Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
jgd

jgd

17-10-2011 om 11:29

Jongen, bijna 12 en uit de kindermaten. wat nu?? tips gevraagd!

Mijn zoon van bijna 12 is een lange stevige (niet dik maar fors van bouw) jongen die nu toch echt uit de kindermaten is gegroeid.
Maar wat nu? Waar gaan we nu kleren kopen?
Ik denk zelf dat de mannenmaten nog te groot zijn en qua stijl moet het natuurlijk wel bij zijn leeftijd passen. Wie heeft er tips??
Hij zal mee de stad in moeten maar hij vind shoppen vreselijk (nu al een mannetje....) en het is handig als ik al vast wat adresjes heb zodat onnodig geshop voorkomen kan worden. Ik woon omgeving Zwolle/Deventer/Kampen.

Ik hoop op veel tips!

Groet

jeanette

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Zelf doen

Zoon hier hield ook niet van winkelen. En dus kochten zijn vader en ikzelf op die leeftijd wat voor hem. En het is helemaal geen punt hoor. Er is heel veel leuke kleding voor die leeftijd. Iets later wilde zoon zelf op t-shirts af en heb ik hem geld gegeven. Nu haal ik wel eens wat voor hem maar meestal doet hij zelf, en ook zuinig, zijn kledingaankopen. Ik ga nog wel met hem een schoenenwinkel binnen, maar dat zou hij nu ook net zo goed zelf kunnen.
Dus wat let je. Ga met hem een paar schoenen kopen en stuur hem dan weg met een paar tientjes voor shirts of een broek. Zelf weer naar huis komen.

an mien

an mien

17-10-2011 om 11:46

Sting

Hier kopen we voor zoon van14 meestal bij de sting een winkel met heeel veel keus lekker makkelijk of in Frankrijk bij de Bizzbee ivm smalle broeken.

An mien

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Kobalt

Kobalt

17-10-2011 om 11:52

Deze leeftijd

Op deze leeftijd zijn de kleren Sting of van Newyorker wel leuk voor kinderen. Ten minste, dat vinden mijn zoon en dochter. Bij Newyorker hebben ze leuke t-shirts met gekke opdrukken. Die vindt hij heel leuk, maar hij durft ze alleen niet aan naar school.
Het is in ieder geval belangrijk voor hen om naar een winkel te gaan waar je NIET geholpen wordt door personeel. Dat is namelijk heel erg, geholpen worden.

Jetske

Jetske

17-10-2011 om 14:10

Coolcat?

Stoere kleding, leuke shirts. Voor jongens dan.
Jetske

Fiorucci

Fiorucci

17-10-2011 om 15:13

Trouwens

De jongenskleding bij C&A loopt door tot 188, is dat ook te klein? Ook postorderbedrijven hebben die grote jongensmaten. En maat S is tegenwoordig zo S, dat lukt meestal ook wel. Inderdaad, Coolcat bijvoorbeeld.

Chippie

Chippie

17-10-2011 om 15:52

Jack en jones

Lijkt me een leuke winkel, moet zoon nog wel wat groeien (bij hem is het eerder: hij is al 12 en kan alleen maar kinderkleding en -schoenen aan).

Foo

Foo

17-10-2011 om 15:54

Ha ha chippie

bij hem is het eerder: hij is al 12 en kan alleen maar kinderkleding en -schoenen aan
Dat si bij mijn zoon ook het geval.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

17-10-2011 om 16:10

Jeanette

"Ik denk zelf dat de mannenmaten nog te groot zijn"
Dat denk ik niet. Je schrijft namelijk dat hij niet meer in de kindermaten past. Dan moet hij dus een maatje groter, en dat is een herenmaat. Zo simpel is het. Iedere jongen groeit namelijk op enig moment uit de kindermaten. Zou wel vreemd zijn als bepaalde maten niet zouden bestaan
Ik zou zeker even kijken bij H&M, daar koopt onze puberzoon ook geregeld kleding. Bij de herenafdeling, want die kindermaten zijn ook hier al lang verleden tijd.

Fiorucci

Fiorucci

17-10-2011 om 18:00

Klopt hoor

Zelfs mijn dochter, 11 jaar, past al in de xs maten op de damesafdeling.

Puck

Puck

18-10-2011 om 12:39

Mogelijkheden te over

Er zijn zat leuke winkels waar uit kindermaten gegroeide pubers kunnen slagen: Jack en Jones, Sting, Man at Work, H&M, Shoeby, Coolcat.....

Salu

Salu

20-10-2011 om 16:53

Nog een tip

Mijn zoon van 11 past dan nog wel, dan geen kindermaten meer. Het hangt van het merk af. Laatst bij America Today, waar ze geen kindermaten verkopen, onwijs leuke kleren met hem gekocht. Hij haat kleren kopen, maar nu ging hij eens een keer helemaal los. Sweaters met capuchon, T-shirts, en allemaal leuk! Hij past de S van de herenmaten, bij sommige dingen de XS.

Linda Kroel

Linda Kroel

30-10-2011 om 14:28

Haha

Mijn zoon van 16 (inmiddels op de uni) draagt nog regelmatig broeken van de kinderafdeling.

In de brugklas droeg hij vooral heel wijde kleding en dat past hem dus nu pas echt. Die broeken (maat 170) van toen zijn nu echt vodden, dus ik vond het eens tijd voor nieuwe. Was nog een hele zoektocht. Grote kindermaten vaak niet voorradig, herenmaten vaak te groot. De kleinste herenmaat is een cm of wat te lang en soms ook te wijd. Ach, daar hebben mensen riemen en het omslaan van pijpen voor bedacht. (En zo héél klein is hij toch niet, denk ik. Bijna 1.70?)

Fiorucci

Fiorucci

30-10-2011 om 16:32

Linda

Veel jeansmerken hebben lengtematen, mijn zoon van 1.65 heeft dus geen last van te lange broeken.

Linda Kroel

Linda Kroel

30-10-2011 om 17:36

Fiorucci

Ja, ik weet het. Dat is heel handig. Ware het niet dat mijn zoon al jaren geen jeans wil dragen omdat hij het niet comfortabel vindt zitten. Dat is vaak dus gewoon 30/32 breedte- en 32 lengtemaat.
Ik denk dat als hij echt graag kortere broeken wilde hebben, er ook wel lengtemaat 30 ofzo te vinden zou zijn, maar dat weet ik eigenlijk niet.

Fiorucci

Fiorucci

30-10-2011 om 18:52

Ja hoor

Ja, die lengtematen zijn er wel, zoon heeft ook 30. Maar hij draagt juist alleen jeans, dus ik heb geen ervaring met andere soorten broeken. Postorderbedrijven hebben vaak net wat meer keus kwa lengte maten.

kaatje43

kaatje43

03-11-2011 om 22:21

Fiorucci

Hoelang is jouw zoon? Ik ben nl. benieuwd wanneer je lengtemaat 30 past.

Fiorucci

Fiorucci

05-11-2011 om 09:22

Kaatje

Sorry, ik zie je bericht nu pas. Hij is 1.65, maar of je een lengtemaat past hangt natuurlijk ook van de lengte van je benen af. Bij lengtemaat 30 is de broek bij hem nog een tikkie aan de lange kant, maar dat vind hij prettig.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.