Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Kinderfeestje ideeën (dochter 7 jaar)?

Omdat onze inspiratie momenteel te kort schiet wil ik graag hier eens ideeen opdoen.

Dochter wordt volgende week 7 en dat vieren we woensdagmiddag.

Tijdsduur: van 12:15 tot 15 uur
Waar: thuis
Kinderen: totaal 7 meiden van 6, 7 en 8 jaar en 2 jongens van 8 en bijna 10 (oudste is broerlief)

Wat hebben we al:
eerst naar huis lopen
12:30 kado doorgevertje
12:45 patatjes eten
13:00 ????

We willen graag een thema die aanslaat voor al deze kinderen. En graag iets van een knutsel.

Thema's die we al eens gedaan hebben: paarden, griezels, poezen, bowlen.

Het extra probleem waardoor wij inspiratieloos zijn is het feit dat er 2 jongens bijzijn. Dochter wil echter graag broer erbij hebben en zijn vriendje erbij uitnodigen (die zij ook leuk vind en waarmee ze ook op een hobby zit)

Wie kan ons aan ideeen helpen???

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Evanlyn

Evanlyn

14-12-2011 om 09:25

Hema

De Hema heeft vaak te beschilderen dingetjes zoals fotolijstjes of kandelaartjes. Leuk en niet duur. verder hebben wij ooit een zeer succesvol origami-feestje gegeven. Zelfs stuiter-broertje zat geconcentreerd te vouwen. Maar dan moet je wel mensen erbij hebben die dat echt kunnen, bijvoorbeeld van origami Societeit nederland.

Jesse_1

Jesse_1

14-12-2011 om 09:57

Ehm...

Je hebt volgende week woensdag een verjaardag en je hebt nog geen idee wat je gaat doen? En ik dacht wel dat ik altijd zo laat was met iets bedenken .
Je zou een 'kerstfeestje' kunnen doen, en als knutsel kerstkaarten maken of kerststukjes.
Goochelfeestje, circusfeestje, dierenfeest? Detectivefeest?
Suc6.

Hanne.

Hanne.

14-12-2011 om 10:23

Jongens geen beperking

En dat er jongens bij zijn hoeft je toch niet te beperken. Hier heeft dochter een prinsessenfeestje gegeven. De enige jongen die er was werd ridder.

Bij het piratenfeestje van zoon had ik bedacht dat de meisjes ipv piraat misschien liever iets anders wilden. Echt niet dus! de dames wilden gewoon piratendingen doen.

Koekjes

Wij hadden op die leeftijd vaak voetbaljongetjes en niet-voetbaljongetjes en meisjes. Mijn oudste had veel vriendinnetjes. Koekjes bakken met deeg dat makkelijk hanteerbaar is was eigenlijk altijd een succes. Juist ook bij de jongetjes.

Pizza maken

of cakejes versieren.
speurtocht buiten, speurtocht in huis
vogelvoer maken (vetbollen oid)
waxinelichthoudertje oid

sahara

sahara

14-12-2011 om 11:57

Hier juist ervaring met jongens

cakejes versieren is altijd een succes
dinobotten uithakken
snoep happen
spelen in de speeltuin

Mijn ervaring met jongens is dat je niet zoveel hoeft te organiseren. Ze vermaken zichzelf wel. Met knutselen zijn ze binnen 10 minuten klaar. Cakejes versieren ook. Wel ziet de keuken er daarna uit alsof er een bom ontploft is. Meisjes zijn echt veel meer werk. Die willen vermaakt worden. Tenminste dat is bij ons zo. Onze drie zoons zijn zo makkelijk en hun vriendjes ook. De vriendinnetjes van onze dochter zijn veel bewerkelijker. Van die meiden hoor je ook steeds "dit is echt stooooom" als er even iets is wat ze niet leuk vinden.

Ik zou als planning aanhouden
- naar huis lopen
- drinken en eten
- knutselen (iets voor meisjes/jongens)
- wat spelletjes (snoep happen, ezeltje prik, spijkerpoepen)
- naar een speeltuin wandelen of een speurtochtje
- cakejes versieren en opeten
- dvd kijken tot iedereen opgehaald wordt.

Een goed vol programma. Kan je altijd iets laten vallen als het teveel is.

Jolinar

Jolinar

14-12-2011 om 11:58 Topicstarter

Jesse

Nou... vind het wel meevallen hoor, een week Zeker omdat we EERST Sint hebben. En we hebben hier vanwege broer met ADHD ingesteld dat vanaf 2 weken voor je verjaardag erover gepraat mag worden. Eerder niet, want anders stuitert hij een half jaar lang al door. En voor dochetr gelden dezelfde regels.

Dus de lijst van gastjes is nu bekend en ook wat we eten etc. Nu de invulling dus nog.

Het idee bij de Hema te shoppen lijkt em een goede, zat zelf nog aan Xenos te denken. Dochter heeft graag een thema maar weet niet welke... Prinsessen en Ridders is miss een idee of gewoon een dieren feest.

Koekjes en Pizza is leuk, maar omdat we al patatjes hebben als lunch vind ik dan pizza te veel worden. Koekjes zou een idee kunnen zijn. Heb zelf ook aan kerst gedacht maar vandaag hebben ze kerstaffette op school. Dat is de hele ochtend knutselen aan kerstspulletjes. Dus om dan volgende week WEER een kerstknutsel te doen... is miss te veel van het goede.

Blijf komen hoor met die tips. Langzaam aan krijg ik wel een idee (wat dan nog goedgekeurd moet worden door de jarige natuurlijk)

Jolinar

Jolinar

14-12-2011 om 12:01 Topicstarter

Sahara

Ja, die DVD hebben we vaak ook op het eind haha. Goed einde voor moeie kindertjes. Speeltuin hebben we hier helaas niet makkelijk voor handen. Maar verder is jouw planningsidee een beetje wat we ook willen doen. En altijd al doen. Alleen welke knutsel en welke spelletjes. Daar gaat het nou juist om

Jesse_1

Jesse_1

14-12-2011 om 14:41

O, wat wij hadden...

... bij de 7e verjaardag van de jongste hadden wij een ballonnenfeest. Uitgewerkt in een speurtocht met ballonnenopdrachten tussendoor en als laatste een piñata. Was erg leuk. Bij slecht weer kun je er ook binnen iets van verzinnen. Knutselen zou dan ballonnenfiguren maken kunnen zijn, of van een ballon een gezichtje maken met alles erop-en-eraan.
En laat, voor mezelf zou het laat zijn, meestal heb ik van tevoren al wel wat in mijn hoofd, anders krijg ik stress en stuiter ik door het huis als ik een week van tevoren nog vanalles moet uitdenken .
Jesse

Jolinar

Jolinar

14-12-2011 om 15:14 Topicstarter

Jesse

Ook leuk idee balonnen...

Leuk dat verschil. Als ik te vroeg begin stuiter ik juist hahahahaaa. 1 ding tegelijk

Zonnebloempje

Zonnebloempje

14-12-2011 om 15:45

Idee

Is het een idee om een kerststukje te maken? Je kunt vrij goedkoop (zeeman, kruidvat, wibra, trekpleister) van die spulletjes kopen.

Verder heb je bij de hema van die sets om bekers te beschilderen. Ook leuk!

Ik heb trouwens vorige maand bij mijn dochter die 6 werd allemaal speelhoeken neergezet. Dus een hoek met petshop, een barbiehoek, een zhu zhupets hoek. Vonden ze helemaal geweldig en gaf mij de ruimte om de tafel op te ruimen etc. om met het volgende spel te beginnen.

Je kan ook van die knutseldozen kopen voor het maken van kaarsen. Ook leuk.

Ja leuk

een kerststukje, koop je een zooi takken, linten, van dat schuim waar je dingen in kan steken, metaaldraad, kerstballetjes, pareldraad etc etc.

Jesse_1

Jesse_1

15-12-2011 om 23:16

Kerst viel al af...

... omdat ze op school al aan de kerstknutsel zijn.

Jolinar

Jolinar

16-12-2011 om 14:47 Topicstarter

Dank iedereen!

Nou het thema is gekozen hoor. Het wordt "Winter" .
We gaan een speurtocht doen in de buurt met opdrachtjes etc omtrent winterse dingen (zoeken, vragen beanwtoorden etc) Ik kijk de dag ervoor of het weer meewerkt. Zo niet. Dan wordt het een binnenquiz.

Daarna warme choco met spekkies.
Dan wat winterse spelletjes (uitbeelden, etc) Dat moet ik nog even verzinnen, maar dat gaat me wel lukken nu ik een thema heb haha.

En dan: winterstukjes maken Eigenlijk kerststukjes dus. Want zoiets hebben ze op school niet gedaan. Dus nu op zoek naar allerlei kerstige dingetjes...

En dan is het ijd OF we gaan nog filmpje kijken ofzo.

Jolinar

Jolinar

21-12-2011 om 16:43 Topicstarter

Update: feestje geweest...

Ik wil iedereen hier nogmaals danken voor alle tips en ideeen en even een update doen hoe het was.

Uiteraard is de dag VOOR het kinderfeestje van 1 van je kinderen de perfecte dag om ziek te worden (39,5 koorts, hoesten en pijn in je lijf van onder tot boven) en de dag zelf de uitgelezen plek om eroverheen ook nog even onverwacht vroeg je maandelijkse gedoe er vol overheen te krijgen... dus ik loop al 2 dagen op paracetamol. Maar dat mag de pret niet drukken. Manlief heeft het superdruk, maar ik was al blij dat hij met het feestje erbij kon zijn!

Vanmorgen nog op jacht geweest naar steekschuim (die schoonfamilie zondag mee zou nemen en pardoes vergeten was. Gelukkig hadden ze wel de beloofde takken mee) want dat was overal natuurlijk uitverkocht. Gelukkig kwam ik in het tuincentrum nog genoeg bakjes met oasis tegen en kwam ik op een prachtig idee als vervanging voor de speurtocht die ik met mijn lijf echt niet zag zitten en ook nog niet uitgezet had: de tuin opleuken met vogelvoer in allerlei soorten en maten.

Dus kinders meegenomen na school, kadootjes doorgevertje gedaan, patatjes gegeten, vogelvoer op allerlei manier voorbereid, in de tuin gehangen en even in de tuin laten spelen. Warme choco met spekkies.

En toen met zijn allen van die grote takken kleinere takken maken (dat ging erg goed, er werd goed samengewerkt met de weinige scharen die we rijk waren). Vervolgens zijn er 8 prachtige stukjes gemaakt.

Hierna zijn we spelletjes gaan doen als woordenketting, raden wie er achter je zit, winterse taferelen uitbeelden zonder te praten en uiteraard de stoelendans: altijd een succesnummer!

Toen even voor de TV gezet (uitpuffen!) en rolltjes met slagroom gemaakt. En terwijl ze die net op hadden kwamen de eerste ouders. Prima planning dus. Ze kregen het stukje mee, een mezenbol voor in de eigen tuin en nog een marsje ofzo.

Al met al een geslaagd feetjes. Ik ben moe maar zeer voldaan en dochter heeft genoten! En het was aantrekkelijk voor zowel de 2 jongens als de 6 meiden!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.