Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Allesandra

Allesandra

16-01-2013 om 14:18

Kinderfeestje 11 jaar groep 8

Mijn dochter (groep 8) wordt binnenkort 11. Weer tijd voor een feestje dus.
Nu had ik twee ideetjes:
1. feestje rond een uur of half 4 beginnen, dan sieranden maken, vervolgens gezellig gourmetten en daarna naar huis.
2. feestje om 5 uur laten beginnen, dan gelijk (na kadootjes uitpakken) gourmetten, en vervolgens film kijken en daarna naar huis.

Dochter maakt het allemaal niet uit, vind alles best.
Mijzelf lijkt film kijken wat passief.
Maar aan de andere kant, vinden meiden die 12,5 jaar zijn het nog leuk om te 'knutselen?"

Graag jullie mening of ideeen!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

16-01-2013 om 15:14

12,5?

De meeste kinderen in groep 8 zijn nog geen 12, maar dat terzijde Ik denk dat je het niet alle meiden naar de zin kunt maken. Mijn oudste (bijna 14) is nog steeds een enthousiaste knutselaar, maar er zijn er ook die daar helemaal niet van houden. Een feestje met alleen maar gourmetten en film kijken vind ik een beetje 'kaal'.
Ik denk dat ik het allemaal zou doen. 's middags knutselen, dan gourmetten en als afsluiter een film. Aan die film heb je zelf geen werk, en zo'n prepuberfeestje mag ook best tot een uur of 21.00 duren.

Mengelmoes

Feestje rond half 4 beginnen - cadeautjes/drinken/taart - sieraden maken -gourmetten - leuke film en dan naar huis.

Sieraden maken vinden ze vast wel leuk. Je hebt van die doosjes die vaak wel wat kinderlijk zijn maar in een leuke hobbywinkel kunnen ze je vast informeren voor wat oudere kinderen.

Allesandra

Allesandra

16-01-2013 om 16:01

Reactie

Er zijn twee zittenblijvers bij, die al 12 zijn, vandaar.

Het is denk ik ook maar net wat in een klas de 'gewoonte'is. De meeste feestjes die gedaan worden duren een uur of 3,5 hier. Hoe lang zouden ze bezig zijn met gourmetten? Ik schat in zo'n anderhalf uur.
Ik wilde sowieso eerst beginnen met taart en cadeautjes als het om half vier begint. En als we dan zouden knutselen, vijf en half 6 ongeveer nog een leuk spel doen. Dan eten om half 6 of 6 uur. Tot een uur of half 8? Dan is het inderdaad nog een mogelijkheid om een film op te zetten, maar wordt het dan niet allemaal teveel? Dan duurt de film iig tot 21.00 uur, dan moet ik ze nog naar huis brengen, dus voor half tien zijn ze niet thuis. En feestje dat 6 uur duurt dus, is misschien wat lang? Ik weet het niet...

Allesandra

Allesandra

16-01-2013 om 16:03

Nog even

Ik weet wel dat het qua tijdstip thuiskomen voor die leeftijd niet te laat is, het gaat me alleen om de lengte van het feestje..

P

P

16-01-2013 om 16:48

1,5 uur?

Anderhalf uur gourmetten? Dat haal je alleen als het ongelovelijke kletskousen zijn, met het eten ben je in een half uur klaar.

Vic

Vic

16-01-2013 om 17:14

Het zijn meisjes, P. Die halen dat wel Ik heb hier 6-jarige meisjes gehad die tijdens het taart eten een uur aan tafel bleven kletsen. En in de speeltuin gingen ze op de familieschommel zitten beppen.

Vic

Vic

16-01-2013 om 17:16

3,5 uur

3,5 uur vind ik trouwens best kort voor een feestje van 12-jarigen. Bij kleintjes doe je dat omdat ze anders gaan klieren van vermoeidheid, en jij het ook wel gezien hebt na die tijd. Maar in jouw geval heb je er weinig omkijken naar. Je laat ze gewoon rond 16.00 uur komen. Dan taart en knutselen en rond 17.30 gourmetten, en als ze klaar zijn film.

Hier ook

hier ook een dochter die binnenkort 11 wordt en gr 8.

Als antwoord op je vraag: ik zou eerst knutselen (vinden ze vast nog leuk), dan gourmetten, dan film kijken. Kan prima op deze leeftijd. Gourmetten verschilt zo per keer hoe lang het duurt, de een is er ook eerder mee klaar dan de ander en die gaat dan vast spelen. Soms willen ze dan allemaal graag spelen en dan zijn ze opeens klaar.

maar nu mijn dochter zo oud is, vind ik dat ze zelf kan bepalen wat ze wil doen met haar vriendinnetjes. Het is haar feestje, laat haar kiezen en bedenken. dat jij dan de boodschappen doet en tzt overal voor zorgt oke, maar 'het maakt haar niet uit' en jij mag het gaan bedenken?

Mussie

Mussie

16-01-2013 om 20:11

Vic

Vind je3,5 uur echt kort? Ik vind het lang genoeg. Ik was gisteren bij een vriendin wat drinken voor haar verjaardag en daar ben ik ook na 2,5 uur vertrokken! Dit is niet om flauw te doen hoor, maar ben echt benieuwd waarom je dat vindt. Is het dan minder gezellig?

Vic

Vic

16-01-2013 om 21:31

Mussie

Ik neem aan dat jullie niet geknutseld hebben op het partijtje van je vriendin.
De partijtjes hier duren toch zeker een uur of 4 (buiten de deur, dat wel!), en een kleuterpartijtje had ik na 2,5 uur wel gezien, maar zo'n allerlaatste kinderpartij met allemaal 12-jarigen die ook nog eens film gaan kijken, kan best langer duren.

Vic

Vic

16-01-2013 om 21:31

Oh oeps

Sorry, ik ben aan het welles-nietesen, en heb nu eigenlijk wel gezegd wat ik kwijt wilde

21.00 uur

Rond 21.00 uur einde feestje is helemaal niet te lang of laat voor kinderen in groep 8. Dat gourmetten kan je wel wat aansturen, ik vind anderhalf uur ook erg lang. Met een uurtje hebben ze het wel gezien. De film zit al in de DVD speler en terwijl ze hun toetje eten kunnen ze vast gaan kijken. Moet jij wel alleen al die zooi opruimen, is misschien ook niet de bedoeling?
Wel zo gezellig, met zijn allen opruimen, dus een uurtje eten is lang genoeg, dan opruimen en film. Nog een leuke tip? Als ze binnen komen een cocktail, met suikerrandje op het glas en mooi rietje. Ziet er echt super feestelijk uit!

Rieneke van der Graaf

Rieneke van der Graaf

17-01-2013 om 08:35

Sieraden maken

Mijn dochter heeft vorig jaar (groep 8) sieraden gemaakt met haar feestje, en dat vonden alle meiden heel leuk om te doen. Ze begonnen allemaal met een ketting maken, en de meesten hebben daarna ook nog oorbellen en/ of armbanden gemaakt. Daarnaast had ik voor iedereen een houten sieradenkistje/ mini kaptafeltje (spiegeltje + laatje) gekocht die ze beschilderd hebben.
1 van de genodigden was een meisje met autisme die heel veel dingen niet zo geweldig vindt, en ook zij heeft heerlijk meegedaan en had het hoogste woord terwijl ze normaal niet of nauwelijks praat.

Als je 'bang' bent dat de meiden knutselen niet meer leuk vinden, kun je het ook anders inkleden: ze gaan straks naar het voortgezet onderwijs en daar is het uiterlijk veel belangrijker. En daar horen ook sieraden bij!

Allesandra

Allesandra

17-01-2013 om 08:50

Dank jullie wel!

Oke, dat wordt dus sieraden maken, gourmetten en film.
Ik denk dat ik het gourmetten op anderhalf uur inschat omdat dochter met neefjes met oud en nieuw ook zo lang aan tafel zat te gourmetten, iedere keer pannenkoekjes maken, dan weer wat vlees, dat duurde wel! Maar gourmetten een half uur? Dat lijkt me toch niet. Ik ga dan maar uit van een uur, ach, we zien het wel...Als t maar gezellig is, en dat zal wel lukken, het zijn leuke meiden!

Die film zal nog wel lastig worden, om iets uit te zoeken wat nog niemand heeft gezien. Maar ook daar komen we wel uit.
Fijn in ieder geval om jullie meningen te hebben gelezen!

Tineke

Tineke

17-01-2013 om 09:20

Speed-gourmetten

Even erg ongenuanceerd: Gourmetten in een half uur is volgens mij echt een jongensding. Zij leggen al het vlees in een keer op de bovenste grilplaat, terwijl dat bakt proppen ze zich vol met het stokbrood met smeerseltjes, daarna al het vlees eten, klaar. Meisjes gaan met de pannetjes aan de slag, een stukje vlees tegelijk, dat bakt ook een stuk langzamer dan de grilplaat, en kletsen de tijd vol. Na de eerste twee vleesjes, gaan ze experimenteren, met de groente, ei, etc. Heel andere benadering. Duurt makkelijk 1,5 uur.

Hanne.

Hanne.

17-01-2013 om 09:29

Rieneke

Als je \'bang\' bent dat de meiden knutselen niet meer leuk vinden, kun je het ook anders inkleden: ze gaan straks naar het voortgezet onderwijs en daar is het uiterlijk veel belangrijker. En daar horen ook sieraden bij!

Ik ga hopen dat je deze boodschap niet op een verjaardag zou verkondigen. Ik zou niet blij zijn als mijn dochter op een verjaardag zou horen dat vanaf volgend jaar uiterlijk belangrijk is en sierraden een 'must' (zo zou ik de boodschap interpreteren).

Ik ben toch meer van de 'het gaat om de inhoud en niet om de verpakking' boodschap.

Merel

Merel

17-01-2013 om 09:58

Hahaha speedgourmetten

Speedgourmetten, dat heb ik zelfs mijn toch best volwassen man moeten afleren. Inderdaad meteen met 2 of 3 vleesjes beginnen. Veel ondertussen eten en al heel snel klaar zijn. Heb hem echt moeten zeggen dat dat niet de bedoeling van gourmetten was. Dus graag één voor een. Maar mocht je snel klaar willen zijn is dat inderdaad de beste methode !

Yolanda

Yolanda

17-01-2013 om 11:48

Suggestie

Door de reactie van Hanne kwam ik op de volgende suggestie: een work shop make up?

Allesandra

Allesandra

17-01-2013 om 14:49

Yolanda

Mijn dochter is nog helemaal niet van de make-up enzo. Vind ze nog helemaal niks. Dus met een make-up workshop kan ik haar geen plezier doen, anders was het een leuk idee geweest!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.