Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Vera*

Vera*

11-02-2011 om 11:10

Kado voor dochter gezocht

Het gaat wel lekker vandaag maar ik start toch nog maar een draadje.
Dochter is bijna jarig, wordt 12 en we hebben geen idee wat we haar moeten geven.
Waar wij aan gedacht hebben: een mobiel (maar ze heeft heel duidelijk laten weten dat ze hem toch niet gebruikt, heeft er nu eentje zonder toeters en bellen), een mp4-speler (ze heeft er eentje maar doet er niets mee), boeken (ze leest niet snel en heeft van sinterklaas nog 5 boeken te gaan), horloge (was ze kwijt maar heeft ze gisteren weer teruggevonden bij de sportclub).
Voor het zwemmen kan ik nog wel een badmuts of een zwembrilletje bedenken maar ik (wij) zoeken een wat duurder kado.
Heeft iemand een leuk idee? Het liefst geef ik haar pokon maar dat zal helaas niet werken.

Vera

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marie

Marie

11-02-2011 om 11:40

Mobiel

hallo
Ze zit nu in groep 8? Ja dan zal ze een mobiel inderdaad nog niet veel gebruiken, deden de meiden hier ook niet.
Dat veranderde dus radicaal toen ze in de eerste kwamen! Sindsdien wordt de mobiel veel meer gebruikt. En toen kon zo'n simpele toch echt niet meer ..... er moest iets met een touch-screen komen (ze hebben dus voor een Samsung Star gespaard). Voordeel is ook dat die ook als MP3-speler te gebruiken is.
Dus ik zou toch voor een mobieltje gaan met wat meer "toeters en bellen".
En anders een armband van Pandora of Trollbeads? Dan kan ze daar bedels bij sparen.
Succes

ayla

ayla

11-02-2011 om 11:45

Ideeen

abonnement op een tijdschrift
een uitje met jullie
sieraden
passpiegel voor op haar kamer

Sanne

Sanne

11-02-2011 om 12:27

Hier ook

hier ook een binnenkort 12 jarige dochter, zij heeft het volgende op haar verlanglijstje staan (misschien krijg je er ideeën door?)
-nieuwe fiets
-nieuwe skeelers
-make spulletjes van Essence
-poster voor op kamer
-schildersspulletjes van de Xenox

Ik weet wel dat de lijst van vorig jaar een stuk langer was, het speelgoedtijdperk is een beetje voorbij.

maan.

maan.

11-02-2011 om 13:04

Misschien..

eenvoudig fotocameraatje, computerspelletje of uitbreiding daarop, cd'tje gekocht of zelfgebrand, tijdschriftenbon voor een tijdelijk abonnementje op bijvoorbeeld tina, leuke tas evt voor school of alvast voor middelbare school, tekenspullen tekenblok en tekenboek (bijv christopher hart), nieuwe zwemtas met inhoud...

veel succes.

Vera*

Vera*

11-02-2011 om 13:38

Reaktie

Dochter zit in groep 7 en in groep 8 zou ze zeker een mobieltje hebben gekregen. Ze houdt ook niet van frutsels. Met sporten heeft ze wel een verplicht staartje maar verder moet je niets met haar haren doen, houdt ook niet van sieraden en optutten.
Een fototoestel heeft ze al en wil vooral dieren fotograferen.
Ze heeft afgelopen zomer een hippe schoudertas gekregen voor school maar die vindt ze niet fijn en gebruikt haar rugzak weer.
Een sporttas heeft ze gehad van sinterklaas en zwemspulletjes heeft ze voorlopig nog niet nodig (heeft al wat reserve)
Tijdschriften leest ze niet, veel bladen zijn te meidenachtig en de DD vindt ze niets.
De geomag heeft ze net weer ontdekt nadat ze er sinds sinterklaas 2009 niets meer mee heeft gedaan. Ze zegt dat ze wel uitbreiding wil en dan vooral vierkante plaatjes. De plaatjes zijn niet te krijgen, zucht. Ik had ook al op mp gekeken.
Een nieuwe fiets heeft ze nog heeeeel lang niet nodig maar zal ze krijgen als dat nodig is en niet als verjaardagskado, of het moet een speciale fiets zijn. Vorig jaar heeft ze een racefiets voor haar verjaardag gehad.

Vera

Chippie

Chippie

11-02-2011 om 14:20

Ik denk...

Ik ga mijn kinderen (denk ik) op hun 12e verjaardag een nieuwe kamer geven. Helemaal hip & trendy en puberproof zodat die kamer er weer een tijdje tegenaan kan. Nieuw behang of kleur op de muur, bankje, tafeltje, nieuwe accessoires, nieuwe lamp, tv-tje, etc.

Kan zo duur of zo goedkoop als je het zelf wilt. Je maakt een collage van leuke spulletjes/kleuren/materialen, of je koopt al een paar spulletjes met een waardebon voor een nieuwe kamer.

Vera*

Vera*

11-02-2011 om 21:34

Chippie

Het idee is leuk, het is zelfs zo dat dochter van haar kleine kamer naar de zolder kan verhuizen. Dat is haar alleen nog niet bekend gemaakt maar ze wil wel graag. Het probleem is dat de zolder voooorlooopiiiig nog opslag blijft omdat er beneden verschillende dingen verbouwd gaan worden. Het tijdstip is dus heel onzeker en dochter wil duidelijkheid als je iets toezegt en een toezegging als 'eens' is te vaaag.

Vera*

Vera*

11-02-2011 om 21:36

Uitje

Wij hebben ook gedacht om uitje te doen/geven/regelen maar dat wilde ze niet.
De hersens kraken nog even verder.

Vera

Yvonne

Yvonne

12-02-2011 om 11:38

Laptop

Mijn dochter heeft voor haar 12de verjaardag een laptop gekregen.
Nog meer ideeen: Typecursus. Is ze creatief?(samen met haar) een leuke workshop

Vera*

Vera*

12-02-2011 om 23:13

Yvonne

Een laptop krijgt ze nog niet. Ze heeft nog ruim een jaar te gaan voor de brugklas. Aangezien ze waarschijnlijk een laptop in de klas nodig zal hebben wordt het dan gewoon een schoolartikel. Nu moet ze de laptop delen met haar vader en dat is geen probleem.
Een typecursus heeft ze al gehad en er nu veel profijt van.
Over een workshop kunnen we nog denken.

Vera

frederique de leeuw

frederique de leeuw

14-02-2011 om 22:22

Leuk cadeau

Zo te lezen houdt je dochter wel van stoere spullen. Als het iets groter mag zijn, een gitaar en wat lessen? Een waveboard? Radio Cd speler of tv voor op haar kamer? Ik hoop dat er iets hebt aan onze suggesties!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.