Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
kaatje1972

kaatje1972

20-01-2009 om 11:52

Ideetjes gezocht kinderfeestje in rotterdam ? 6 jaar

Hellup ! Heeft iemand misschien een leuk ideetje voor een kinderfeestje in Rotterdam ? Mijn dochter wordt over een paar weken 6 en we willen graag een kinderfeestje organiseren voor haar. In verband met ruimte gebrek willen we het graag buitenshuis vieren. Niet al te duur maar het mag wel iets kosten Ik kom zelf niet verder als Ballorig ofzo maar ik hoop eigenlijk op wat leukere ideetjes. Mijn dochter heeft zelf weinig ideetjes en de ideeen die ze heeft zijn niet uitvoerbaar (zwemmen of iets dergelijks). Ze wil voornamelijk meisjes vragen maar ook 2 jongens dus het liefst iets wat leuk is voor meisjes en jongens. Alvast bedankt voor het meedenken !

Kaatje1972

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ontdekhoek

Was hier een groot succes!

gr, Sabrina

kaatje1972

kaatje1972

20-01-2009 om 13:26

Leuk idee maar reserveren niet mogelijk

Leuk idee Sabrina ! Heb gelijk gebeld maar helaas kan ik het feestje daar niet geven omdat ze in de schoolvakantieperiodes geen reserveringen mogen aannemen voor kinderfeestjes Jammer want het zag er erg leuk uit op de website ! Helaas dus ook geen optie voor volgend jaar want mijn dochter is altijd in de voorjaarsvakantie jarig. We geven het feestje wel een week voor de vakantie maar aangezien in andere delen van Nederland al vakantie is mag ik dan dus niet reserveren bij hen. Wel voor die week daarvoor maar 2 weken voor haar echte verjaardag vind ik wat te veel Nog meer ideetjes toevallig ????
Kaatje1972

Professor plons

Hoi Kaatje,

Wij zijn vorig jaar met een heleboel kinderen (familiereunie) naar het Maritiem Museum geweest. Ze hebben daar een geweldige kinderafdeling: 'Professor Plons'. De kinderen hebben het daar enorm naar hun zin gehad. Ik weet niet zeker of ze daar ook kinderfeestjes geven, maar je zou het eens kunnen navragen.

groetjes

Mariola

Nasha 1st

Nasha 1st

20-01-2009 om 13:43

Rondleiding blijdorp

achter de schermen! Heel gaaf! Wij zijn achter bij het haaienbassin geweest en hebben zelfs slangen vastgehouden!

mamavogel

mamavogel

20-01-2009 om 13:48

Blijdorp

Vorig jaar heeft mijn dochter haar feestje in Blijdorp gehouden.
Dit is echt heel erg leuk.
Je mag de hele dag in de dierentuin blijven en krijg een rondleiding op plekken waar je normaal nooit kom.
Zo mochten de kinderen een slang vasthouden.
Verder krijgen ze ook nog wat te eten drinken en een ijsje.
Echt heel erg leuk.
http://www.diergaardeblijdorp.nl/p3.php?DocID=3435

kaatje1972

kaatje1972

20-01-2009 om 13:58

Reactie

Hoi Hoi, ben ik weer

Altair, het Natuurmuseum leek me heel leuk maar was helaas al gereserveerd voor die datum. En dat Villa Zebra sprak me niet zo aan als ik de website bekijk. Is dat echt leuk ?

Mariola, Professor Plons was een heel leuk idee maar daar is ze pas geweest met een feestje van haar neefje. Vond ze heeeeel leuk maar 2 x achter elkaar natuurlijk niet.

Verleden jaar hebben we het trouwens gevierd bij MacDonald en dat was ook superleuk maar voor dit jaar zoeken we natuurlijk iets anders.

Had ook nog gekeken bij de Dubbelde Palmboom maar de feestjes duren daar maar 5 kwartier en dat vind ik wel erg kort. Zat zelf te denken aan 2 a 2,5 uur ...

Ik hoop op nog meer tips ?
Kaatje1972

kaatje1972

kaatje1972

20-01-2009 om 15:05

Leuke ideetjes, nog meer?

Wat een leuke reacties ! En zo snel !

Dat taartenatelier leek me wel leuk maar na gebeld te hebben was dat voor max 6 kinderen en we nodigen 9 kindjes uit plus mijn dochter dus dat zouden 10 kinderen worden. Helaas

Knutselen bij Scrap lijkt me ook leuk maar is misschien wat minder met jongens (weet ik eigenlijk niet echt natuurlijk maar het enige voorbeeld dat ik heb is mijn neefje van 5 en die vindt dat niks, haha).

Blijdorp lijkt me zelf erg leuk, inderdaad wel behoorlijk duur maar goed ...

En als Villa Zebra toch wel leuk is ga ik dat ook maar eens voorstellen thuis !

Ik heb in ieder geval wel wat ideetjes opgedaan nu en ga vanavond eens uitgebreid babbelen met dochterlief

Meer tips zijn natuurlijk van harte welkom !!!

Kaatje 1972

ankiew

ankiew

20-01-2009 om 15:39

Pannenkoekenboot

Pannenkoekenboot

http://www.pannenkoekenboot.nl/locaties/rotterdam.html

Annet

Annet

20-01-2009 om 19:21

Ferry?

Ze hebben vast geen programma voor kinderfeestjes maar mijn kinderen vinden het idee van een ferry om ergens naartoe te gaan over het water helemaal geweldig.
Het scheelt wel dat wij niet in Rotterdam wonen. Het zou voor hun heel speciaal zijn.

Fraz

Fraz

20-01-2009 om 21:07

Bowlen

is misschien ook een leuke optie. Ben vorig jaar met zoon geweest (toen 6) en hij wilde dit jaar perse weer bowlen. Ze kunnen dan de goten dicht maken en hebben vaak ook hulpkrukjes waar je de bal vanaf kan laten rollen (kun je beter richten). Alle kinderen vonden het in ieder geval leuk (jongens en meisjes). Wij begonnen dit jaar trouwens thuis met cadeautjes uitpakken, drinken en cake versieren en zijn daarna naar het bowlingcentrum geweest. Uurtje gebowld en daarna in het restaurant eten. Al met al waren we incl reistijd 4 uur bezig.

Sigrid70

Sigrid70

20-01-2009 om 22:27

Bowlen idd

wilde ik net ook schrijven, hebben wij vorige week gedaan op verjaardag van dochter van 6. Ook bij ons vonden alle kinderen het leuk. Ik weet niet waar in R'dam je woont, maar wat hier (woon in de wijk ernaast) ook een grote hit is, is de bakker in Kralingse Veer, daar maken de kinderen van deeg met vormpjes zelf koekjes en daarna figuurtjes van marsepein en aan het eind krijg je alles (gebakken koekjes en marsepein dus) mee naar huis. Is echt heel leuk!

kaatje1972

kaatje1972

21-01-2009 om 08:32

Klinkt leuk!

Hoi Dames,
Leuke ideetjes hebben jullie ! De pannenkoekenboot lijkt me ook wel wat dus ik ga eens even bellen ! Bowlen is niet zo favoriet bij mijn dochter dus dat gaat het niet worden helaas Maar die bakker in Kralingse Veer lijkt me helemaal leuk. Heeft iemand toevallig een adres van die bakker ? Met Googlen kan ik het niet vinden .....
Kaatje1972

Sigrid70

Sigrid70

21-01-2009 om 12:34

Kaatje

Ik moet even voor je zoeken voor het adres van de bakker (moet er wel bijzeggen dat ik weet dat hij de komende weken aardig vol zit - hoorde ik van andere moeders die daar het feestje wilden vieren). Ik kom er op terug!

Sigrid70

Sigrid70

21-01-2009 om 12:43

Kaatje, mail mij

maar even op [email protected].

Groeten
Sigrid

kaatje1972

kaatje1972

21-01-2009 om 15:00

Ik ben eruit maar toch nog een klein vraagje

Bedankt allemaal dames, ik ben eruit ! Die bakker leek me echt helemaal geweldig maar zat helaas al vol (maar misschien leuk voor volgend jaar !? Ik heb alle suggesties lekker opgeslagen dus volgend jaar ben ik zeker op tijd ) en ook Blijdorp zat al vol helaas. Mijn keus is uiteindelijk gevallen op de Pannenkoekenboot ! Nu nog even overleggen met dochterlief en dan gauw terugbellen om te reserveren !! Ben blij dat ik toch nog iets heb kunnen vinden want ik werd er al helemaal moedeloos van, alles zit gewoon al vol. Volgend jaar toch maar iets eerder beginnen met organiseren, haha ! Hartstikke bedankt in ieder voor het meedenken !

Oh en nog een klein vraagje ... Ik heb wel een auto maar kan natuurlijk nooit 10 kinderen vervoeren in mijn auto. Nu wilde ik oa op de uitnodiging het volgende zetten : "Afleveren en ophalen aan de Parkhaven t/o de Euromast ! Kun je niet of heb je geen vervoer ? Laat het even weten dan zoeken we een oplossing !" Is dat raar ? Dat je de mensen vraagt hun kind zelf te brengen en te halen ? Op de feestjes waarvoor mijn dochter tot nu toe uitgenodigd is werden ze altijd al gelijk uit school meegenomen ....
En mochten er nou kindjes zijn zonder vervoer dan mag ik die toch, uiteraard in de gordel, vervoeren zonder autostoeltje ?
Kaatje1972

Nasha 1st

Nasha 1st

21-01-2009 om 15:31

Vraag

een of meer moeders om te rijden, desnoods neem je ze mee naar het feestje zelf....heb ik vorig jaar ook gedaan....gelukkig kon ik het zelf met die moeder ook goed vinden....

Jeugdtheater hofplein - pannenkoekenboot - blijdorp

OK,je bent er al uit, maar toch...

Afhankelijk van de aard van je groepje en je eigen wensen zou je ook naar Jeugdtheater Hofplein kunnen gaan. De meeste producties hebben o.a. een voorstelling op zondagmiddag. Was ik eerst wat huiverig voor, maar dat bleek bij veel gezinnen uitstekend in het schema te passen. De huidige productie (Winterkoningin, erg leuk) is ook op een paar woensdagen. Je kan een "Limo Complet" erbij reserveren; dan krijg je in de pauze een tafel met siroop, snoepjes, koffie voor de begeleiders en de jarige krijgt een poster o.i.d. De voorstelling duurt wel, incl. pauze, zo'n 2,5 uur. Toegangsprijs 8,50 voor kinderen, voor Limo betaal je extra.

Blijdorp vind ik niet duur, als je het vergelijkt met de toegangsprijzen. Een verjaardagsarrangement met speurtocht of rondleiding en kindermenu kost zo'n 15 Euro; de jarige is gratis.

Pannenkoekenboot is leuk, maar soms erg druk. Diep ademhalen en doorgaan. Als de ballenbak belangrijk voor je is, om tafel bij ballenbak vragen - dan hoef je niet van je tafel af om de kinderen in de gaten te houden. Doorgaans erg druk bij schminken.

Kinderboerderij De Blijde Wei heeft een arrangement met eieren zoeken, pannenkoeken bakken, ponywagen rijden e.d. Was minder dan 10 Euro per kind, meen ik me te herinneren.

Enne... wij doen feestjes per OV. Vinden de meeste kinderen geweldig. We zijn wel eens met een negenjarige op stap geweest die nog nooit in de metro was geweest. Vanuit school de bus in en gaan!

Dag, Elarda

Marmar

Marmar

22-01-2009 om 02:06

Nog een mogelijkheid: snoephuisje bouwen

Jawel, in het NAI midden in Rotjeknor-centrum. Kan je bijna voor de deur uit de metro komen, ieg geen drukke straat oversteken. Zie de website http://www.nai.nl/activiteiten/junior/kinderfeestjes/detail_kinderfeestje/_pid/left1/_rp_left1_elementId/1_5989
Voor de kosten hoef je het niet te laten (€8,50 incl pannekoek en limo).En ze mogen hun snoephuisje zelf opeten oid.
Jaaaaaaren geleden eens geweest, voor een kinderfeestje. Toen maakten de kinderen een voetbalstadion van spaghetti e.d. Voorwaarde is dat de kinderen van knutselen houden. En met de huidige workshop snoephuisje bouwen dus ook van snoep.

Nadeel pannenkoekenboot

Het varen is leuk, maar die pannenkoeken zijn werkelijk niet te vreten. Ik kan het niet anders uitdrukken.

Ballenbak is wel aardig, maar het is vaak erg druk, en ik vind het nadeel dat je dan als jarige wel erg wegvalt in de massa.

Veel leuker, in dezelfde buurt en gratis: het Belastingmuseum. Leuke speurtocht, spannende smokkelkelder. Goed bereikbaar met OV, en in het restaurant kun je, als je even van te voren belt, van alles regelen.

Ik zou so wie so niet met de auto naar de stad gaan, ook niet naar de Pannekoekenboot. Tram stopt er vlakbij en parkeren is er een ramp.

kaatje1972

kaatje1972

22-01-2009 om 13:15

Thanks!

Nogmaals heel erg bedankt allemaal voor de leuke ideetjes ! En ja, misschien blijkt de Pannenkoekenboot misschien wel niet de beste keus maar dochterlief is er erg happy mee Ze is een paar maanden geleden op de Spido meegeweest en dat vond ze echt geweldig dus het idee dat ze weer gaat varen gaf volgens mij de doorslag En dat die pannenkoeken niet te vreten zouden zijn ... daar maak ik me eerlijk gezegd niet zo druk om ! Mijn dochter is helemaal gek op 'kant en klare' pannenkoeken en poffertjes uit de supermarkt en die vind ik zelf ook afschuwelijk smaken maar zij dus blijkbaar niet. Ik heb inmiddels al gereserveerd dus wisselen zit er toch niet meer in Wat betreft het vervoer heb ik 2 moeders kunnen 'regelen' met auto dus dat moet ook goed komen !! Ov was helaas geen optie omdat ik in een rolstoel zit. Nu nog een paar weekjes wachten en het is zover ... Leuk !!!
groetjes Kaatje1972

Leuk varen

Mocht je binnenkort nog eens leuk willen gaan varen, neem dan de Fast Ferry naar Dordrecht! Prachtige tocht!

mammie2

mammie2

25-01-2009 om 19:44

Belasting- en douanemuseum

vonden mijn kinderen ook erg leuk. Volgens mij zouden ze het beter het smokkelmuseum kunnen noemen, want dat is wat het spannend maakt. De smokkelkelder vond mijn dochter van bijna 8 wel erg spannend. Toen ze weer buiten was deed ze er weer heel stoer over.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.