Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Kinderfilms 's avonds op tv

Waarom beginnen kinderfilms zo laat?
Nu op tv Matilda. Toch heel leuk voor kinderen van de bovenbouw?
De film begint pas om 20.30 en is pas om half 11 afgelopen.Dit is niet de eerste keer dat het me opvalt. Het gebeurd de laatste tijd steeds vaker dat films die ook heel geschikt zijn voor kinderen op een zeer ongeschikte tijd op de tv komen.

Wat vinden jullie daarvan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nasha 1st

Nasha 1st

15-12-2010 om 21:59

En als aanvulling...

De kerstvakantie valt niet overal hetzelfde, houdt Zapp daar ook rekening mee door nog een week extra leuke films uit te zenden 's ochtends? (ze beginnen volgende week, maar dan hebben mijn kinderen nog geen vakantie....)

Annet

Annet

15-12-2010 om 22:13

Nasha, nationale kerstvakantie

Ik begrepen dat de aanbevolen datum vanaf komende week is. Er zijn gemeenten/scholen in Nederland die hiervan afwijken. Dat mag (nu nog).
Maar ik heb al gezien dat een museum de activiteiten alleen maar afstemt op de officiƫle vakantie. Het zou mij niet verbazen als Zapp dat ook doet.

Annet

Annet

15-12-2010 om 22:16

Opnemen

In de kersttijd komen er erg veel leuke jeugdfilms op tv. Wij hebben juist daarom een hd-recoreder. Vorig jaar hadden we die nog maar net toen Mathilde uitgezonden werd, foutje gemaakt bij het opnemen en nooit afgezien. Vanavond is dat als het goed is wel voor elkaar.

Mijn tip is om geregeld leuke films op te nemen. Heel handig ook met het skippen van de reklame en het pauzeren tijdens de film. Onze kinderen zijn er erg blij mee. Voor onszelf gebruiken wij het bijna nooit.

Nasha 1st

Nasha 1st

15-12-2010 om 23:00

Zal ik wel doen denk ik

opnemen....maar jammer is het wel....ja, ik vind het niet handig dat de vakantie niet overal gelijk is, gelukkig is het voor mijn kinderen wel allemaal gelijk, maar het had zo maar anders kunnen liggen (aangezien zoon vorig schooljaar nog op SO zat en daar de vakantie dus wel op de 20e begint)

Fiorucci

Fiorucci

16-12-2010 om 11:53

Ach

Ik heb gisteren gezellig mijn jongste van 10 jaar opgehouden, popcorn gemaakt en we hebben samen Mathilda gekeken. Het is haar favoriete Dahl-boek.

Andrea

Andrea

16-12-2010 om 22:36 Topicstarter

Opnemen, lekker kijken

Natuurlijk allemaal mogelijk.
Hier hebben ze de film ook gezien. De laatste dagen voor de kerstvakantie doen ze niet echt meer iets op de basisschool. Jammer vind ik het wel, het late tijdstip.

buzz

buzz

18-12-2010 om 08:13

Ot vakantie tijd

ik geloof dat voor alle lagere scholen in eindhoven de zelfde vakantie geld, en dat betekend dat heel eindhoven nu nog 1 week naar school gaat, hoezo officiele vakantie?
Is dat niet gewoon afgestemd op wanneer het zomer vakantie was dat wij laat waren en nu een week later aan de kerstvakantie beginnen?
En is het niet per gemeente geregeld? volgens mij bestaat officieele kerstvakantie niet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.