annet

25-07-2009 om 00:00

Leuk boek

Er is een leuk boek voor kleuters: Ik vind jou lief.
Daar wordt op kinderniveau (maar wel duidelijk) uitgelegd op wat voor manier je mensen lief kunt vinden en hoe het nou werkt met kinderen maken en kinderen krijgen.
Ik ben geen voorstander van het afwachten van de vragen. Ik vertel liever het hele verhaal zodra ze daar oud genoeg voor zijn (vanaf een jaar of 4 dus) en wacht daarna de vragen af. Het boek staat bovendien in de kast dus ze kunnen het zelf pakken of opnieuw laten voorlezen.
Hier had zoon van 6 onlangs een herhaling nodig. Het verhaal was wat vergeten en hij had ondertussen de raarste ideeën gekregen hoe het nou zit met kindjes maken en krijgen. Een duidelijk boek lost dan veel op.

Sascha2

Sascha2

26-07-2009 om 20:39

Dank!

Dank voor de reacties. Ik zal eens kijken of ze het boek in de bieb hebben, een goede tip!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.