Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Scarlet

Scarlet

09-03-2009 om 10:09

Ineens weer broekplassen

Mijn zoon wordt volgende maand vier jaar en sinds twee weken is hij ineens weer regelmatig in zijn broek aan het plassen. Hij is al zindelijk sinds 2,5 dag en nacht. Heeft wel in die periode wel eens een ongelukje gehad, Ook had hij vaak een druppeltje als hij ging plassen.

Afgelopen week heeft hij echter heel vaak echt in zijn broek geplast. We hebben belonen al geprobeerd, ik ben boos geweest en we hebben gezegt dat hij als hij in zijn broek plast direct onder de douche gaat. (gaat liever in bad, vind douchen zo koud) Zo gezegt zo gedaan. Gisteren had hij niet veel gedronken, maar ineens een grote plas op de bank en in zijn broek. Onder de douche en helemaal gesopt. Nog geen half uur later weer... zelfde ritueel. Nu wilde hij naar buiten, dus ik eerst nog een keer laten plassen en gezien hij al die tijd niets had gedronken, dacht ik dat alles er wel uit was. Echter nog geen 10 minuten later komt hij binnenrennen en riep hijgend dat hij moest plassen, maar zijn broek was alweer helemaal nat.... weer onder de douche.

Morgen wordt zijn urine getest om zo het medische eventueel uit te sluiten, maar toch vraag ik me af of mensen nog goede tips hebben. Het is wel zo dat zijn oudere broertje op dit moment getest wordt op ADHD en NLD, dus daar gaat wellicht veel aandacht naar toe. En hoewel we uit alle macht proberen hem meer individuele aandacht te geven is dit misschien toch het achterliggende probleem.

Adviezen?????

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

09-03-2009 om 11:33

Spannende tijd?

Afgezien van mogelijke medische zaken (moet de dokter onderzoeken), is het wellicht een spannende tijd voor je zoon? Je zegt al dat jullie met je andere zoon tests doen, dus ongetwijfeld merkt hij dat er iets spannends aan de hand is.

En gaat hij binnenkort naar school, is hij al gaan wennen? Praten jullie al over school? Dat zijn ook spannende tijden voor een kleuter.

Onze dochter ging ook opeens weer broekplassen rond haar 4e verjaardag. We hebben er niet te moeilijk over gedaan. Na een paar maanden ging het weer beter.

Zeker niet straffen! Je kind vindt het zelf wsl ook niet leuk, maar kan het even niet stoppen. Gewoon altijd reservebroek en sokken meenemen. En misschien wat vaker vragen of hij moet plassen en dan naar de wc sturen.

groeten, Mamavantwee

*bella*

*bella*

09-03-2009 om 12:37

Terugval heel normaal

Allebei mijn kinderen hebben terugvallen gehad, ik weet niet beter of het hoort erbij. Ook allebei vroeg zindelijk, eentje ook ´s nachts heel vroeg. Hij had weer ongelukjes toen hij net begon op school. Dochter, bijna 6, had een aantal maanden terug zelfs nog wel ongelukjes.
Prima dat je het lichamelijk uitsluit. Verder zou ik ermee omgaan zoals je dat deed toen hij nog niet helemaal zindelijk was.
Ik ga ervan uit dat veel ontwikkelingen van kinderen niet alleen maar recht vooruit gaan, maar soms ook weer stapjes terug enz. Komt wel goed.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.