Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
iris rijks

iris rijks

25-10-2009 om 20:43

Kadootje 10e verjaardag jongen

Mijn zoon wordt inmiddels al weer 10 jaar, maar wat geef je een jongen van 10 nu voor zijn verjaardag?? Hij heeft een nintendo DS dus die hoeft niet meer en verder weet hij weinig. Van ons krijgt hij nu een digitale camera omdat hij graag foto's maakt, maar opa, oma en rest vraagt ons ook wat hij wil. En dan is het ook nog bijna sinterklaas, en met een zusje van 4 moet ook hij dan nog echt wel wat krijgen.

Wie weet raad????

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fraz

Fraz

25-10-2009 om 21:02

Euh

misschien een waveboard, spelletjes voor de ds (of geld voor spelletjes) boeken, muziek cd-s, bordspellen (bijv. carcasonne, kolonisten van catan) als hij op sport zit misschien daar iets voor, een tegoedbon (even zelf maken) voor een uitje met opa/oma naar een pretpark bijv. of naar de bioscoop.

sabje

sabje

26-10-2009 om 06:52

Mijn zoon wordt ook bijna 10

en hij vraagt de Legotrein voor zijn verjaardag m.a.w.hij wilt geld om deze te kopen.
Het was erg moeilijk kiezen voor hem want Lego Starwars vindt hij ook erg leuk maar daar heeft hij al heel wat van.
Dat zijn eigenlijk de hoofddingen die hij leuk vindt.
Als hij het boekje van de speelgoedwinkels doorbladert vindt hij nog een hoop leuk hoor.
Is een leuk spel geen optie ? Wat vindt hij leuk om mee te spelen ? Of een boek over fotografie ?
Ga anders eens naar de speelgoedwinkel misschien dat hij daar wat inspiratie opdoet ?
Succes ermee (ik weet hoe moeilijk het kan zijn ik heb een dochter van 6 die het gewoon niet weet )
Sabine

Guus Geluk

Guus Geluk

26-10-2009 om 07:15

een scheikundedoos (om proefjes te doen), goocheldoos of boek.

Zoon van 10

Ik heb net onze zoon van 10 gevraagd: suske en wiskes, donald duck pockets, "studie"boeken, elektronicadoos, lego castle, technic lego, een voetbal, een cool voetbalshirt, een nieuw trainingspak, een tas voor de voetbal, monopoly van dam tot dam, kolonisten van katan.
Kom ik weer, misschien een abonnement op Donald Duck, Zo zit dat oid

Julia64

Julia64

26-10-2009 om 11:22

een microscoop...? Kreeg ik toen ik 10 was, kan ik me nu nog herinneren, dus heeft indruk gemaakt.
Scheikundedoos is idd ook een goed idee.

groet
Julia

Buiten speelgoed

Hoi, Iris,

Ik kopieer even een stukje van mijn reactie op het draadje van Jasje. Geen idee of jouw zoon van buitenspelen houdt...

" Mijn dochter is ook 10 en ook voor haar wordt het iedere keer weer moeilijker. Ik probeer het buitenspelen zo veel mogelijk te promoten en koop dus graag wat buitenspeelgoed waar ze mee in beweging komt. Wat mij betreft zijn de herfst en de winter prima seizoenen om buiten te spelen.

Pas heb ik bij Walz Kidzz een tennisding gekocht (http://www.walzkidzz.nl/Bewegen/Sport/Balspellen/group/253589/product/254609/L/3/Twistball-set.a833.0.html) voor € 21,50. Paal in de grond en aan de bovenkant een touw met een tennisbal. Twee korte rackets erbij. Leuk voor alleen of met z'n tweetjes. Mooie solide uitvoering.

Multifunctioneel: Pionnen. Mijn dochter zet er een zogenaamd paardenparcour mee uit. Of ze geven de grens aan bij een of ander spel."

Een groot cadeau wat echt geweldig is als jouw zoon een buitenkind is: een triker. Soort driewieler waarbij je met je gewicht moet sturen. Mijn dochter heeft er nu een van de spelotheek en ze vindt het helemaal geweldig. Een jongetje uit haar klas (11 jaar) komt nu speciaal vragen of ze komt buitenspelen. Waarbij het hem meer gaat om die triker. Ook andere kinderen uit de buurt willen er graag op.

Succes met het uitzoeken!

iris rijks

iris rijks

27-10-2009 om 19:48

Begin weer wat ideeën te krijgen...

Dank je allemaal, begin weer wat ideeen te krijgen. Abonnement op Donald Duck hadden wij ok al op het lijstje gezet of National geografic junior, vindt hij ook leuk. Microscoop heeft opa al een keer voor hem gekocht en doet hij weinig mee. Lego idem, heeft hij wel, maar ligt voornamelijk in een la. Ik zal eens kijken voor dat driewieler ding. Hij houdt erg van buitenspelen, ik vind nl. ook dat dat nu wel kan, maar heeft al een berg skelter, ook spellen hebben we al veel, maar misschien kan daar nog één bij. Lijkt wel heel vervent kind, maar ik koop veel tweedehands en dan heb je veel.
Fotobewerkingsboek lijkt me ook erg leuk. En tav sport bedenk ik net dat hij nog een basketbal net wil hebben, is kapot nl. de oude.

Ik lees alles zo nog eens rustig door dan kunnen opa's en oma's van ideetjes voorzien.

Groeten en heel erg bedankt voor de inspiratie,

Iris

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.